SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál

Kedysi bola veľká frajerina mať v aute rádio s kazeťákom. Alebo viacstopový stereo magnetofón. Za všetkými stojí jedno meno.

(Zdroj: Sencor)

Pozrime sa trocha do histórie moderných technológií a zamierme rovno na východ, do Krajiny vychádzajúceho slnka. Koncom šesťdesiatych rokov tu vychádzalo nielen slnko, ale aj žiarivé hviezdy na nebi elektroniky. Vojnou zdevastované Japonsko v snahe naštartovať zruinovanú ekonomiku investovalo miliardy dolárov do nákupu zahraničného know-how. Etablované predvojnové firmy Panasonic, Hitachi a Sharp nestíhali pokrývať expresne rastúci dopyt po elektronike, čo zákonite vyvolalo odozvu v podobe ďalších výrobcov a postupne sa k nim pridávali Sony, Akai, Sanyo, Aiwa a v roku 1969 ajSencor .

Ako inak nazvať značku, do vzniku ktorej dal každý, kto sa na nej podieľal, celé svoje srdce? A že tých sŕdc boli tisícky, názov sa zrodil spojením japonského „sen“, čo značí „tisíc“ a latinského „cor“, čo je v preklade srdce. Nacionálnu hrdosť zas symbolizovalo červené „o“, ako znak vychádzajúceho Slnka. Červená bodka bola zároveň pripomienkou trúfalej výzvy firmy – čo najskôr sa vyrovnať svetovej špičke Blaupunkt, ktorá má v logu modrú bodku.

Kvalita, farebnosť a intuitívne ovládanie sa stali poznávacou značkou Sencoru. (zdroj: Sencor) Kvalita, farebnosť a intuitívne ovládanie sa stali poznávacou značkou Sencoru. (zdroj: Sencor)

Cieľavedomí vývojári Sencoru pracovali s takým nasadením, ako to len Japonci vedia. O špičkovej kvalite sa nebolo treba ani baviť, jej nutnosť bola samozrejmosťou. Bolo potrebné zadefinovať dizajn, jasne rozpoznateľný od konkurencie, vlastnosti a cieľovú skupinu. Voľba padla na farebnosť, intuitívne používanie a jednoduchú dostupnosť pre každého. Už onedlho sa presvedčili, že trafili do čierneho. Kazetové magnetofóny a autorádiá Sencor prerazili v Európe a nasledovali ďalšie novinky. Sencor dal čoskoro svetu viacstopový stereo magnetofón, funkciu „reverse“ na kazetových magnetofónoch, dvojitý kazetový magnetofón schopný nahrávať či jeden z prvých prenosných Hi-Fi systémov so systémom Dolby NR® * pre redukciu šumu pri nahrávaní. Práve vďaka Sencoru už neboli vodiči v aute odkázaní len na rozhlasové vysielanie, ale mohli si donekonečna púšťať svoje obľúbené hity z kaziet.

Dnes sa zasmejeme, vtedy na to ľudia u nás stáli v radoch pred Tuzexom. (zdroj: Sencor) Dnes sa zasmejeme, vtedy na to ľudia u nás stáli v radoch pred Tuzexom. (zdroj: Sencor)

Prečo by človek nemohol mať svojich elektronických pomocníkov rád?

Neboli to však len technologické novinky, pre ktoré sa Sencor stal obľúbenou značkou. Jednoduché používanie a farebné prevedenie oslovovali všetky generácie a dovoľovali im vyjadriť sa aj týmto spôsobom. Sencor sa vpisoval do ďalších tisícok a tisícok sŕdc, až sa začali počítať na milióny vo vyše 55 krajinách sveta. V 90. rokoch prešla japonská tradícia do európskych rúk a stále pokračuje v nastolenom trende – ponúkať kvalitu za dostupnú cenu. K portfóliu viac než tisíc výrobkov v skupinách spotrebnej a kancelárskej techniky, autoelektroniky, tabletov a telefónov, kuchyne, domácnosti, zdravia a krásy pribúdajú stále nové výrobky. Sencor tak pokrýva každú oblasť života, reflektujúc na aktuálne dianie. Preto si dnes môžete kúpiť tyčový vysávač s digitálnym motorom, ľahký ako pierko, alebo kolobežku aj s príslušenstvom. Vybrané výrobky s garanciou vrátenia peňazí do 60 dní, so 60-dňovou zárukou na motor alebo 2-ročnou zárukou na batériu len podčiarkujú tradíciu kvality, ktorú v Sencore začali raziť pred vyše 50 rokmi.

Ste fanúšikmi nostalgie? Pozrite si veľkú galériu retro spotrebičov Sencor!

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 494
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 333
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 909
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 805
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 564
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 434
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 125
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Historicky sa viac otváralo severu. Dodnes nesie jeho vizuálnu i mentálnu stopu.


INZERCIA 18. apr

Polyfunkčný dom na Južnej triede prinesie Košičanom aj malé námestie a moderný mestský priestor.


17. apr
Ilustračný obrázok výnimočných priestorov z Nivy Tower

Bratislava, marec 2025 - EQUILIBRIO sa etablovalo ako stabilný a hodnotovo ukotvený partner na realitnom trhu.


17. apr

Populárna doručovacia služba Wolt ocenila najúspešnejšie reštaurácie a obchody.


INZERCIA 17. apr
SkryťZatvoriť reklamu