SME

Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom

Rozhovor s generálnou riaditeľkou Ivanou Heretik Vačokovou o adaptácii spoločnosti na zmeny vo fungovaní personálnych agentúr.

Ivana Heretik Vačoková, generálna riaditeľka spoločnosti Adecco. Ivana Heretik Vačoková, generálna riaditeľka spoločnosti Adecco.

Fungovanie personálnych agentúr sa za posledné roky zmenilo. Generálna riaditeľka personálnej agentúry Adecco Ivana Heretik Vačoková sa snaží týmto zmenám neustále prispôsobovať a zo svojej spoločnosti chce urobiť flexibilnú firmu.

Kam by ste chceli spoločnosť ako nová generálna riaditeľka posunúť?

Z dlhodobého hľadiska je mojim cieľom, aby naša spoločnosť bola prvou voľbou pre klientov na Slovensku, z ekonomického hľadiska plánujeme mať najväčší podiel na trhu personálnych agentúr. Chceme sa tiež posúvať v smere rozširovania našich obchodných línií a rozširovať naše portfólio služieb. V neposlednom rade je pre mňa dôležité byť preferovaným zamestnávateľom v rámci nášho odvetvia, partnerom a pridanou hodnotou pre klientov.

V spoločnosti ste pracovali aj v minulosti na inej pozícii. Je to podľa vás výhoda, alebo nevýhoda?

Na strane personálnej agentúry pôsobím už 15 rokov, z toho skoro 8 rokov pracujem v Adeccu. Pracovala som aj v zahraničí, napríklad v Rumunsku, Litve, Maďarsku a v Čechách a mala som tak možnosť získať prehľad o pracovnom trhu v Európe. Prešla som si viacerými pozíciami a v tom vidím veľkú výhodu. Myslím si, že vďaka tomu viem lepšie nastaviť očakávania na oboch stranách, zamestnancom poradiť a nastaviť správne fungovanie spoločnosti.

Ako sa zmenilo HR odvetvie počas rokov vášho pôsobenia v ňom?

V minulosti sa HR oddelenia zameriavali skôr na nábory a personálnu agendu, dnes má HR omnoho viac funkcií ( vzdelávanie, rozvoj, diverzita, inklúzia, benefity, odmeňovanie a mnoho ďalších) oddelenia sú preto viac sofistikované. Ďalšou významnou zmenou sú online pohovory, v minulosti sa robili výlučne osobne a dnes väčšina kandidátov uprednostňuje online stretnutia. Veľkou zmenou sú aj sociálne médiá. Dnes nie je výnimočné keď sa nábor robí priamo cez sociálne siete.

„Ak chcete byť jednotka na trhu, nestačí len dodávať ľudí, ale musíte klientom poskytnúť celý servis.“

Ivana Heretik Vačoková

Čo by ste chceli robiť vo svojej práci inak?

Snažím sa prispôsobiť zmenám a byť flexibilná voči zamestnancom, klientom a kandidátom. Robíme zmeny týkajúce sa sociálnych sietí a digitálneho marketingu. Momentálne rozbiehame väčší projekt, implementujeme umelú inteligenciu, modernizujeme databázy a ich funkcionality, aby sme klientom vedeli poskytnúť kvalitné informácie a analýzy v správnom čase. Naopak, čo by som nezmenila, sú tradičné hodnoty ako budovanie partnerstiev s našimi klientmi. Vyberáme si s kým spolupracujeme a pre mňa je dôležité, aby táto spolupráca bola pridanou hodnotou pre obe strany.

Plánujete ako generálna riaditeľka robiť väčšie zmeny v rámci spoločnosti?

Najväčšia zmena už prebehla a tou bolo zmenšenie kancelárskeho priestoru o 50% a zavedenie hybridného pracoviska v kombinácii s flexibilným pracovným časom. Našim zamestnancom poskytujeme možnosť práce na úväzok aký im vyhovuje vrátane skráteného či teleprácu nakoľko zamestnanci vedia produktívne pracovať aj z domu. Aktívne počúvam mojich zamestnancov, keď niekto príde s dobrým nápadom, snažím sa ho realizovať.

Prečo by si klienti mali vybrať spoluprácu práve s vašou personálnou agentúrou?

Poskytujeme klientom riešenia ušité na mieru, pričom pokrývame komplexné portfólio služieb a sme finančne stabilná spoločnosť. Adecco je na slovenskom trhu 19 rokov, vďaka čomu máme skúsenosti, prehľad o trhu práce a širokú databázu uchádzačov. Vďaka našej sieti pobočiek po celom Slovensku, disponujeme aj regionálnou znalosťou. Veľakrát vieme skôr, ako samotný zamestnávateľ ak sa v jeho firme niečo deje, keďže máme informácie priamo od kandidátov. Naši konzultanti sú rozdelení do špecializácií, to znamená, že máme expertov v jednotlivých oblastiach. Vieme byť rýchli, vieme poradiť a nasmerovať klienta aj kandidáta.

Čo ponúkate kandidátom, ktorí sa k vám prihlásia?

S kandidátmi sa snažíme neustále pracovať a byť pre nich pridanou hodnotou. Ak sa nám nepodarí uchádzača umiestniť, hľadáme mu vhodné alternatívy. Kandidáti od nás dostávajú spätnú väzbu na životopis, na pohovor u klienta, aj na to, ktorá firma sa pre nich viac hodí keďže disponujeme internými informáciami. Okrem toho máme aj niektoré exkluzívne projekty, o ktorých sa kandidát môže dozvedieť jedine cez nás.

V rámci pandémie sa trh práce výrazne zmenil. Považujete niektoré zmeny za pozitívne? Ktoré?

Najpozitívnejšia zmena je určite flexibilita. Zároveň je to starostlivosť o zamestnancov aj po psychickej stránke. Počas pandémie veľa firiem robilo maximum, aby pomohlo svojim zamestnancom, čo je sympatické. Predtým to bolo najmä o produktivite a každý sa hnal za číslami, teraz sa vrátila do biznisu aj ľudskosť.

Čo očakávali klienti od personálnej agentúry v minulosti a čo očakávajú teraz? Zmenilo sa niečo?

Stúpajú nároky na servis. Ak chcete byť jednotka na trhu, nestačí len dodávať ľudí, ale musíte klientom poskytnúť komplexné služby. Kedysi sa Adecco zameriavalo najmä na obsadzovanie nižších pracovných pozícii, dnes pokrývame celú škálu a obsadzujeme aj pozície vrcholových manažérov aj exekutívne role. Každý klient je pre nás jedinečný a preto má prideleného vlastného key account manažéra, ktorý sa venuje jeho potrebám.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 166
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 928
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 6 111
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 047
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 586
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 526
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 234
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 424
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Program digiPEERS podporuje u mladých ľudí kritické myslenie a odolnosť.

Podľa odborníčok z digiQ sa už hranica medzi online a offline zotrela.


INZERCIA 9 h

Nové číslo magazínu SME ženy je v predaji aj s darčekom.


INZERCIA 9 h

Októbrové číslo magazínu Index je už v predaji. Aké články si v ňom prečítate?


INZERCIA 9 h

Za firmou Riso-R stojí zohraná rodina Demeterovcov.


INZERCIA 9 h
SkryťZatvoriť reklamu