SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Posúvajú svet k lepšiemu: Sociálni inovátori

Teraz môžete zabojovať o podporu vášho sociálneho podnikania.

Udržateľnosť, inovácie a komunity sa zaradili medzi najčastejšie skloňované slová až počas posledných rokov. No pravdou je, že záujem o svoje okolie a rozvoj „našich“ ľudí tu bol od nepamäti. Dôkazom sú rozprávky, na ktorých sme vyrastali, encyklopédie a učebnice dejepisu, ale aj rukolapné dôkazy, akým je napríklad aj obyčajné koleso – vynález, ktorý uľahčuje život miliardám ľudí už viac než 6 000 rokov. Máte aj vy jedinečný nápad alebo inovatívne riešenie, ktoré zlepší fungovanie vašej komunity? Prihláste ho do programu SHINE v rámci nadácie Swiss Re.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozhliadnite sa. Sociálnym inovátorom môže byť aj sused od vedľa

Pod každou dobrou zmenou a pozitívnym rozvojom spoločnosti sú podpísaní sociálni inovátori. Tak sa volajú v dnešnom jazyku ľudia, ktorým nie je ľahostajné prostredie, v ktorom žijú. Nie pre nich nie je odpoveď a neustále hľadajú riešenia, ako zlepšiť nastavenie spoločnosti a aj kvalitu života svojich komunít. Denne takto vznikajú tisícky nových nápadov a projektov so sociálno-ekonomickým, ekologickým, spoločenským alebo technologickým zameraním. Väčšina z nich však skončí tesne za štartovacou čiarou, najčastejšie vo chvíli, kedy sociálni inovátori narazia na otázku financovania svojho projektu.

„Dnes už existujú viaceré programy na podporu rozvoja inovatívnych riešení, ktoré môžu mať lokálny ale aj celosvetový dopad na spoločnosť. No ich počet stále nedokáže pokryť financovanie unikátnych projektov, ktoré majú potenciál pozitívne ovplyvniť životy špecifických komunít. Aj preto chceme v tejto oblasti prispieť svojím programom SHINE, ktorý sme nedávno uviedli na Slovensku. V rámci neho ponúkame inovatívnym podnikateľom finančnú a odbornú podporu pri uvedení vybraného projektu do života,“ hovorí Zuzana Szalaiová, ambasádorka nadácie Swiss Re.

V hre je 20 tisíc eur na rozbeh aj rady biznis expertov

„Hľadáme sociálnych inovátorov zo Slovenska, ktorí majú nápad na riešenie spoločenského problému alebo sú v prvých fázach realizácie svojho nápadu,“ tvrdí Szalaiová. Nadácia Swiss Re plánuje v rámci uvedeného programu SHINE podporiť najmä tie inovatívne nápady, ktoré riešia problémy v oblasti udržateľného životného prostredia, klímy a smart poľnohospodárstva, prístupu k zdravotnej starostlivosti či ekonomickej inklúzie.

Kritériom pri výbere sú pritom inovatívnosť, dobrý biznis plán, realizovateľnosť projektu a jeho celkový sociálny dopad na spoločnosť. „Už dnes sme zvedaví na prihlásené slovenské projekty. Ten víťazný podporíme sumou 20 tisíc eur na jeho rozbehnutie, ale aj šesťmesačným vzdelávacím programom podporeným skúsenosťami mentorov, biznis koučov, ktorí pomôžu s definovaním zákazníckych potrieb a vytvorením škálovateľného udržateľného biznis plánu,“ uvádza Szalaiová.

Pre lepšiu predstavu uvádzame úspešný príklad zo zahraničia. V Mongolsku takto nadácia Swiss Re pomohla miestnemu sociálnemu inovátorovi otvoriť vzdelávacie centrum, vďaka ktorému majú mladí ľudia prístup k IT či jazykovým kurzom a zvyšujú si tak kvalifikáciu pri hľadaní zamestnania.

Poponáhľajte sa, prihlášky sa podávajú len do 14. mája!

Máte nápad alebo riešenie, ktoré pomôže spoločnosti zotaviť sa, prípadne znížiť dopady na komunitu v dôsledku rôznych hospodárskych, zdravotných a environmentálnych rizík? Prihláste ho do programu SHINE do 14. mája cez online formulár: Identification – Swiss Re Foundation.

Podmienkou je podanie prihlášky v anglickom jazyku, nakoľko ich budú hodnotiť medzinárodní špičkoví odborníci. „Do užšieho výberu sa dostanú tri vybrané projekty, ktoré sociálni inovátori predstavia našim odborníkom počas online pohovoru tiež v anglickom jazyku v prvej polovici júna. Pre víťaza je následne pripravený polročný akceleračný program pod vedením profesionálov, ktorí pomôžu projekty nastaviť tak, aby dosiahli čo najlepšie výsledky a prínos pre komunitu. Víťazný projekt predstavíme verejnosti v januári 2022,“ dodáva Szalaiová.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Stroje skladajú ako lego. Roboty z Považia menia priemysel
  2. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  4. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  5. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 9 307
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 6 993
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 799
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 2 359
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 117
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 077
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 071
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 881
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Letoviská, kde sa dá celý deň nič nerobiť, ale aj objaviť viac, než ste čakali.


INZERCIA 11. júl

Vyšlo júlové číslo Doma v záhrade.


INZERCIA 11. júl

Odmietajú politizáciu lesného hospodárstva.


10. júl

Epická2 od Samsungu bola skutočne epická.


INZERCIA 10. júl
SkryťZatvoriť reklamu