SME

Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut

Od roku 2012 predala Mototechna na Slovensku a v ČR už 78 300 zánovných vozidiel, asi 30 % tvoria autá značky Škoda.

(Zdroj: Mototechna)

Od roku 2012 predala Mototechna na Slovensku a v Českej republike už 78 300 zánovných vozidiel, približne 30 % tvoria autá značky Škoda.

Je to už deväť rokov, čo sa skupina AURES Holdings rozhodla obnoviť značku Mototechna pre predaj zánovných vozidiel. Od roku 2012 predala na Slovensku a v Českej republike už 78 300 týchto áut, a to predovšetkým vďaka tomu, že sú ihneď k dispozícii a až o 40 % lacnejšie ako nové autá. Tento rok len za prvých osem mesiacov predala vyše 8 000 zánovných vozidiel, čo je o 13 % viac ako za rovnaké obdobie minulého roku a o 35 % viac ako pred piatimi rokmi. Pre pozastavenie výroby nových áut je momentálne nedostatok zánovných vozidiel, záujem o ne pritom stále rastie.

"Pandémia výrazne zmenila trh ojazdených automobilov, a to sa hlavne týka práve zánovných vozidiel. Nové autá sa stretávajú stále s výpadkami vo výrobe, preto sú zánovné automobily, ktoré sú k dispozícii ihneď, vhodnou alternatívou, ak nechce človek čakať na nové vozidlo niekoľko mesiacov. Dopyt po zánovných automobiloch je ďaleko väčší ako ponuka na trhu. Aj napriek tomu si stále držíme veľmi pestrú a širokú paletu modelov a značiek na trhu. Na Slovensku si zákazníci môžu vyberať až z takmer 500 áut, v Českej republike z 1 400 vozidiel," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings, pod ktorú značka Mototechna patrí.

Mototechna predala počas deviatich rokov od svojho obnovenia na Slovensku a v Českej republike už približne 78 000 vozidiel s parametrami blízkymi novým autám, ale cenou až o 40 % nižšou. Najobľúbenejšou značkou v Československej Mototechne je Škoda, ktorá tvorí vyše 30 % všetkých predajov. Nasledujú Kia (11 %) a Hyundai (10 %). Najčastejšie ide o modely Škoda Fabia (10 %), Škoda Karoq (5%) či Dacia Duster (4 %).

Najžiadanejšie automobily sú vo variante SUV (2019 – 30 %, 2020 – 36 %, 2021 – 42 %), čo potvrdzuje ďalší trend v zmene zákazníckych preferencií, ktorý je vidieť pri ojazdených automobiloch všeobecne. SUV si stále viac získavajú na obľube vďaka väčšiemu batožinovému priestoru a komfortným vlastnostiam. Hatchbacky tvoria 29 % predaných automobilov (2019 – 37 %, 2020 – 35 %) a 17 % potom vozidlá kombi (2019 – 16 %, 2020 – 16 %), kde dopyt tiež rastie, ale menším tempom. "Všeobecne je na trhu dopyt hlavne po veľkoobjemových automobiloch, ktoré majú nespočetné množstvo výhod pri cestovaní po tuzemsku. Jazda vlastným vozidlom je totiž z pohľadu pandémie preferovaným dopravným prostriedkom," doplnila Topolová.

Zánovné autá sú stále najčastejšie v benzínovom prevedení (82 %). Rapídne rastie záujem o automatickú prevodovku, ktorú tento rok preferovalo až 38 % zákazníkov (2019 – 21 %, 2020 – 26 %). Presne 12,3 % áut má náhon na všetky štyri kolesá (2019 - 10,5 %, 2020 - 11,9 %). Najobľúbenejšími farbami sú biela (24 %) a strieborno šedá (21 %).

TOP 10 najpredávanejších modelov zánovných áut v Mototechne na Slovensku a v Českej republike v roku 2021

Česká republika

Slovensko

Česká republika

Slovensko

1.

Škoda Fabia

Škoda Fabia

6.

Hyundai i30

Dacia Duster

2.

Škoda Karoq

Kia Sportage

7.

Hyundai Tucson

Škoda Kamiq

3.

Dacia Duster

Kia Ceed

8.

Suzuki Vitara

Hyundai Tucson

4.

Škoda Octavia

Suzuki Vitara

9.

Škoda Scala

Renault Clio

5.

Škoda Kodiaq

Suzuki SX4 S-Cross

10.

Kia Ceed

Kia Pro Ceed

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  1. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  2. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  3. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  4. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  5. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  6. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 14 387
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 588
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 3 963
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 477
  5. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 3 135
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 357
  7. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti 2 189
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 011
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nákupy v Kauflande majú cenu zlata, potvrdil to aj výnimočný certifikát

Na pultoch ponúka Kaufland čerstvé výrobky, jeho zákulisie má zlatý certifikát.


INZERCIA 7 h
Oliver Oswald, Soňa Schwarcz a Miňo Macuľa si užili perfektnú letnú párty

Šťavnatú párty pod holým nebom, plnú chutného jedla, si doprial už teraz. Prečo?


INZERCIA 20 h

Je dôležité vedieť, ako vtedy postupovať a ako vie pomôcť cestovné poistenie.


INZERCIA 16. júl

Dostanete štyri vydania za rok a ďalšie výhody.


INZERCIA 16. júl
SkryťZatvoriť reklamu