Rozhovor s členom tímu Naureus - Denisou Otrubovou:
Denka pracuje pre Naureus (internetový obchod s prírodnými produktami) už vyše roka a pol. Svojou starostlivosťou a pracovným nasadením sa vypracovala na vedúcu expedície, kde je plne zodpovedná za správne procesy v naskladnení a vyskladnení tovaru zákazníkom. Spoločne s kolegyňami dokázala preniesť svoj entuziazmus do kolektívu a úspešne sa jej darí držať v kolektíve dobrú náladu a správne pracovné nasadenie. Aj vďaka nej majú zákazníci tovar načas (niekedy aj s predstihom :) u seba doma. Tým zvyšuje zákaznícku spokojnosť, čo je v dnešnej dobe jedna z najdôležitejších vlastností úspešného internetového obchodu.
Rok a pol je dlhá doba, ako vnímaš po tom čase prácu v Naureuse?
Rok a pol je síce dlhá doba, ale mne to ušlo ako voda a sama tomu neverím, že je to už naozaj tak dlho. V Naureuse som začala pracovať v decembri, čo je pre všetky internetové obchody najťažší čas a presne do toho som prišla ja. Takže som sa musela zaučiť veľmi rýchlo a nebol čas na dlhé „oťukávanie“. Robota sa mi však rýchlo zapáčila a nie len robota, ale aj veľmi dobrý kolektív v nej. Myslím si, že málokto môže povedať, že do roboty chodí naozaj rád a nechodí tam so strachom. A to ma utvrdilo v tom, že v tejto práci zostanem. Sme tam skôr kamaráti ako len kolegovia, ktorí si nemajú čo povedať.
Isto sú problémy, ktoré tzv. pijú krv :). Sú nejaké, bez ktorých by tvoja práca bola výrazne jednoduchšia?
Ja za hlavný problém považujem reklamácie. My sa snažíme naozaj každú zásielku zabaliť čo najlepšie, žiaľ, prepravné spoločnosti to berú ako kus/balík, ktorý len potrebujú doručiť. Preto aj keď sa snažíme zásielky čo najlepšie vystužiť, stane sa, že balík príde zákazníkovi poškodený. Mrzí ma, aj ak si zákazníci myslia, že v balíkoch dostanú nejaký „odpad“. My na vyplnenie balíka a tým aj zachránenie produktov používame väčšinou výplň, ktorú dostaneme od dodávateľov.
Je známe, že ak sa menia vo firme procesy, nie je to brané zo strany personálu pozitívne. Ako sa ti darí vysporiadať sa s týmito zmenami?
Ja som v tomto veľmi tvrdohlavá, a to by najlepšie vedel potvrdiť náš šéfko :D. Každú zmenu však konzultuje s nami zamestnancami a snažíme sa vybrať čo najlepší variant, ktorý bude vyhovovať obom stranám. Preto aj keď na začiatku so zmenami bojujeme, neskôr musíme uznať, že tie zmeny sú potrebné a hlavne urýchľujú pracovný proces. Tým aj nám pomáhajú šetriť čas, ktorý môžeme využiť efektívnejšie.
Aké sú pozitívne, prípadne negatívne aspekty práce v expedícii pre stredne veľký e-shop?
Pozitívum vidím hlavne v tom, že si jedna druhej môžeme pomôcť. Každá z nás vie, že sa môže na svoju kolegyňu spoľahnúť. Nie je to pásová výroba, na ktorej si nestíhajú zamestnanci prehodiť medzi sebou ani slovo. My sa popri robote dokážeme aj porozprávať a pomôcť si s vybavením a zabalením objednávok.
Negatívum vidím v tom, že síce sme len stredne veľký e-shop, máme na sklade veľmi veľký počet kusov tovaru. Napriek tomu, že ho pravidelne kontrolujeme, stane sa, že nám pri tom počte nejaký kus „ujde“ a dostane sa ku zákazníkovi. Za túto chybu zodpovedá expedícia, kde sa snažíme spraviť maximum pre zákazníka, no nestíhame vždy skontrolovať všetky produkty. Za ďalšie negatívum pokladám tiež vysokú váhu niektorých balíkov.
Nakoniec pre prípadných zaujemcov o prácu, troška z pozadia firmy. Čo by si vyzdvihla ako pozitívum práce v Naureuse?
Jednoznačne, ako si hovoríme my v expedícii - Najlepší tím - čiže náš kolektív. Ale samozrejme, aj dosah ku rôznym produktom a informáciám o nich. Môžeme tým pomôcť samým sebe, ale aj rodine a známym. Nie každý verí na prírodné produkty, ale sama na sebe som si to potvrdila už viackrát, keď pomohli mne, ale aj mojim blízkym.
Ďakujeme Denke za rozhovor a prajeme jej veľa súkromných a samozrejme aj pracovných úspechov :)