SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto

Výraz „Happy Hour“ symbolizuje magický čas v reštauráciách, kedy si môžeme vychutnať nápoje a jedlá za polovičnú cenu.

História tohto názvu je však bujará. „Happy Hour“ nebola od začiatku spojená s výhodnými cenami v reštauráciách. Prečítajte si, ako sa z amerických lodí dostal až na čerpacie stanice Shell.

Prvá písomná zmienka o tomto veselom slovnom spojení pochádza z roku 1914, a to z prostredia amerického námorníctva. Loď U.S.S. Arkansas tak nazývala rekreačné stretnutia a večierky, ktoré sa odohrávali na jej palube. Účastníci mohli počas takejto „Happy Hour“ napríklad sledovať filmy, box, divadlo, ale aj tancovať za sprievodu živej hudby. Večierky sa tešili veľkej popularite a rýchlo sa stali tradíciou celého amerického námorníctva. Aj keď to znie pomerne nevinne, takéto zábavy zahŕňali aj štedrú nádielku alkoholu, teda aspoň kým to vedenie amerického námorníctva striktne nezakázalo. „Happy Hours“ mohli na palubách lodí pokračovať – ale už len menej veselo.

Z mora na súš

Priamu asociáciu s alkoholom si tento názov vyslúžil až o pár rokov neskôr, počas americkej prohibície. Od roku 1920 do 1933 bola akákoľvek distribúcia a konzumácia alkoholu na pôde Spojených štátov úplne zakázaná. Mnohí ľudia sa tak namiesto v baroch, kde sa vtedy podávalo len nealko, začali stretávať v takzvaných „speakeasies“. Názov, pochádza z anglického výrazu „to speak easy“, čiže o niečom hovoriť potichu, šepkať. Boli to často priestory vydávané za kaviarne, potraviny alebo iné obchody, kde po večeroch v tajnosti tiekol potokom nelegálny, importovaný, alebo doma pálený alkohol.

Ak by ste sa so svojimi priateľmi v roku 1920 potrebovali skoordinovať a zúčastniť sa nie úplne prohibičného stretnutia, použili by ste preňho výraz: „Happy Hour“.

Ako sa z tajného hesla stala reklama

Od 60-tych rokov 20-teho storočia, dávno po prohibícii, sa „Happy Hours“ či „Happy Days“ široko rozšírili do komerčného sektoru. Spolu s barmi ho začali využívať bežné obchody a podniky a ponúkali zákazníkom cenovo zvýhodnené a časovo obmedzené produkty.

Tradícia Happy Hour v posledných rokoch nabrala ešte iný rozmer, ktorý by sme mohli nazvať „udržateľný“. Aby reštaurácie zabránili plytvaniu jedlom, ponúkali ho krátky čas pred záverečnou za zníženú cenu. V súčasnosti využívajú značky šťastnú hodinku alebo šťastné dni nielen k zľavám určeným k vypredaniu zásob, ale tiež na to, aby prilákali zákazníkov na kvalitnejší sortiment.

Shell Šťastné dni (zdroj: Shell) Shell Šťastné dni (zdroj: Shell)

Takým prípadom sú aj čerpacie stanice Shell, ktoré si pri príležitosti 30. výročia pôsobenia spoločnosti na slovenskom trhu pripravili pre zákazníkov dva šťastné dni do týždňa.

  • Každý utorok môžete natankovať na čerpacích staniciach Shell prémiové dieselové palivo Shell V-Power Diesel za cenu štandardného dieselového paliva Fuel Save Diesel.
  • Vo štvrtok natankujete prémiový benzín Shell V-Power za cenu bežného benzínu Shell Fuel Save.

Lepšiu účinnosť motora vďaka posilnenej technológii Shell DYNAFLEX tak môžu pocítiť aj zákazníci, ktorí by inak pre vyššiu cenu po prémiových palivách nesiahli.

Akcia platí do nedele 23. mája 2021, takže dovtedy vám a vášmu autu: Nazdravie!

Viac sa o Shell Šťastných dňoch dozviete tu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  2. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  3. Nela Pocisková: Dovolím si už robiť chyby a nevyčítať si to
  4. Plátené tašky a opakované použitie
  5. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  7. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  8. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 152
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 993
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 410
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 129
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 719
  6. Plátené tašky a opakované použitie 2 571
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 409
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 135
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

30 rokov dm drogerie markt

Bezpečie začína pri hraniciach: dm a združenie ZA SEBA spájajú sily v boji proti násiliu.


INZERCIA 8 h

Významná časť územia je tvorená porastmi duba zimného kokošovského.


12 h

Nové číslo magazínu SME ženy je v predaji.


INZERCIA 23 h

Udržateľnosť nie je iba výstrelkom dnešnej doby.


INZERCIA 23 h
SkryťZatvoriť reklamu