SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?

Dovolenkujte zodpovedne a s väčšou istotou.

Novinkou je, že poisťovne už ponúkajú možnosť pripoistiť sa pre prípad, keď budete priamo vystavení riziku ochorenia Covid-19.  Novinkou je, že poisťovne už ponúkajú možnosť pripoistiť sa pre prípad, keď budete priamo vystavení riziku ochorenia Covid-19. (Zdroj: unsplash)

Vlny pandémie život nemôžu zastaviť a nezastavujú toto leto ani cestovanie. Okolnosti trávenia dovolenky v zahraničí sú však nimi výrazne poznačené. Osobná zodpovednosť a informovanosť sú prvoradé. Ak ste sa rozhodli vycestovať, je treba zvážiť všetky faktory, ktoré pomôžu užiť si dovolenku bez stresu. Medzi ne patrí aj cestovné poistenie, ktoré naberá v čase koronavírusu ešte väčší význam.

Čo robiť, ak sa počas dovolenky ochoriete a budete potrebovať lekársku pomoc? Čo ak uviaznete v zahraničí v karanténe? Ako riešiť situáciu, keď vám odložia alebo zrušia let? Na riešenie týchto a aj ďalších situácií sme sa spýtali v jednej z najväčších poisťovní na Slovensku – poisťovni KOOPERATIVA. Odpovedá jej hovorkyňa Silvia Nosková Illášová.

Cestovné poistenie v rámci tohtoročnej dovolenkovej sezóny už, pochopiteľne, v plnej miere zohľadňuje aj vývoj pandémie a riziká s ňou súvisiace. Čo sa konkrétne zmenilo?
Na princípe fungovania cestovného poistenia sa v zásade nezmenilo nič. Podstatou zmluvy s poisťovňou je chrániť pred všetkými rizikami, ktoré boli súčasťou poistenia už aj pred pandémiou. Novinkou však je, že našim klientom ponúkame aj možnosť pripoistiť sa pre riziká súvisiace s Covid-19.

Ako dokáže toto pripoistenie prakticky pomôcť?
Ak by došlo k ochoreniu Covid-19 počas dovolenky a klienti pred vycestovaním využili našu možnosť pripoistenia, preplatíme im vzniknuté liečebné náklady v zahraničí. Toto pripoistenie zohľadňuje aj ťažké prípady, teda prípadnú hospitalizáciu či prepravu pacientov na Slovensko. Úlohu tu zohráva aj pandemická farba krajiny, do ktorej cestujete. V krajinách, ktoré boli v čase vycestovania označené ako bezpečné, aj tie, ktorých status sa prípadne zmení práve počas vášho pobytu, máte s pripoistením nárok na plné preplatenie až do výšky krytia vo vami zvolenom balíku cestovného poistenia. V prípade krajín, ktoré nie sú označené ako bezpečné sú podmienky mierne odlišné a preto je potrebné sa o nich informovať v poisťovni.

Pripoistenie voči Covid-19 zohľadňuje aj prípadnú hospitalizáciu či prepravu pacientov na Slovensko. (zdroj: unspash) Pripoistenie voči Covid-19 zohľadňuje aj prípadnú hospitalizáciu či prepravu pacientov na Slovensko. (zdroj: unspash)

Čo ak má cestujúci ľahší priebeh, no musí zostať počas resp. aj po termíne dovolenky v karanténe? Prípadne, čo ak by bola v danej krajine vyhlásená nečakane plošná karanténa pre turistov zo Slovenska?
Cestovné poistenie rieši aj túto otázku. Pripoistenie Covid-19 kryje aj náklady na ubytovanie a rovnako aj náklady na dopravu, ak by ste boli nútení z dôvodu ochorenia Covid-19 alebo v prípadne neočakávanej nariadenej karantény zostať v zahraničí dlhšie, ako ste pôvodne plánovali. V praxi to znamená, že KOOPERATIVA preplatí poisteným klientom ubytovanie v hoteli či ubytovacom zariadení po dobu 2 týždňov. To platí aj o preplatení náhradnej dopravy, ak sa nebudete môcť z dôvodu karantény vrátiť pôvodným spôsobom. Treba však povedať, že klientom, ktorí sa rozhodnú vycestovať do krajiny, kde je už v tom čase nariadená povinná vstupná karanténa, cestovné poistenie tieto náklady navyše nehradí.

Cestovné poistenie už rieši aj otázku karantény, ak vás táto situácia postihne. (zdroj: unsplash) Cestovné poistenie už rieši aj otázku karantény, ak vás táto situácia postihne. (zdroj: unsplash)

Veľa ľudí rieši otázku, za akých podmienok im budú vrátané peniaze pri zrušení cesty do zahraničia. Akú rolu tu hrá, či sú poistení?
Ak sa v rámci cestovného poistenia pripoistíte pre prípad zrušenia zájazdu, máte nárok na náhradu storno poplatkov, a to aj z dôvodu ochorenia, vrátane ochorenia Covid-19. Nárok na preplatenie nákladov má klient a aj jeho spolu poistené osoby, s ktorými mal ísť na dovolenku. Je však treba počítať s tým, že cestovné poistenie nerieši prípady, kedy sa klienti rozhodnú zrušiť dovolenku bezdôvodne, resp. kvôli svojim obavám zo zhoršenia pandemickej situácie.

Opatrenia doma aj v zahraničí sa stále menia a prispôsobujú globálnej situácii. Ako je poisťovňa pripravená riešiť flexibilne individuálne potreby a dopyt ľudí, ktorí sa rozhodnú poistiť?
V Kooperative sme najnovšie zahrnuli do cestového poistenia aj Covid asistenciu. Ide o linku, na ktorej operátori klientom poradia v konkrétnej oblasti a dajú priebežne aktualizovaný prehľad o ktorejkoľvek krajine na svete – napr. v otázke potvrdení potrebných na vstup do danej krajiny, požiadaviek na testovanie či režimu pre zaočkovaných. Pri tejto asistenčnej službe však nejde len o poradenstvo, ale aj riešenie stresových situácií na dovolenke, keď našu pomoc klient potrebuje.

Ak ste sa rozhodli toto leto vycestovať, je treba zvážiť všetky faktory, ktoré pomôžu užiť si dovolenku bez stresu. Medzi ne patrí aj cestovné poistenie, ktoré naberá v čase koronavírusu ešte väčší význam.  (zdroj: unsplash) Ak ste sa rozhodli toto leto vycestovať, je treba zvážiť všetky faktory, ktoré pomôžu užiť si dovolenku bez stresu. Medzi ne patrí aj cestovné poistenie, ktoré naberá v čase koronavírusu ešte väčší význam. (zdroj: unsplash)

Môžete priblížiť aj konkrétne príklady?
V prípade nepríjemného problému v zahraničí funguje poisťovňa prakticky ako priateľ na telefóne. Naša asistenčná služba klientov navedie, zariadi či priamo zorganizuje všetko potrebné. Riešenie nájdeme priamo na mieste, v prípade choroby nasmerujeme klienta do najbližšieho zdravotníckeho centra. V horšom prípade zabezpečíme odvoz do nemocnice alebo sa postaráme o bezpečný a rýchly prevoz až domov na Slovensko. Naši klienti majú k dispozícii aj Dopravnú asistenciu, cez ňu, napríklad, pri zrušenom či meškajúcom lete okamžite klient zistí, či má nárok na refundáciu. Ak mu tento nárok vznikne, veci vezme do svojich rúk a od leteckej spoločnosti ju prostredníctvom asistenčnej služby vymáha.

Ako majú klienti postupovať, ak potrebujú pomoc v zahraničí?
V nepríjemných situáciách odporúčame okamžite zavolať na našu asistenčnú službu na čísle +421 268 20 20 60. Operátori sú na nej k dispozícii 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Okrem už spomenutých foriem asistencie dokážeme v zahraničí, napríklad, urýchlene nájsť aj alternatívne spoje pri meškajúcich či odrieknutých vlakoch a autobusovej doprave. Poisťovňa vie skutočne ušetriť peniaze, čas, ochrániť zdravie aj odbremeniť psychiku, ktorá môže v takýchto situáciách dostať poriadne zabrať.

Poisťovňa KOOPERATIVA vám cez Dopravnú asistenciu, napríklad, pri zrušenom či meškajúcom lete okamžite zistí, či máte nárok na refundáciu. (zdroj: unsplash) Poisťovňa KOOPERATIVA vám cez Dopravnú asistenciu, napríklad, pri zrušenom či meškajúcom lete okamžite zistí, či máte nárok na refundáciu. (zdroj: unsplash)

MARCO POLO – poistenie na leto 2021 od Kooperativy
Život je cesta. A MARCO POLO je nové riešenie cestovného poistenia, nastavené presne podľa potrieb moderných cestovateľov. Tých, ktorí chcú uvedomelo, zodpovedne a čo najviac bezpečne obohacovať život o nové zážitky z ciest po svete aj počas tohto leta. Ide o poistenie, ktoré si každý nastaví individuálne podľa svojich dovolenkových plánov, a to výberom z troch rôznych balíkov základného poistenia a doplnením pripoistení, vrátane pripoistenia voči ochoreniu Covid-19. KOOPERATIVA týmto produktom ponúka to najkomplexnejšie krytie, ktoré zohľadňuje všetky riziká a výzvy cestovania v čase pandémie. Preto, aby ste mohli počas dovolenky aspoň na chvíľu zaslúžene vypnúť a svoj život si do sýta vychutnať. Viac o možnostiach cestovného poistenia v poisťovni KOOPERATIVA nájdete tu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 013
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 609
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 289
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 076
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 081
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 849
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 693
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 208
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

First moment zmenil trh a zohnať výhodný last minute zájazd je čoraz ťažšie.


INZERCIA 27. jún

Špeciálne literárne vydanie Magazínu Víkend s ilustráciami od Kristíny Mésároš.


INZERCIA 27. jún

O Cyrilo-metodských oslavách s Karin Silberhorn.


INZERCIA 26. jún

Počuli ste už slovné spojenia „starnutie obyvateľstva“ alebo „demografia“?


INZERCIA 26. jún
SkryťZatvoriť reklamu