SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut

Od roku 2012 predala Mototechna na Slovensku a v ČR už 78 300 zánovných vozidiel, asi 30 % tvoria autá značky Škoda.

(Zdroj: Mototechna)

Od roku 2012 predala Mototechna na Slovensku a v Českej republike už 78 300 zánovných vozidiel, približne 30 % tvoria autá značky Škoda.

Je to už deväť rokov, čo sa skupina AURES Holdings rozhodla obnoviť značku Mototechna pre predaj zánovných vozidiel. Od roku 2012 predala na Slovensku a v Českej republike už 78 300 týchto áut, a to predovšetkým vďaka tomu, že sú ihneď k dispozícii a až o 40 % lacnejšie ako nové autá. Tento rok len za prvých osem mesiacov predala vyše 8 000 zánovných vozidiel, čo je o 13 % viac ako za rovnaké obdobie minulého roku a o 35 % viac ako pred piatimi rokmi. Pre pozastavenie výroby nových áut je momentálne nedostatok zánovných vozidiel, záujem o ne pritom stále rastie.

"Pandémia výrazne zmenila trh ojazdených automobilov, a to sa hlavne týka práve zánovných vozidiel. Nové autá sa stretávajú stále s výpadkami vo výrobe, preto sú zánovné automobily, ktoré sú k dispozícii ihneď, vhodnou alternatívou, ak nechce človek čakať na nové vozidlo niekoľko mesiacov. Dopyt po zánovných automobiloch je ďaleko väčší ako ponuka na trhu. Aj napriek tomu si stále držíme veľmi pestrú a širokú paletu modelov a značiek na trhu. Na Slovensku si zákazníci môžu vyberať až z takmer 500 áut, v Českej republike z 1 400 vozidiel," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings, pod ktorú značka Mototechna patrí.

Mototechna predala počas deviatich rokov od svojho obnovenia na Slovensku a v Českej republike už približne 78 000 vozidiel s parametrami blízkymi novým autám, ale cenou až o 40 % nižšou. Najobľúbenejšou značkou v Československej Mototechne je Škoda, ktorá tvorí vyše 30 % všetkých predajov. Nasledujú Kia (11 %) a Hyundai (10 %). Najčastejšie ide o modely Škoda Fabia (10 %), Škoda Karoq (5%) či Dacia Duster (4 %).

Najžiadanejšie automobily sú vo variante SUV (2019 – 30 %, 2020 – 36 %, 2021 – 42 %), čo potvrdzuje ďalší trend v zmene zákazníckych preferencií, ktorý je vidieť pri ojazdených automobiloch všeobecne. SUV si stále viac získavajú na obľube vďaka väčšiemu batožinovému priestoru a komfortným vlastnostiam. Hatchbacky tvoria 29 % predaných automobilov (2019 – 37 %, 2020 – 35 %) a 17 % potom vozidlá kombi (2019 – 16 %, 2020 – 16 %), kde dopyt tiež rastie, ale menším tempom. "Všeobecne je na trhu dopyt hlavne po veľkoobjemových automobiloch, ktoré majú nespočetné množstvo výhod pri cestovaní po tuzemsku. Jazda vlastným vozidlom je totiž z pohľadu pandémie preferovaným dopravným prostriedkom," doplnila Topolová.

Zánovné autá sú stále najčastejšie v benzínovom prevedení (82 %). Rapídne rastie záujem o automatickú prevodovku, ktorú tento rok preferovalo až 38 % zákazníkov (2019 – 21 %, 2020 – 26 %). Presne 12,3 % áut má náhon na všetky štyri kolesá (2019 - 10,5 %, 2020 - 11,9 %). Najobľúbenejšími farbami sú biela (24 %) a strieborno šedá (21 %).

TOP 10 najpredávanejších modelov zánovných áut v Mototechne na Slovensku a v Českej republike v roku 2021

Česká republika

Slovensko

Česká republika

Slovensko

1.

Škoda Fabia

Škoda Fabia

6.

Hyundai i30

Dacia Duster

2.

Škoda Karoq

Kia Sportage

7.

Hyundai Tucson

Škoda Kamiq

3.

Dacia Duster

Kia Ceed

8.

Suzuki Vitara

Hyundai Tucson

4.

Škoda Octavia

Suzuki Vitara

9.

Škoda Scala

Renault Clio

5.

Škoda Kodiaq

Suzuki SX4 S-Cross

10.

Kia Ceed

Kia Pro Ceed

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 013
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 600
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 250
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 048
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 057
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 830
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 675
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 307
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

First moment zmenil trh a zohnať výhodný last minute zájazd je čoraz ťažšie.


INZERCIA 27. jún

Špeciálne literárne vydanie Magazínu Víkend s ilustráciami od Kristíny Mésároš.


INZERCIA 27. jún

O Cyrilo-metodských oslavách s Karin Silberhorn.


INZERCIA 26. jún

Počuli ste už slovné spojenia „starnutie obyvateľstva“ alebo „demografia“?


INZERCIA 26. jún
SkryťZatvoriť reklamu