SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Tohtoročný pivný festival prináša ďalšie, nielen pivné novinky

“Pivo pijem iba počas pivného festivalu”, hovorí jeho organizátor Artúr Benes.

S Artúrom Benesom sme sa porozprávali o histórii pivného festivalu v Prešove, aj o jeho pripravovanom dvanástom ročníku, ktorý sa začne už 21.júla a bude trvať až do 14. augusta. Obľúbený formát ustál aj pandémiu a počas 11-tich rokov hasí smäd nielen Prešovčanom, ale aj návštevníkom z rôznych kútov Slovenska. Čo stojí za úspechom tohto dlhoročného prešovského podujatia?

Začnime od konca. Poďme rovno na dvanásty ročník, ktorý sa začne už o niekoľko dní. Vraj bude mať viacero “tenkrát poprvé”…

Organizátor Prešovského pivného festivalu v Jazdeckom areáli, Ing. Artúr Benes Organizátor Prešovského pivného festivalu v Jazdeckom areáli, Ing. Artúr Benes

Počúvali sme ľudí. Čo im chýba, čo by chceli vylepšiť. Za tie roky sme už vyskúšali kadečo v rámci programu aj celkovej ponuky festivalu. A podľa ich želania sme najviac energie venovali tomu, aby sme sem dotiahli nové druhy pív. Je to predsa v prvom rade pivný festival. Minulý rok bol kvôli pandémii ešte veľmi opatrný a nebolo možné to “rozbaliť” naplno, pretože aj samotné pivovary mali rôzne problémy. Takže tohto roku budú môcť návštevníci ochutnať až 91 druhov pív zo Slovenska aj zo zahraničia. Budeme mať väčšie zastúpenie remeselných pivovarov, ktoré sa budú striedať a vymysleli sme to tak, že každý týždeň sa bude ponuka meniť, aby mali ľudia omnoho viac dôvodov prísť viackrát a ochutnať stále niečo nové. Tento rok sa môžete tešiť na novinky ako napríklad Sibberia, Funky Fluid, Wywar, Galgan, pivovar Zichovec a mnohé ďalšie. Čo sa týka hudobných interprétov, premiéru na Prešovskom pivnom festivale bude mať kapela Horkýže Slíže, na ktorú sa veľmi tešíme. No a novinkou bude tiež chill out zóna pre mladých vekom aj duchom. Tú spoznáte už na prvý pohľad podľa tulivakov a každý štvrtok tu bude špeciálny program. Barberia show, DJ, zábavné súťaže… Po minuloročnom úspešnom nasadení pivnej hry Človeče nehnevaj sa prichádza tento rok absolútna novinka BEER PONG. A ak by toho bolo málo, tak sme pridali aj kino. Určite sa je na čo tešiť.

Dvanásty ročník pivného festivalu nesie slogan “A predsa sa točí!” Má to nejakú špeciálnu symboliku?

Áno, pre mňa aj ďalších spoluorganizátorov má každý rok nejakú hlbšiu myšlienku, aj keď ide o zábavu. Po dvoch rokoch tvrdých protipandemických opatrení, ktoré mali nespochybniteľný negatívny ekonomický dopad na všetkých sme sa opäť rozbehli a s novou energiou a elánom sme sa pustili do organizovania 12-teho ročníka. A hneď po tohtoročnom uvoľnení pandémie sme si povedali: “A just! A predsa sa točí!” Je to symbolika našej nezlomnej chuti organizovať dobré veci aj napriek ťažkostiam, ktoré nevieme ovplyvniť. Takže tie pivné pípy roztočíme po dvanástykrát a som nesmierne rád, že sa nám podarilo zorganizovať všetko tak, ako sme chceli.

Na aký kultúrny alebo hudobný program sa môžu návštevníci pripraviť?

Od založenia tradície pivného festivalu u nás hralo množstvo najlepších slovenských interprétov, takže aj hudobnú ponuku neustále striedame. Ako som spomenul, tento rok budeme mať Horkýže Slíže, ale aj kapely Peter Bič Project, The Duchon’s, alebo napríklad Basawell, ktorá pri tejto príležitosti pokrstí svoje nové CD. Máme radi aj dobré revivaly, takže nebude chýbať GeRock Kabát revival, Bon Jovi revival, alebo The Beatles Band. Opäť sme stavili aj na Latino show s Josém Garciom. Ten dokáže roztancovať aj obsluhu. Celý program a jeho prípadné doplnenie máme na našej Facebookovej stránke “Prešovský pivný festival”.

Prejdime do histórie. Čo bolo inšpiráciou pri vôbec prvom ročníku pivného festivalu? Kedy ste si povedali že idete vytvoriť takéto podujatie? A prečo práve v Prešove?

Po organizovaní Fragaria Cup-u, ktorý sme v Jazdeckom areáli robili už niekoľko rokov sme si uvedomili, že sme dosť zveľadili celý areál a že by si to zasluhovalo nový formát. Tentokrát ale nie športového, ale skôr spoločenského, alebo gastronomického charateru. Samozrejme sme sa nechali inšpirovať Októberfestom, no za definitívnym rozhodnutím stál pražský pivný festival, ktorý sa už dnes neorganizuje. Paradoxom je, že ja som na Októberfeste nikdy nebol. Pivo mi chutí iba počas horúcich letných mesiacov a prakticky ho pijem takmer výlučne na pivnom festivale. No a prečo v Prešove? To je hádam jasné. Je to náš domov, je to super mesto a má skvelých ľudí, ktorí sa vedia a chcú baviť.

Zatiaľ čo prvý ročník trval iba štyri dni, dnes sú to tri týždne a dokonca štyri víkendy. To je zrejme aj dosť veľký organizačný nápor. Ako ste sa dopracovali práve k takémuto formátu?

Prvý ročník Prešovského pivného festivalu bol takým opatrným experimentom. Lenže veľmi rýchlo nás presvedčil, že má budúcnosť. Z roka na rok to silnelo a jednoducho sme museli pridávať dni. V roku 2019 sme zažili asi maximum, aj čo sa týka návštevnosti, aj množstva vyčapovaného piva. Týždenne sa na tomto podujatí načapuje približne 62 000 pív, čo je ohromné množstvo. Festival rástol aj účasťou. Pre pochopenie je to každý rok niekoľko desiatok tisíc ľudí. Preto nielen súčasné tri týždne, ale aj čím ďalej, tým sofistikovanejšie riešenia. Každým rokom sme videli, kde sú ešte medzery a čo sa dá zlepšovať. A tak dnes máme moderné splachovacie veľkokapacitné toalety, viacero samostatných zón, kde ľudia môžu zažiť rôzny program, prešli sme z plastových a neskôr kovových toliarov na inovačné inteligentné náramky, ktoré si človek nabije a nemusí potom riešiť hotovosť a personál vydávanie. Celé to dosť zrýchľuje samotnú obsluhu. Toto používame už štvrtý rok. Dôležitá pre nás bola aj čistota a ochrana životného prostredia. V tomto smere sme predbehli aj štát a aktuálnu vyhlášku ministerstva a plastové poháre sme zrušili o dva roky skôr, než vyšla. Nahradili sme ich vratnými pevnými pohármi. Tým sme sa stali inšpiráciou pre mnohých ďalších usporiadateľov.

Minulý rok ste na pivnom festivale pokrstili jahodové pivo Koňar. Je to nejaká vaša vlastná špecialita?

Áno. Tento rok to bude už tretíkrát, čo budeme my sami ponúkať toto pivo. Je to naša vlastná receptúra a dávame si ho uvariť len na túto špeciálnu príležitosť len raz v roku v limitovanom množstve. Podľa spätnej väzby návštevníkov patrí Koňar jahodový porter 14° k najobľúbenejším pivným špecialitám a je obľúbený najmä u dám. A tak ako minulý rok, aj tento rok im ho budem čapovať každú sobotu večer zdarma. Radi prekvapujeme. Takže verím, že sa aj tento rok vidíme na pivnom festivale v tradične veľkom počte.

Červená ilustrácia gitary Hudobný Festival ... Červená ilustrácia gitary Hudobný Festival ...

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 9 002
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 7 845
  3. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 680
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 6 299
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 433
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 691
  7. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 3 945
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 311
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

First moment zmenil trh a zohnať výhodný last minute zájazd je čoraz ťažšie.


INZERCIA 7 h

Špeciálne literárne vydanie Magazínu Víkend s ilustráciami od Kristíny Mésároš.


INZERCIA 7 h

O Cyrilo-metodských oslavách s Karin Silberhorn.


INZERCIA 24 h

Počuli ste už slovné spojenia „starnutie obyvateľstva“ alebo „demografia“?


INZERCIA 26. jún
SkryťZatvoriť reklamu