SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál

Kedysi bola veľká frajerina mať v aute rádio s kazeťákom. Alebo viacstopový stereo magnetofón. Za všetkými stojí jedno meno.

(Zdroj: Sencor)

Pozrime sa trocha do histórie moderných technológií a zamierme rovno na východ, do Krajiny vychádzajúceho slnka. Koncom šesťdesiatych rokov tu vychádzalo nielen slnko, ale aj žiarivé hviezdy na nebi elektroniky. Vojnou zdevastované Japonsko v snahe naštartovať zruinovanú ekonomiku investovalo miliardy dolárov do nákupu zahraničného know-how. Etablované predvojnové firmy Panasonic, Hitachi a Sharp nestíhali pokrývať expresne rastúci dopyt po elektronike, čo zákonite vyvolalo odozvu v podobe ďalších výrobcov a postupne sa k nim pridávali Sony, Akai, Sanyo, Aiwa a v roku 1969 ajSencor .

Ako inak nazvať značku, do vzniku ktorej dal každý, kto sa na nej podieľal, celé svoje srdce? A že tých sŕdc boli tisícky, názov sa zrodil spojením japonského „sen“, čo značí „tisíc“ a latinského „cor“, čo je v preklade srdce. Nacionálnu hrdosť zas symbolizovalo červené „o“, ako znak vychádzajúceho Slnka. Červená bodka bola zároveň pripomienkou trúfalej výzvy firmy – čo najskôr sa vyrovnať svetovej špičke Blaupunkt, ktorá má v logu modrú bodku.

Kvalita, farebnosť a intuitívne ovládanie sa stali poznávacou značkou Sencoru. (zdroj: Sencor) Kvalita, farebnosť a intuitívne ovládanie sa stali poznávacou značkou Sencoru. (zdroj: Sencor)

Cieľavedomí vývojári Sencoru pracovali s takým nasadením, ako to len Japonci vedia. O špičkovej kvalite sa nebolo treba ani baviť, jej nutnosť bola samozrejmosťou. Bolo potrebné zadefinovať dizajn, jasne rozpoznateľný od konkurencie, vlastnosti a cieľovú skupinu. Voľba padla na farebnosť, intuitívne používanie a jednoduchú dostupnosť pre každého. Už onedlho sa presvedčili, že trafili do čierneho. Kazetové magnetofóny a autorádiá Sencor prerazili v Európe a nasledovali ďalšie novinky. Sencor dal čoskoro svetu viacstopový stereo magnetofón, funkciu „reverse“ na kazetových magnetofónoch, dvojitý kazetový magnetofón schopný nahrávať či jeden z prvých prenosných Hi-Fi systémov so systémom Dolby NR® * pre redukciu šumu pri nahrávaní. Práve vďaka Sencoru už neboli vodiči v aute odkázaní len na rozhlasové vysielanie, ale mohli si donekonečna púšťať svoje obľúbené hity z kaziet.

Dnes sa zasmejeme, vtedy na to ľudia u nás stáli v radoch pred Tuzexom. (zdroj: Sencor) Dnes sa zasmejeme, vtedy na to ľudia u nás stáli v radoch pred Tuzexom. (zdroj: Sencor)

Prečo by človek nemohol mať svojich elektronických pomocníkov rád?

Neboli to však len technologické novinky, pre ktoré sa Sencor stal obľúbenou značkou. Jednoduché používanie a farebné prevedenie oslovovali všetky generácie a dovoľovali im vyjadriť sa aj týmto spôsobom. Sencor sa vpisoval do ďalších tisícok a tisícok sŕdc, až sa začali počítať na milióny vo vyše 55 krajinách sveta. V 90. rokoch prešla japonská tradícia do európskych rúk a stále pokračuje v nastolenom trende – ponúkať kvalitu za dostupnú cenu. K portfóliu viac než tisíc výrobkov v skupinách spotrebnej a kancelárskej techniky, autoelektroniky, tabletov a telefónov, kuchyne, domácnosti, zdravia a krásy pribúdajú stále nové výrobky. Sencor tak pokrýva každú oblasť života, reflektujúc na aktuálne dianie. Preto si dnes môžete kúpiť tyčový vysávač s digitálnym motorom, ľahký ako pierko, alebo kolobežku aj s príslušenstvom. Vybrané výrobky s garanciou vrátenia peňazí do 60 dní, so 60-dňovou zárukou na motor alebo 2-ročnou zárukou na batériu len podčiarkujú tradíciu kvality, ktorú v Sencore začali raziť pred vyše 50 rokmi.

Ste fanúšikmi nostalgie? Pozrite si veľkú galériu retro spotrebičov Sencor!

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 9 974
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 751
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 851
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 441
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 163
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 086
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 987
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 1 632
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Letoviská, kde sa dá celý deň nič nerobiť, ale aj objaviť viac, než ste čakali.


INZERCIA 11. júl

Vyšlo júlové číslo Doma v záhrade.


INZERCIA 11. júl

Odmietajú politizáciu lesného hospodárstva.


10. júl

Epická2 od Samsungu bola skutočne epická.


INZERCIA 10. júl
SkryťZatvoriť reklamu