SME

30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov

Euromotor oslavuje významný míľnik. Garant kvality napreduje vďaka zohratému kolektívu a výborným referenciám zákazníkov.

Keď sa spoja odborníci zaručujúci kvalitu služieb, dobrý manažment, rýchlo reagujúci na požiadavky trhu a dlhoročná tradícia, zrodí sa silná značka. Tak je to aj v prípade banskobystrickej spoločnosti Euromotor, ktorá na automobilovom trhu úspešne pôsobí už tridsať rokov.

Počas nich naplnila požiadavky aj najnáročnejších zákazníkov, či už pri predaji nového alebo jazdeného vozidla alebo servise áut. Okrem toho je významným zamestnávateľom, pričom život mnohých jej zamestnancov je so spoločnosťou spätý aj vyše dvadsať rokov. Čo je nemenej dôležité, v silnom konkurenčnom prostredí určite neťahá za kratší koniec. Práve naopak, medzi silných hráčov na trhu patrí aj vďaka novinkám, ktoré zákazníkov aj v najbližších rokoch určite potešia.

Na tejto lúke sa začal písať príbeh spoločnosti Euromotor. (zdroj: Euromotor) Na tejto lúke sa začal písať príbeh spoločnosti Euromotor. (zdroj: Euromotor)
Archívna snímka zo začiatkov fungovania spoločnosti. (zdroj: Euromotor) Archívna snímka zo začiatkov fungovania spoločnosti. (zdroj: Euromotor)

Na začiatku bol Ford

Základy spoločnosti Euromotor položili v roku 1992. V tom čase sa servisné stredisko nachádzalo v Slovenskej Ľupči a predajňa v Banskej Bystrici. Vo firme stavili na tradičnú americkú značku Ford, ktorá mala bohatú ponuku vozidiel, vrátane úžitkových. Správnosť rozhodnutia pre túto značku potvrdzujú mnohí spokojní klienti, ktorým fordy z Euromotoru spoľahlivo slúžia. Za všetkých môžeme spomenúť skúsenosť jedného zo zákazníkov, ktorého Ford Focus jazdil vo vynikajúcom stave aj po najazdení pol milióna kilometrov.

Mnohým štyridsiatnikom doteraz rezonuje silná marketingová komunikácia spoločnosti z druhej polovice 90-tych rokov, slovné spojenie Ford Euromotor Banská Bystrica znelo z éteru viacerých rozhlasových staníc i billboardov. V roku 2000 sa servisné stredisko s predajom zlúčili a firma sa presťahovala na Zvolenskú cestu, ktorá sa stala súčasťou mestskej priemyselnej zóny.

Jedna z prvých fotografií novej firmy. (zdroj: Euromotor) Jedna z prvých fotografií novej firmy. (zdroj: Euromotor)

Marek Mandák, konateľ spoločnosti, hovorí o dvoch zlomových momentoch, ktoré firmu posunuli vpred. „Prvý bol v roku 2004, keď sa k značke Ford pridala Škoda, dlhodobo najpredávanejšia značka na našom trhu, čím vzniklo prvé viacznačkové dealerstvo na Slovensku. O pár mesiacov neskôr, v roku 2005, pribudli do portfólia prémiové švédske vozidlá Volvo.“ ozrejmil. Spoločnosť spod Urpína sa tak razom ocitla medzi najväčšími predajcami v našej krajine vôbec, autá z jej showroomov putovali do každého slovenského okresu.

Ing. Marek Mandák, konateľ spoločnosti. (zdroj: Euromotor) Ing. Marek Mandák, konateľ spoločnosti. (zdroj: Euromotor)

Najdrahšie auto v histórii firmy

Tak, ako Euromotor napredoval v predaji, expandoval aj na pôde servisných služieb. „V roku 2008 pribudla k servisnému stredisku nová dielňa s najmodernejšími technológiami a vybavením,“ pripomenul konateľ a pozornosť upriamil aj na rok 2011, kedy sa trh rozrástol o firmu Euromotor Plus - nový salón a servis pre značky Renault a Dacia.

„Tieto značky sme mali v pláne získať už dlhší čas, avšak podarilo sa nám to až v spomínanom roku. Súčasťou novej firmy bol aj malý salón, kde bola v rokoch 2012 – 2017 zastúpená aj ďaľšia z prémiových automobilových značiek - Land Rover. Počas tohto obdobia sme predali aj najdrahšie auto v histórii firmy, konkrétne za 150-tisíc eur,“ podotýka konateľ.

Euromotor sa stal najlepším autobazárom v kategórii autorizovaných predajcov za rok 2021. (zdroj: Euromotor) Euromotor sa stal najlepším autobazárom v kategórii autorizovaných predajcov za rok 2021. (zdroj: Euromotor)

Najlepší autobazár v krajine

Po odchode Land Roveru salón nezostal zívať prázdnotou. Na krátky čas ho zaplnili elektrické vozidlá Zhidou, ktorých predajom sa v Euromotore Plus zaoberali zhruba rok.

Následne prišiel ďalší zlomový moment, ktorý priniesol úspech. „Od roku 2018 je súčasťou portfólia našich značiek autobazár Jazdené vozidlá. Naša snaha v budovaní tejto značky nezostala bez povšimnutia a v roku 2021 sme sa stali najlepším autobazárom na Slovensku, v kategórii autorizovaných predajcov,“ hovorí Marek Mandák a dopĺňa, že v rovnakom roku ukončili aj modernizáciu lakovne a karosárne. „Išlo o výrazné zväčšenie lakovacích priestorov. Aj to je dôkazom toho, že naším cieľom je neustále napredovať, inovovať a prispôsobovať sa potrebám zákazníkov.“

Odbornosť a spoľahlivosť na prvom mieste

Za firmami, ktoré dlhodobo napredujú a ich názov rezonuje medzi ľuďmi desaťročia, sú vždy odborní pracovníci, vďaka ktorým je už samotný názov spoločnosti garantom kvality. Marek Mandák tvrdí, že bez dobrého manažmentu a školeného personálu by to určite nebolo možné.

Aktuálne spoločnosť zamestnáva približne 80 ľudí. Kľúčových zamestnancov sa snažia udržať, tiež nezabúdajú na vzdelávanie a výchovu mladých kolegov z radov absolventov škôl, ktorí vo firme získavajú potrebnú prax už počas štúdia. „Odbornosť našich pracovníkov je extrémne dôležitá rovnako, ako aj spoľahlivosť. Značná časť našich zamestnancov už pracuje vo firme vyše dvadsať rokov, čo je v podstate väčšina ich pracovného života“, konštatuje.

Jeho slová potvrdzuje aj trojica zamestnancov. Patrik pracuje v Euromotore dvadsať rokov, je predajcom nových vozidiel značky Škoda. Práca je pre neho koníčkom, vo voľnom čase rád relaxuje na turistike, bicykli, je veľkým automobilovým fanúšikom.

Patrik, predajca vozidiel Škoda. (zdroj: Euromotor) Patrik, predajca vozidiel Škoda. (zdroj: Euromotor)
Autoelektrikár Mirko pracuje v Euromotore od jeho založenia. (zdroj: Euromotor) Autoelektrikár Mirko pracuje v Euromotore od jeho založenia. (zdroj: Euromotor)

Mirko je autoelektrikár a v Euromotore pracuje od jeho založenia. Tvrdí, že svoju prácu má rád. Popri nej sa venuje kapele ZBM, s ktorou hrá po celom Slovensku.

Ekonómka Alenka je súčasťou firmy už 29 rokov. (zdroj: Euromotor) Ekonómka Alenka je súčasťou firmy už 29 rokov. (zdroj: Euromotor)

Ekonómka Alenka je neodmysliteľnou súčasťou spoločnosti už 29 rokov. „Mám rada pekné autá a správne čísla,“ hovorí s úsmevom.

Ľudia chcú nové aj jazdené

Na otázku, či zákazníci viac preferujú nové alebo jazdené vozidlá, má Marek Mandák jasnú odpoveď – aj, aj. „Chcú nové aj jazdené. Na tom sa nič nezmenilo,“ podotkol. Pripomína servisné služby, ktoré sú veľmi dôležitou súčasťou Euromotoru. A keďže sú autá čoraz viac komplikovanejšie na údržbu, vyškolený personál vie zákazníkom zaručiť dobrú kondíciu a dlhú životnosť ich vozidla.

Rovnako, ako kvalita, pri kúpe vozidla rozhoduje aj cena. Konateľ pripomína, že bežnú slovenskú rodinu skôr odradí cena benzínu a nafty, než cena nového automobilu.

„Ceny áut odrážajú technickú a technologickú náročnosť ich vývoja. Ľudia chcú stále komfortnejšie a bezpečnejšie autá, tiež modernejšie palubné systémy. To všetko ide ruka s rukou s rastúcou cenou. Avšak skôr, ako cena nového auta zákazníkov odradí cena benzínu a nafty. Samozrejme, je aj priestor pre iné formy mobility, ako verejná alebo zdieľaná doprava, taxislužby a podobne,“ uzatvára.

Zákazníci sa majú na čo tešiť

Zákazníkov sa spoločnosti darí udržať, aktívne pracuje na nových. Konkurencia je hnacím motorom a aj v tomto období už v Euromotore pripravujú novinky, ktoré nepochybne zaujmú.

„Plánujeme ich viacero, zatiaľ ich nemôžem konkretizovať. Určite sa však naši zákazníci majú na čo tešiť,“ zakončil Marek Mandák, mimochodom vyštudovaný ekonóm. Podobne, ako spokojní kolegovia, aj on si popri práci, ktorá ho napĺňa, nájde čas na voľnočasové aktivity. Je milovníkom turistiky, v zimnom období relaxuje na bežkách. Tiež sa venuje svojej rodine a jej štvornohému členovi.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  1. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  2. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  8. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 10 316
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 10 252
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 891
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 023
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 239
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 878
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 788
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 586
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Kde končí automatizácia a začína riziko?


INZERCIA 57m

Nové číslo Ona Vie plné praktických návodov je v predaji.


INZERCIA 57m

First moment zmenil trh a zohnať výhodný last minute zájazd je čoraz ťažšie.


INZERCIA 57m

Letný XL magazín zdravia je už v predaji, noví predplatitelia dostanú darček!


INZERCIA 14. júl
SkryťZatvoriť reklamu