SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Tento rok turizmu neprial

V Bratislave sa napriek tomu urobili zaujímavé projekty.

(Zdroj: Bratislava Tourist Board)

Bratislava bola z pohľadu turizmu v predkrízovom roku 2019 TOP destináciou, ktorú navštívilo až 40 % zo všetkých zahraničných turistov, ktorí prišli Slovensko. Vtedy ich bolo takmer milión, tento rok ich bude približne 200-tisíc. Môže za to najmä pandémia, ktorá ochromila zahraničný turizmus. Naše hlavné mesto je pritom na zahraničných turistoch závislé.

Napriek tomu sa v rámci tohtoročných aktivít podarilo Bratislava Tourist Board (BTB) okrem bežnej činnosti vytvoriť niekoľko unikátnych projektov, ktoré môžu pomôcť cestovnému ruchu v rýchlejšom reštarte po skončení pandémie.

• Podpora domáceho turizmu
Pojem „domáci turizmus“ sa v stratégiách organizácií cestovného ruchu robiacich marketing svetovým metropolám skloňuje za posledné dva roky oveľa viac ako predtým. Výnimkou nebol ani BTB, ktorý propaguje naše hlavné mesto.

Slovákov žijúcich mimo Bratislavy sa snažil prilákať kampaňou 72-hodinové mesto, na ktorej spolupracoval so skupinou S hudbou vesmírnou. Cieľom kampane bolo priblížiť ľuďom, že na návštevu Bratislavy jeden deň nestačí. Vzniknuté videá si pozrelo na sociálnych sieťach viac ako 2 milióny ľudí. Ukážka jedného z nich:

Načítavam video...

BTB vytvoril kampaň aj priamo pre Bratislavčanov. Jej cieľom bolo predstaviť zaujímavé miesta mimo centra. Tie mali motivovať ľudí spoznávať mesto, v ktorom žijú a podporiť aj lokálne atrakcie. Tak vzniklo 17 imidžových videí, ktoré boli pozvánkou do jednotlivých mestských častí.

 (zdroj: Bratislava Tourist Board) (zdroj: Bratislava Tourist Board)

• Nové audioguidy a infraštruktúra na turistických trasách
Inovácie sú jednou z hlavných priorít BTB. Od tohto roku je možné vďaka jednej z nich absolvovať prehliadku po Primaciálnom paláci prostredníctvom interaktívnych sprievodcov - audioguidov.

V rámci investičných projektov pribudla aj nová infraštruktúra, ako napríklad informačné tabule, lavičky, mapy, altánky, ale aj ďalší mobiliár, ktorý obyvatelia Bratislavy a turisti pri spoznávaní nášho mesta využívajú.

 (zdroj: Bratislava Tourist Board) (zdroj: Bratislava Tourist Board)

• Bratislava sa otvára aj ľuďom so zdravotným znevýhodnením
Prehliadka mesta pre nevidiacich? Áno, aj to je od tohto roka v Bratislave možné vďaka špeciálnemu tréningu, ktorý BTB zaplatil sprievodcom v letných mesiacoch. Okrem toho v Turistickom informačnom centre pribudla haptická (hmatová) mapa a hovoriace 3D kocky, na ktorých si nevidiaci môžu ohmatať 12 najznámejších pamiatok v Bratislave a navyše si k nim vypočuť komentár, ktorý nahrali známe osobnosti v niekoľkých jazykoch.

 (zdroj: Bratislava Tourist Board) (zdroj: Bratislava Tourist Board)

• Podujatia pre domácich a zahraničných turistov
Pandémia nespomalila len turizmus, ale čiastočne aj život v meste. Atmosféra v uliciach je pritom dôležitou súčasťou dojmu, ktorý mesto na domáceho či zahraničného turistu zanechá. BTB preto aktívne podporoval menšie i väčšie podujatia, ktoré sa v Bratislave a jej mestských častiach počas roka odohrávali. Niektoré z nich aj sám organizoval. Tým najväčším boli Bratislavské korunovačné dni.

 (zdroj: Bratislava Tourist Board) (zdroj: Bratislava Tourist Board)

• Strategické štúdie a projekty
Hoci sa pandémia neskončila a Covid-19 stále dokáže prekvapiť novou mutáciou, turizmus sa už pripravuje na oživenie. K tomu, aby sa dokázal spamätať čo najrýchlejšie a dokonca ešte v lepšej kondícii, bolo vytvorených 5 strategických štúdií. Príkladom sú analýza socio-ekonomických účinkov cestovného ruchu v Bratislave alebo marketingová koncepcia domáceho cestovného ruchu detí a mládeže.

Čas pandémie BTB využil aj na organizáciu školení, tvorbu produktových videí a fotiek pre svojich členov.

Budúci rok bude pre cestovný ruch výzvou, a to aj v prípade, že by sa dalo cestovať bez obmedzení. Problém s nedostatkom turistov nemá len Bratislava, ale takmer každá destinácia. To znamená, že každé mesto sa bude chcieť vrátiť na cestovnú mapu čo najrýchlejšie. Činnosť organizácií cestovného ruchu a ich pripravenosť bude teda zohrávať významnú úlohu v tom, aké príjmy budú mať jednotlivé destinácie z cestovného ruchu. A to jednak priamo podnikatelia v cestovnom ruchu, ako aj mestské pokladnice v podobe dane za ubytovanie.

Realizované s finančnou podporou Ministerstva dopravy a výstavby SR

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 869
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 100
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 455
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 133
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 369
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 346
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 977
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 520
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Júlové číslo magazínu Index je už v predaji. Aké články si v ňom prečítate?


INZERCIA 10 h

5. júla si na celonárodných oslavách pripomenieme dedičstvo sv. Cyrila a Metoda.


INZERCIA 23 h

Náklady rástli pre škody v USA, liečba tam patrí k najdrahším.


INZERCIA 2. júl

Testovali sme rezorty v letoviskách Kemer, Antalya, Side, Alanya a Belek.


INZERCIA 2. júl
SkryťZatvoriť reklamu