SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Tento rok turizmu neprial

V Bratislave sa napriek tomu urobili zaujímavé projekty.

(Zdroj: Bratislava Tourist Board)

Bratislava bola z pohľadu turizmu v predkrízovom roku 2019 TOP destináciou, ktorú navštívilo až 40 % zo všetkých zahraničných turistov, ktorí prišli Slovensko. Vtedy ich bolo takmer milión, tento rok ich bude približne 200-tisíc. Môže za to najmä pandémia, ktorá ochromila zahraničný turizmus. Naše hlavné mesto je pritom na zahraničných turistoch závislé.

Napriek tomu sa v rámci tohtoročných aktivít podarilo Bratislava Tourist Board (BTB) okrem bežnej činnosti vytvoriť niekoľko unikátnych projektov, ktoré môžu pomôcť cestovnému ruchu v rýchlejšom reštarte po skončení pandémie.

• Podpora domáceho turizmu
Pojem „domáci turizmus“ sa v stratégiách organizácií cestovného ruchu robiacich marketing svetovým metropolám skloňuje za posledné dva roky oveľa viac ako predtým. Výnimkou nebol ani BTB, ktorý propaguje naše hlavné mesto.

Slovákov žijúcich mimo Bratislavy sa snažil prilákať kampaňou 72-hodinové mesto, na ktorej spolupracoval so skupinou S hudbou vesmírnou. Cieľom kampane bolo priblížiť ľuďom, že na návštevu Bratislavy jeden deň nestačí. Vzniknuté videá si pozrelo na sociálnych sieťach viac ako 2 milióny ľudí. Ukážka jedného z nich:

Načítavam video...

BTB vytvoril kampaň aj priamo pre Bratislavčanov. Jej cieľom bolo predstaviť zaujímavé miesta mimo centra. Tie mali motivovať ľudí spoznávať mesto, v ktorom žijú a podporiť aj lokálne atrakcie. Tak vzniklo 17 imidžových videí, ktoré boli pozvánkou do jednotlivých mestských častí.

 (zdroj: Bratislava Tourist Board) (zdroj: Bratislava Tourist Board)

• Nové audioguidy a infraštruktúra na turistických trasách
Inovácie sú jednou z hlavných priorít BTB. Od tohto roku je možné vďaka jednej z nich absolvovať prehliadku po Primaciálnom paláci prostredníctvom interaktívnych sprievodcov - audioguidov.

V rámci investičných projektov pribudla aj nová infraštruktúra, ako napríklad informačné tabule, lavičky, mapy, altánky, ale aj ďalší mobiliár, ktorý obyvatelia Bratislavy a turisti pri spoznávaní nášho mesta využívajú.

 (zdroj: Bratislava Tourist Board) (zdroj: Bratislava Tourist Board)

• Bratislava sa otvára aj ľuďom so zdravotným znevýhodnením
Prehliadka mesta pre nevidiacich? Áno, aj to je od tohto roka v Bratislave možné vďaka špeciálnemu tréningu, ktorý BTB zaplatil sprievodcom v letných mesiacoch. Okrem toho v Turistickom informačnom centre pribudla haptická (hmatová) mapa a hovoriace 3D kocky, na ktorých si nevidiaci môžu ohmatať 12 najznámejších pamiatok v Bratislave a navyše si k nim vypočuť komentár, ktorý nahrali známe osobnosti v niekoľkých jazykoch.

 (zdroj: Bratislava Tourist Board) (zdroj: Bratislava Tourist Board)

• Podujatia pre domácich a zahraničných turistov
Pandémia nespomalila len turizmus, ale čiastočne aj život v meste. Atmosféra v uliciach je pritom dôležitou súčasťou dojmu, ktorý mesto na domáceho či zahraničného turistu zanechá. BTB preto aktívne podporoval menšie i väčšie podujatia, ktoré sa v Bratislave a jej mestských častiach počas roka odohrávali. Niektoré z nich aj sám organizoval. Tým najväčším boli Bratislavské korunovačné dni.

 (zdroj: Bratislava Tourist Board) (zdroj: Bratislava Tourist Board)

• Strategické štúdie a projekty
Hoci sa pandémia neskončila a Covid-19 stále dokáže prekvapiť novou mutáciou, turizmus sa už pripravuje na oživenie. K tomu, aby sa dokázal spamätať čo najrýchlejšie a dokonca ešte v lepšej kondícii, bolo vytvorených 5 strategických štúdií. Príkladom sú analýza socio-ekonomických účinkov cestovného ruchu v Bratislave alebo marketingová koncepcia domáceho cestovného ruchu detí a mládeže.

Čas pandémie BTB využil aj na organizáciu školení, tvorbu produktových videí a fotiek pre svojich členov.

Budúci rok bude pre cestovný ruch výzvou, a to aj v prípade, že by sa dalo cestovať bez obmedzení. Problém s nedostatkom turistov nemá len Bratislava, ale takmer každá destinácia. To znamená, že každé mesto sa bude chcieť vrátiť na cestovnú mapu čo najrýchlejšie. Činnosť organizácií cestovného ruchu a ich pripravenosť bude teda zohrávať významnú úlohu v tom, aké príjmy budú mať jednotlivé destinácie z cestovného ruchu. A to jednak priamo podnikatelia v cestovnom ruchu, ako aj mestské pokladnice v podobe dane za ubytovanie.

Realizované s finančnou podporou Ministerstva dopravy a výstavby SR

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 728
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 332
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 297
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 159
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 275
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 881
  7. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 438
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 205
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo Ona Vie plné praktických návodov je v predaji.


INZERCIA 9. máj

Niektoré stoja priamo pri mori, iné sú ukryté v zeleni s výhľadom na pobrežie.


INZERCIA 9. máj

Malí futbalisti a futbalistky z Vranova nad Topľou opäť mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj

Sečovce ovládli Košice a mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj
SkryťZatvoriť reklamu