SME
Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

Rady podnikateľom: Ako si uľahčiť párovanie platieb?

Vďaka otvorenému bankovníctvu môžete automaticky párovať všetky vaše platby.

(Zdroj: Profimedia)

Nejeden podnikateľ si každé ráno sadá k počítaču, aby skontroloval došlé platby vo svojom elektronickom bankovníctve a manuálne si ich spároval so všetkými vystavenými faktúrami. Ak má účty vo viacerých bankách, o to viac času musí tejto činnosti venovať. Kontrolovať pohyb za pohybom na svojich účtoch oproti faktúram a rôznym dátumom splatnosti je práca aj na niekoľko hodín. Automatizované riešenia však dnes banky ponúkajú nie len veľkým firmám, ktoré realizujú tisícky finančných platieb, ale aj živnostníkom a menším podnikateľom. Digitalizácia a otvorené bankovníctvo umožňujú lepšiu dostupnosť týchto služieb a vôbec to nemusí vyjsť draho.

Čo je otvorené bankovníctvo

Zjednodušene sa dá povedať, že ide o bezpečný prístup k bankovým produktom a ďalším informáciám, ako sú napríklad pohyby na účte, cez štandardizované technologické riešenia. Banky pre tento účel vytvárajú takzvané API rozhranie. Ide o vysoko zabezpečené softvérové služby, pomocou ktorých dochádza ku komunikácii medzi bankou a inými aplikáciami alebo medzi bankami navzájom.

Automatické párovanie platieb

Otvorené bankovníctvo teda umožňuje napríklad internetovému obchodu prepojiť účtovný alebo fakturačný softvér s bankovými účtami, prípadne aj uhrádzať platby. Následne môže podnikateľ jednoducho posielať zaplatené objednávky do procesu vyskladnenia a expedície tovaru či vystavovať upomienky k neuhradeným faktúram po splatnosti. Navyše, kedykoľvek počas dňa. Majiteľ e-shopu si nemusí každé ráno manuálne sťahovať výpis z predchádzajúceho dňa v xml formáte, ktorý potom importuje do fakturačného systému. Deje sa to automaticky a online priebežne počas celého dňa, čo výrazne zefektívňuje jeho biznis. Tatra banka ponúka túto službu pod názvom Premium API a podnikateľovi umožňuje prepojenie buď cez spolupracujúcich partnerov alebo samostatne cez vlastnú aplikáciu, ktorú si sám vyvinul. Ak chce podnikateľ využívať iba párovanie faktúr s úhradami na svojom účte, nemusí byť dokonca ani klientom Tatra banky. Vo svojom fakturačnom systéme od firmy, ktorá spolupracuje s Tatra bankou, si len prepojí svoj účet z inej banky cez API rozhranie.

Bez prihlasovania do elektronického bankovníctva

Najjednoduchší spôsob aktivácie a využívania služby Premium API je cez fakturačný systém či aplikáciu partnera banky. Podnikateľ nepotrebuje mať žiadnu znalosť API rozhrania alebo zamestnávať človeka, ktorý sa rozumie IT svetu. S implementáciou tiež nie sú spojené žiadne náklady, stačí mať zakúpený fakturačný systém od spolupracujúceho partnera. Podmienky používania a spoplatnenia API rozhrania určuje práve partner, banke neplatí podnikateľ nič navyše. Poplatky za fakturačný systém sa pohybujú rádovo v desiatkach eur na rok a tie sa navyše dajú uplatniť v daňovom priznaní.

Premium API - pohyby na účte | Tatra banka

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Do 4. ročníku projektu ENGIE Eco školy sa tento rok zapojila aj ZŠ Československej armády v Moldave nad Bodvou.


14 h

Do 4. ročníku projektu ENGIE Eco školy sa tento rok zapojila aj ZŠ P.O. Hviezdoslava vo Veľkých Kapušanoch.


14 h

V Liptovskom Mikuláši sa stavia viac, ako kedykoľvek predtým. Liptovský Mikuláš je dobré miesto pre život.


INZERCIA 24 h
SkryťZatvoriť reklamu