SME
Štvrtok, 17. jún, 2021 | Meniny má AdolfKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Technológie, ktoré menia svet už 150 rokov

Prinášame ukážku, ako Continental prispel za 150 rokov k vývoju mobility.

Vydajte sa spolu s nami do histórie spoločnosti, ktorá svojimi technológiami doslova predbiehala dobu.

Continental udržuje pneumatiky v pohybe

Nie všetky pneumatiky sú rovnaké. Ešte na začiatku 20. storočia sa všetky pneumatiky Continental pre bicykle a automobily vyrábali ručne, v jednom závode na ulici Vahrenwalder Strasse, zatiaľ čo dnes sa pneumatiky Continental vyrábajú v 16 krajinách.

Časy sa menia a výroba teraz prebieha výlučne pomocou automatizovaných alebo poloautomatizovaných výrobných procesov. Týmto spôsobom sa vyrábajú všetky pneumatiky v portfóliu – od tých najmenších až po tie najväčšie.

Najmenšou pneumatikou v celom vyrábanom sortimente s celkovým priemerom iba 105 mm je pneumatika MH 20 pre vysokozdvižné vozíky. Oproti tomu najväčšia pneumatika, nazývaná Continental DumperMaster, má celkový priemer 206 cm a používa sa na nakladačoch a ťažobných vozidlách.

Testovanie kedysi a dnes

Už v roku 1920 zamestnanci spoločnosti Continental starostlivo testovali elasticitu a pružnosť automobilových hadíc. Obzvlášť vysoká pevnosť v ťahu bola rozhodujúcim kritériom na stanovenie štandardu kvality gumeného materiálu. Na kontrolu týchto vlastností bolo vozidlo s hmotnosťou 1 275 kg zdvihnuté do vzduchu pomocou žeriavu - pripevnené k hadici Continental. Počas tohto testu sa hadica natiahla na 8,6-násobok svojej dĺžky a potom sa vrátila do svojej pôvodnej veľkosti. Ak guma prešla týmto testom, považovala sa za úspešnú.

Aj dnes je vysoký štandard kvality nevyhnutný na zaistenie bezpečnejších výrobkov, efektívnejšej práce a udržateľnejších procesov. Pravidelne je potrebné testovať nielen automobilové hadice, pneumatiky, ale aj elektronické výrobky, ako sú riadiace jednotky karosérie, ktoré sa v súčasnosti radia medzi najvýkonnejšie počítače vo vozidle. Samozrejme, dnes je kontrola kvality úplne inde ako v roku 1920. Je viacstupňová a kontinuálna. Každá fáza výroby pneumatík - od prehliadky surovín až po expedíciu hotových pneumatík - je predmetom prebiehajúceho riadenia kvality. Hotové pneumatiky z výroby prechádzajú viacstupňovou kontrolou - po vizuálnej a röntgenovej kontrole nasleduje ešte test uniformity. Až pneumatiky, ktoré úspešne prejdú všetkými kontrolami a inšpekciami, sú odoslané do distribučných skladov.

Srdce spoločnosti Continental bilo pre mobilitu v minulosti rovnako ako dnes

Continental je priekopník vo svojom odbore už od roku 1892, kedy začal vyrábať pneumatiky pre bicykle. Nový typ pneumatík umožňoval bezpečnú a pohodlnú jazdu cez dlažobné kocky - ako napríklad tie, ktoré boli položené okolo závodu na Vahrenwalder Strasse v roku 1899.

Spoločnosť Continental aj dnes pripravuje cestu k udržateľnej mobilite budúcnosti. So svojím testovacím vozidlom CUbE (skratka pre Continental Urban Mobility Experience) prišla s cieľom testovať mobilitu bez vodičov na celom svete, čo je základ budúcich technológií. Toto autonómne vozidlo ovládané pomocou aplikácií sa používa na výskum osobnej dopravy v Japonsku, Číne, Singapure a USA.

Cieľov autonómnej elektrifikovanej dopravy je mnoho: znížiť mestské dopravné zápchy, nehody, znečistenie ovzdušia alebo napríklad vyriešiť nedostatok parkovacích miest, a tak znížiť zaťaženie miest napriek zvyšujúcemu sa počtu obyvateľov.

V neustálom spojení

Začiatkom 50. rokov 20. storočia postavila spoločnosť Continental na svoju dobu vysoko modernú budovu na námestí Königsworther Platz, ktorá mala byť jej novým podnikovým sídlom. Vtedajšia telefónna ústredňa v tomto sídle umožňovala rýchlu a efektívnu komunikáciu so zákazníkmi i v rámci expandujúcej spoločnosti po celom svete.

Od svojho založenia pred 150 rokmi sa v tejto oblasti zmenila spoločnosť pravdepodobne najviac: komunikácia dnes prebieha na mnohých rôznych úrovniach. Zamestnanci spoločnosti Continental pracujú mobilne a svižne – s pomocou najnovších digitálnych technológií. Túto technologickú vybavenosť a vysokú digitalizáciu procesov spoločnosť ocenila hlavne začiatkom roku 2020, s príchodom celosvetovej pandémie Covid-19.

Transformácia poľnohospodárstva - keď ľudia a stroje pracujú ruka v ruke

Spoločnosť Continental vyvíja produkty pre poľnohospodárstvo už viac ako 80 rokov. Keď sa v polovici 20. rokov 20. storočia na polia valili prvé poľnohospodárske traktory s pneumatikami, na čele bol Continental. Okrem pneumatík pre traktory spoločnosť vyrábala strmé dopravné pásy. Produkty a riešenia pre dopravnú techniku sú aj dnes dôležitou súčasťou portfólia spoločnosti Continental.

Zber úrody akra pšenice pritom trval na začiatku 20. storočia štyrom mužom asi týždeň. V dnešnej dobe urobí moderný kombajn túto prácu za pol hodiny.

Mnohé poľnohospodárske stroje jazdia na pneumatikách Continental a sú vybavené ozubenými a klinovými remeňmi, ako aj prenosovými remeňmi od spoločnosti ContiTech. Aby boli pracovné procesy v teréne ešte efektívnejšie a udržateľnejšie, Continental sa venuje tiež vývoju inteligentných riešení pre smart poľnohospodárstvo - od dronov až po robotické systémy.

Automatizácia - Continental predstavuje ďalší krok smerom k odvetviu 4.0

V polovici 20. rokov zamestnával Continental okolo 14 500 ľudí. V mnohých výrobných oblastiach, ako je napríklad výroba dopravných pásov, bola potrebná precízna manuálna práca. V závode na Vahrenwalder Strasse vykonali veľa výrobných krokov ľudia - nie stroje. Aj keď výrobné reťazce v priebehu času prešli zásadnými zmenami, zamestnanci naďalej zohrávajú rozhodujúcu úlohu v úspechu spoločnosti. Mnoho systémov v spoločnosti Continental je teraz automatizovaných, ale ľudia sú stále potrební na sledovanie týchto procesov. Výrobca pneumatík sa do istej miery naďalej spolieha na manuálnu prácu. Napríklad pneumatiky pre pretekárske bicykle sa stále vyrábajú ručne.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Štart Driveramy prichádza vo chvíli, kedy predaje ojazdených vozidiel lámu rekordy.


6 h

Čo je správne jesť pred tréningom a čo jesť po cvičení? Poradíme vám, prečo by ste mali siahnuť po 100 % smoothie a šťavách.


7 h

Malým zázrakom by sa na Slovensku dala nazvať už samotná novopostavená škola v Banskej Štiavnici. Táto má však oveľa viac divov.


11 h