SME

Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne

Shell predstavil svoju stratégiu rozvoja Powering Progress, ktorá v sebe spája enviromentálne aj spoločenské ciele.

Boj proti zmene klímy patrí medzi najnaliehavejšie výzvy, ktorým ako spoločnosť v súčasnosti čelíme. Energetický sektor musí zásadným spôsobom prispieť transformácii spoločnosti, dopravy a priemyslu. Shell si stanovil cieľ dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2050. Ako takýto záväzok dokáže dosiahnuť jedna z najväčších energetických firiem?

Úsilie v oblasti udržateľnosti a rozvoja predstavil v rámci stratégie Powering Progress, ktorá v sebe spája environmentálne aj spoločenské ciele. Táto stratégia stojí na štyroch pilieroch: znižovanie emisií, podpora projektov na ochranu prírody, rozvoj komunít a zodpovedné financovanie.

Cesta k uhlíkovej neutralite

Základom cesty k uhlíkovej neutralite je znižovanie emisií prevádzok a rovnako aj palív či iných produktov, ktoré predáva svojim zákazníkom. Dôležitou súčasťou sú aj technológie, ktoré umožňujú zachytávať a ukladať zostávajúce emisie. Nič z toho by však nebolo možné bez zásadnej zmeny v nastavení biznis modelu. Shell začal komplexnú transformáciu svojho podnikania, kde identifikuje nové príležitosti. Rozvíja zdroje nízkouhlíkovej energie, ako sú biopalivá, vodík, nabíjanie elektromobilov či elektrinu vyrábanú zo slnka a vetra.

Shell Recharge na čerpacej stanici Beladice Shell Recharge na čerpacej stanici Beladice

Prvé míľniky

Jeden z míľnikov by Shell chcel dosiahnuť do roku 2030. V tomto období má v pláne poskytovať obnoviteľnú elektrinu pre 50 miliónov domácností, prevádzkovať 2,5 milióna nabíjacích bodov pre elektromobily či vyrábať osemnásobne viac nízkouhlíkových palív.

Spoluprácou so zákazníkmi, firmami a ďalšími subjektami sa snaží dekarbonizovať aj na emisie náročné odvetvia, ako letectvo, lodná preprava, cestná nákladná doprava alebo ťažký priemysel. V roku 2021 Shell vytvoril v oblasti udržateľnosti viac ako 50 nových spoluprác s poprednými spoločnosťami.,,Aj v časoch obrovskej neistoty chceme v našej dlhodobej energetickej transformácii pokračovať. Urobili sme zásadné investičné rozhodnutia v oblasti výroby nízkouhlíkových palív, vodíka, solárnej a veternej energie,” hovorí Jana Voštinárová, manažérka externej komunikácie Shell a dodáva, že spoločnosť napreduje v napĺňaní konkrétnych klimatických cieľov.

Každým rokom o krok vpred

Minulý rok Shell predstavil svoj zámer znížiť absolútne emisie zo svojich prevádzok do roku 2030 v porovnaní s rokom 2016 o 50 % a to vrátane energie, ktorú používa na ich chod. Do konca roka 2021 sa mu už podarilo dosiahnuť zníženie o 18 %. Predajom energií s nízkym podielom uhlíka môže výrazne prispieť k svojej transformácii. Z tohto hľadiska sa mu podarilo naplniť významný krátkodobý cieľ - znížiť uhlíkovú náročnosť predávaných energetických produktov o 2-3 % v porovnaní s rokom 2016.

A čo Slovensko?

So svojimi krokmi Shell neopomína ani Slovensko. V roku 2020 priniesol prvú vysokorýchlostnú nabíjaciu stanicu IONITY, keďže rýchlonabíjacie stanice sú kľúčové pre celkový rozvoj elektromobility. Minulý rok predstavil aj vlastné riešenie Shell Recharge na čerpacej stanici Beladice pri rýchlostnej ceste R1 a do konca roka 2022 plánuje rozšíriť túto službu na ďalších viac ako 10 lokalitách. Okrem rozširovania dostupnosti nových alternatívnych palív Shell na Slovensku napĺňa aj plán rozvoja trvalej udržateľnosti.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  2. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  6. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  7. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  8. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  1. Neuhádol ani jedno číslo a predsa vyhral 100 000 eur
  2. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  3. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  4. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  5. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  7. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  8. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 9 969
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 9 665
  3. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 486
  4. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 3 467
  5. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 3 433
  6. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 216
  7. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 202
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 583
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nová číselná lotéria od TIPOSu VŠETKO ALEBO NIČ odštartovala fantasticky.


27m
Rôzne potravinové intolerancie a alergie trápia množstvo Slovákov.

Pri jej hľadaní môžu pomôcť aj genetické testy.


INZERCIA 16 h
Čím viac prevádzok, tým efektívnejší marketing a silnejšia značka, myslí si podnikateľ Kallo.

Rozhovor o výhodách konceptu, ktorý odporúča aj ďalším podnikateľom.


INZERCIA 16 h

Ako zakomponovať spotrebiče potrebné na pranie a sušenie do dizajnového domova?


INZERCIA 13. okt
SkryťZatvoriť reklamu