Čo znamená pojem rebranding? Ako pri procese zmeny značky postupovať a na čo si treba dať pozor? Ktoré úspešné značky nám môžu byť cennou inšpiráciou? Rebranding manuál, ktorý pripravila brandingová agentúra GALTON Brands, poskytuje komplexný pohľad na zmenu značky vrátane zaujímavých príkladov z praxe, ako aj autentických názorov úspešných firiem pôsobiacich na Slovensku.
Kedy a prečo (ne)rebrandovať?
Mnohé značky sú presvedčené, že rebranding je zázračné riešenie na problémy, pred ktorými sa ocitli. Avšak, opak môže byť pravdou. Rebranding je totiž závažné rozhodnutie, ktoré ak realizujete z nesprávneho dôvodu, resp. nesprávnym spôsobom, môže vašej značke priniesť viac škody, než úžitku:
Medzi najčastejšie mylné argumenty na rebranding patrí napríklad snaha vyriešiť firemnú krízu či príchod nového vedenia, ktoré je rozhodnuté implementovať zmeny z jediného dôvodu - zanechať za sebou výraznú stopu. Ďalším neopodstatneným dôvodom na rebranding je pocit stereotypu a akejsi nudy, ktorú občas pocíti asi každý pri každodennom kontakte so svojou značkou. Do rebrandingu by ste sa nemali púšťať ani vtedy, ak jediným dôvodom naň je len snaha o zvýšenú pozornosť vášho publika. Tú dokáže hravo vyvolať aj efektívne nastavená marketingová stratégia.
Ste pripravení na rebranding?
V živote značiek často dochádza k momentom, kedy je rebranding nevyhnutným riešením. Najmä v súčasnosti, pod vplyvom pandémie, sa mnoho značiek ocitlo pred výzvami, ktorým bolo potrebné čeliť. Novoprijaté strategické riešenia si tak častokrát vyžiadali aj rebranding. Hoci ide o náročný a dlhodobý proces, značkám sa táto investícia rozhodne vyplatí najmä vtedy, ak plánujú rozširovať svoje produktové portfólio či expandovať na nového trhy a súčasné nastavenie značky ich v tom obmedzuje. S rebrandingom by ste nemali dlho váhať ani v prípade, ak už dlhodobejšie zaznamenávate nízku atraktivitu vašej značky, plánujete meniť jej filozofiu či realizovať fúziu s inou značkou.
„S požiadavkou na rebranding nás už oslovilo mnoho značiek. Vždy sa však vopred uistíme, že dôvody, pre ktoré sa naši partneri rozhodli rebrandovať, sú skutočne opodstatnené. Upozorníme ich na všetky výzvy, ktoré tento proces prináša a keď sme presvedčení, že sú na rebranding pripravení, neváhame im pomôcť naplniť ciele a vytvoriť novú, atraktívnu značku, ktorá osloví cieľové publikum,” hovorí Andrej Mitáš, CEO brandingovej agentúry GALTON Brands.
Stiahnite si bezplatne Rebranding manuál
S cieľom uľahčiť značkám orientáciu v tom, čo všetko so sebou rebranding prináša, vytvorila agentúra GALTON Brands užitočný e-book plný cenných informácií. Na viac než 60 stranách objavia čitatelia hodnotné informácie o tom, kedy je vhodné realizovať rebranding, aké sú jednotlivé kroky a fázy rebrandingu, na čo si dať počas tohto procesu pozor, ako aj zaujímavé a inšpiratívne príklady z praxe, či názory a skúsenosti úspešne rebrandujúcich značiek pôsobiacich na Slovensku.
Manuál si môžete stiahnuť ZDARMA na webstránke agentúry GALTON Brands.