Drony doručujúce online objednávky, autonómne autá či stretnutia blízkych vo virtuálnej realite. Aké technologické trendy formujú budúce kroky slovenských i svetových firiem a ako nezaostať o svetelné roky pozadu za konkurenciou? Aj na tieto otázky odpovedá publikácia “Technológie vo svete značiek” od brandingovej agentúry GALTON Brands.
Technológie ako nástroj pre zlepšenie zákazníckej skúsenosti
Rozvoj digitálneho sveta priniesol značkám nekonečné možnosti rastu a svetového biznisu, no uľahčil aj nástup globálnej konkurencie. Otvorený trh núti firmy trvalo zvyšovať kvalitu, zlepšovať zákaznícku skúsenosť a meniť zaužívané produkty na digitálne zážitky dostupné odkiaľkoľvek a na pár kliknutí.
Spoločnosti, ktoré chcú zaujať na presýtenom trhu, musia začať uvažovať v rovine emocionálnych, zmyslových aj fyzických zážitkov, a to nielen pred, ale aj počas a po interakcii spotrebiteľa so značkou. Musia dlhodobo prekonávať očakávania svojich zákazníkov a prinášať emocionálne spojenie vedúce k pozitívnym asociáciám. A to môžu dosiahnuť len tým, že do svojich procesov implementujú inteligentné technológie, ktoré im pomôžu zrýchliť, zlepšiť a spríjemniť celý nákupný zážitok.
Alternatívne reality AR a VR
Zlepšenie brand experience môžu priniesť aj tzv. alternatívne reality. Tie poskytujú interaktívne zážitky, ktoré umožňujú spotrebiteľom priblížiť sa k značke a predstavujú akési základné kamene „nového normálu“ zákazníckej skúsenosti. Podľa globálnej analýzy trhu od investičnej banky Goldman Sachs a ich prognózy trhového potenciálu dosiahne trh s AR a VR technológiami v roku 2025 celkový objem ohromných 35 miliárd amerických dolárov a globálne publikum narastie asi na 315 miliónov používateľov.
Výsledky prieskumu spoločnosti Futurum Research navyše ukazujú, že až 61% zákazníkov by preferovalo online nákup od značiek, ktoré poskytujú VR či AR formu prezentácie svojich produktov. Tieto, i ďalšie dáta preto potvrdzujú trend, ktorý je na slovenskom trhu ešte len na začiatku. Už teraz sa však ukazuje, že je najvyšší čas naskočiť na jeho stúpajúcu vlnu.
Metaverse: Nová budúcnosť zákazníckej skúsenosti?
Metaverse predstavuje akýsi prirodzený krok v spojení technológií a každodennej reality. Záujem o tento fenomén neustále rastie a od roku 2020 stúpol len vo vyhľadávaní Google viac ako desaťnásobne. Pozornosť si však nevyslúžil len zo strany technologických nadšencov či hráčov. Práve naopak. Svoje miesto si v ňom plánujú obsadiť aj giganti ako Coca Cola, Microsoft, VISA či ikonické módne značky na čele s Burberry a Dolce&Gabbana.
Podľa Christin Wooton z Robloxu môžu značky v digitálnom svete posunúť hranice kreativity na novú úroveň a ponúknuť zážitky, ktoré sú v reálnom živote neopakovateľné. Nová realita prirovnávaná k Spielbergovmu Ready Player One by totiž mala byť zložená z nekonečného počtu alternatívnych „vesmírov“, ktoré budú disponovať odlišnými charakteristikami a komunitami, rovnako ako je tomu napr. na už existujúcich sociálnych sieťach. Všetko sa však bude diať na úplne novej multi-zmyslovej úrovni.
Bezplatný sprievodca svetom technológií vo svete značiek
S cieľom uľahčiť firmám orientáciu v technologických trendoch prináša brandingová agentúra GALTON Brands praktického sprievodcu plného cenných dát a inšpirácií. Na viac než 60 stranách získate hodnotné informácie o kľúčových inováciách, ktoré ovplyvňujú správanie svetových i slovenských značiek, dobré príklady zo zahraničia aj rady či názory značiek pôsobiacich na Slovensku.
Publikáciu si môžete stiahnuť bezplatne na webstránke agentúry GALTON Brands.