SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Po lockdownoch nakupujeme inak, ako predtým

Výber tovaru o nás veľa prezrádza. Najnovšie výskumy ukazujú, ako sa pandémia podpísala pod naše nákupy.

Covid zmenil aj naše nákupné správanie.Covid zmenil aj naše nákupné správanie. (Zdroj: Shutterstock)

Posledné dva roky nami poriadne zamávali vo všetkých oblastiach života a naše nákupné správanie nie je výnimkou. Nárast online predaja nikoho neprekvapuje, keďže sme boli v určitých fázach odkázaní len na tento predajný kanál. Napríklad eshopplaneo.sk zaznamenal až 300-percentný nárast návštevnosti, pričom si zachoval narastajúcu tendenciu. Pohodlné nakupovanie z domu si získalo aj zarytých priaznivcov nakupovania v obchodoch a preto bolo otázne, ako sa po uvoľnení opatrení vyvinie situácia v kamenných predajniach. „V našich 53 predajniach pociťujeme znateľný nárast kupujúcich a čo je zaujímavé, mnohí si prídu osobne pozrieť spotrebič, ktorý ich zaujal práve na internete. Pozrú, skúsia, poradia sa a spravidla si ho rovno aj kúpia,“ hovorí Juraj Nedeliak, obchodný riadite siete predajní PLANEO Elektro.

Aj toto je dôvod, prečo si vybrať PLANEO

Lockdown a home office miešajú karty

Podľanajnovšieho prieskumu GFK sme sa rozbehli v nakupovaní multifunkčných technológií, ktoré nám čo najviac uľahčujú a spríjemňujú pracovný aj súkromný život. Práca z domu sa napríklad podpísala pod enormným predajom slúchadiel, kde nastal nárast až o 77 %. Určite za tým nie sú len online mítingy, ale aj potreba odpútať sa od ruchu života v domácnosti a mať aspoň aké – také súkromie na prácu, čo každý z nás dobre pozná.

Zatvorené kaviarne sme si suplovali nákupomkávovarov a zatvorené reštaurácie spolu s prácou z domu ukázali, že umývačka riadu je naozaj pomocník, ktorý šetrí náš čas.

Zatvorené fitká nás zas prinútili hľadať si iné spôsoby, ako si zlepšovať či budovať kondičku. Trénerov sme vymenili zasmart hodinky, čo spôsobilo, že ich predaj stúpol o 92 %. So zdraví úzko súvisí aj čistota životného prostredia a dobrá správa je, že nezostáva len pri slovách. Až 49 % mileniálov si rado priplatí za kvalitný výrobok, ktorý im pomáha žiť ekologickejšie. „U nás sa tento trend prejavil v citeľnom náraste záujmu o elektro kolobežky Sencor, domáce výrobníky perlivej vody SodaStream a veľkú pozornosť vzbudila novinka - domáci bezzápachový elektrický kompostér FoodCycler,“ hovorí Nedeliak.

FoodCycler sa so svojimi prednosťami teší obrovskej obľube. (zdroj: Zuzana Dudášová/Studio Oresi) FoodCycler sa so svojimi prednosťami teší obrovskej obľube. (zdroj: Zuzana Dudášová/Studio Oresi)

Vyberieme cez internet, vyskúšame v obchode

Zjednodušenie života hľadáme aj u veľkých spotrebičov. Práve po ne si najčastejšie zájdeme do kamennej predajne, aby sme si prakticky potvrdili svoj výber na internete. Malé televízory s radosťou vymieňame za výrazne väčšie uhlopriečky, na ktorých sa nám lepšie pozerajú filmy, hrajú hry, ale aj vedú online rozhovory. V našich domácnostiach pribúdajú aj vysávače, ktoré nám šetria čas a námahu. Nakupujeme teda najmä vysávače robotické alebo tyčové, od ktorých ale chceme, aby mali viac funkcií – najmä aby sa z nich dal pohodlne spraviť ručný vysávač a ideálne aj mop.

V umývačkách vidíme v prvom rade úsporu nášho času. (zdroj: Philco) V umývačkách vidíme v prvom rade úsporu nášho času. (zdroj: Philco)

Televízory a vysávače sú spolu s umývačkami a kávovarmi segment, po ktorý si zákazníci najčastejšie osobne prídu do predajní, aby si ich obzreli, skúsili a poradili sa o ich funkciách s predajcami. Televízor chcete vidieť na vlastné oči, vysávač vám musí sadnúť do ruky a to sú veci, ktoré sa cez internet nemáte ako dozvedieť,“ hovorí Juraj Nedeliak a dodáva, že PLANEO je vďaka svojim 53 predajniam ľahko dostupné pre všetkých.

ZĽAVOVÝ KÓD CHCEM50EUR spraví váš nákup na planeo.sk ešte výhodnejším!

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 13 937
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 301
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 842
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 835
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 529
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 360
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 171
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Historicky sa viac otváralo severu. Dodnes nesie jeho vizuálnu i mentálnu stopu.


INZERCIA 18. apr

Polyfunkčný dom na Južnej triede prinesie Košičanom aj malé námestie a moderný mestský priestor.


17. apr
Ilustračný obrázok výnimočných priestorov z Nivy Tower

Bratislava, marec 2025 - EQUILIBRIO sa etablovalo ako stabilný a hodnotovo ukotvený partner na realitnom trhu.


17. apr

Populárna doručovacia služba Wolt ocenila najúspešnejšie reštaurácie a obchody.


INZERCIA 17. apr
SkryťZatvoriť reklamu