SME
Utorok, 24. máj, 2022 | Meniny má Ela

B2B riešenia a automatizácia procesov e-shopu

Zjednodušte vašim B2B zákazníkom nákup online. Prihlásia sa, uvidia svoje ceny a objednávky padnú krásne do skladového systému.

(Zdroj: Pixabay.com)

B2B e-shop s množstvom funkcií

Zameriavate sa na predaj v zmysle biznis to biznis? Chceli by ste do budúcna uľahčiť nákup vašim partnerom a zefektívniť obchodnú komunikáciu? Tiež vylepšiť užívateľský zážitok prihlásenému zákazníkovi? Stavte na B2B riešenia. Okrem základných vlastností, ako sú napríklad možnosti vypočítania vlastných cien či detailných informácií o produktoch, vám táto špeciálna zóna môže priniesť ešte oveľa viac. Vyhľadávanie podľa ID či skladovej jednotky, zapracovanie našepkávača… A čo tak vkladanie produktov do košíka priamo z vyhľadávania? Hromadné a opakované objednávky? Žiaden problém. Pomôže vám
komplexný e-shopový systém Sellio s hotovým riešením pre veľkoobchodné objednávky.
Obvykle býva prepojené s ďalšími systémami klientov (CRM, skladové, účtovné).

Efektívne objednávky aj podnikové procesy vďaka B2B zóne

Objednávky

Predstavte si, že môžete zjednotiť zadávanie objednávok od vašich odberateľov. Prihlásia sa cez smartfón, tablet, alebo počítač do B2B zóny a jednoducho spravia hromadnú objednávku, pričom zaplatia online. Môžu tiež zopakovať staršiu objednávku. Navyše ju vedia zadať z Excelu cez import a šetria si tým veľa času. Všetky objednávky a faktúry majú na jednom mieste. A ako vyhľadajú samotný tovar? Podľa názvu, názvu, kódu, popisu, či parametrov

Podnikové procesy

Eliminujte zbytočné telefonáty a e-maily. Spravte si konečne v objednávkach poriadok. Váš predajca vie pridať nového zákazníka, priradí mu sortiment i individuálne ceny a zľavy. Už viac nebudete musieť zadávať objednávky ručne, či prepisovať údaje do viacerých systémov.

Veľkoobchodná zóna

Na vašom webe viete mať zákaznícku zónu. Do nej sa váš zákazník prihlási. Vidí reálne ceny podľa zaradenia do cenovej skupiny, prípadne jeho individuálne ceny a skladové množstvo alebo kedy môže mať tovar vo svojej predajni. Vyberie si z ponuky, objedná, zaplatí a je to. Všetku administratívu je možné automatizovať.

Vlastný cenový konfigurátor

Predstavte si, že sa náročný proces tvorby cenovej ponuky automatizuje. Zákazník si prostredníctvom tohto konfigurátora všetko potrebné nastaví, vypočíta a následne zašle objednávku odkiaľkoľvek. Nemusí vypisovať, vyvolávať, merať cestu do predajne. Takúto prispôsobenú objednávku nájde hneď v košíku e-shopu, na ktorý je táto appka napojená cez API.

Čo sa týka formy, používa sa buď samostatná aplikácia (v prípade, keď ide o náročný konfigurátor so špecifickými technológiami) alebo integrovaný komponent v detaile produktu (jednoduchší konfigurátor, len prepočet a základná vizualizácia). Zamyslite sa nad touto pomôckou najmä, ak prevádzkujete e-shopy zamerané na nábytok, komponenty, príslušenstvo či oblečenie.

Fakturačný systém a jeho prepojenie s e-shopom

Nech už používate akýkoľvek fakturačný systém, nie je problém ich v rámci vášho e-shopu prepojiť. Synchronizácia dát by mala byť automatická.

E-shop napojený na fakturačný systém dokáže poslať údaje o objednávkach zákazníkov do fakturačného systému. Ten z nich následne vytvorí potrebný doklad (zálohovú faktúru, „ostrú“ faktúru). Prostredníctvom exportu údajov tiež uľahčia prácu s prípravou balíkov pre kuriérske spoločnosti alebo s elektronickým hromadným podaním na poštu.

Prehľadný a automatizovaný skladový systém

Každá profi tvorba e-shopu s ním musí počítať. Poskytne vám reálny prehľad o aktuálnom stave zásob a informácie, kde presne sa tovar nachádza. Na B2B riešenie by mal byť napojený skladový systém a všetky dôležité dáta sa následne budú synchronizovať automaticky. Takisto je užitočné ho prepojiť s rôznymi systémami cez API.

Vernostný program pre B2B zákazníka

Pri B2B riešení je možné kumulovať obrat vybraného zákazníka a na základe nastavených podmienok mu udeľovať výhody. Odmeňujte verných B2B zákazníkov cez zľavy, zľavové kupóny, body či darčekové predmety.

Provízny systém na zvýšenie efektivity predaja

Vaši predajcovia môžu dostávať provízie na základe obratu, či iných KPI (kľúčových ukazovateľov výkonnosti), ktoré dosiahnu s ich získanými zákazníkmi. Aj týmto spôsobom je možné zvýšiť efektivitu vášho predaja.

Systém na riadenie výroby a analýza procesov firmy

Každá úspešná firma potrebuje systém na jej riadenie. Nielen v hlave jej majiteľa. Treba ho transformovať i do digitálneho sveta. Úlohu systému na riadenie výroby, prípadne iných neštandardných procesov firmy môže spĺňať napríklad mini aplikácia s viacerými rolami. Vďaka synchronizácii sa akékoľvek zmeny prejavia automaticky. Takýto systém by tiež mal priniesť informácie o stave a rozpracovanosti jednotlivých zákaziek, plánovaných a skutočných nákladoch. Vo finále by vám mali pomôcť prostredníctvom optimalizácie a vyhodnocovania zvýšiť efektivitu výroby a ziskovosť vašej firmy.

Prepájanie systémov a služieb

Budúcnosť fungovania digitálnych služieb a aplikácií, ako ich poznáme, je v ich prepájaní prostredníctvom API. Toto rozhranie alebo inak súbor procedúr, funkcií, protokolov využívajú programátori pri tvorbe rôznych aplikácii, aby vám napríklad pomohli prepojiť platobné brány, ERP systémy, newsletter a iné externé systémy…
Čiže zmyslom API je zaistenie komunikácie medzi dvoma platformami, ktoré si navzájom vymieňajú dáta. Riešením je spájať hotové služby do väčších celkov, prípadne dorobiť na mieru ďalšie mikroslužby a prepojiť ich navzájom.

Integrácia nových služieb na existujúce riešenia

Ak vaša spoločnosť už používa informačný systém, alebo webovú aplikáciu, odborníci ich vedia prepojiť s ďalšími systémami. Pokiaľ váš systém nemá API, žiaden problém, dotvorí sa.

Budovanie digitálnych ekosystémov

Ide o sieť bežiacich služieb a systémov, ktoré sú medzi sebou prepojené. Každá časť siete má na starosti vlastnú úlohu. Na väčšinu problémových oblastí firiem existuje online služba. Stačí ju len správne nastaviť a prepojiť. Takto budete mať váš biznis dostupný 24 hodín denne, 7 dní v týždni odkiaľ len chcete, zo všetkých možných zariadení. Automatizácia e-shopu zjednoduší mnoho procesov na maximálne jeden klik a vám to prinesie zníženie nákladov, zvýšenie produktivity, viac času, jednoduchšie riadenie. Kvalitne spracovaný digitálny ekosystém je možné jednoducho rozširovať a modifikovať na základe požiadaviek, rastu potrieb vášho biznisu a vývoja.

Na koho sa obrátiť?

Najlepšie na niekoho, kto už má za sebou roky skúseností a desiatky úspešných projektov. Vibration je digitálna agentúra, ktorá sa zameriava na vývoj webových aplikácií, stránok či e-shopov na mieru i B2B riešení prostredníctvom vlastného cloudového systému Sellio. Je lídrom v oblasti vývoja e-commerce.
„Vieme zabezpečiť kompletné riešenie od nápadu, návrhu, dizajnu až po vývoj."

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Či už si chcete pripraviť rýchle občerstvenie alebo zásobiť špajzu, sušička potravín je užitočným pomocníkom v každej kuchyni.


INZERCIA 9 h

Diabetes mellitus je chronické ochorenie, ktoré patrí do skupiny tzv. civilizačných ochorení.


INZERCIA 10 h

Bežný hluk na školskej hodine je na úrovni zvuku vysávača, dá sa to však riešiť. Do júla môžu školy dostať dotáciu až 400 000 eur.


11 h
SkryťZatvoriť reklamu