„Budvar už pred 2 rokmi ako prvý pivovar vymenil hliníkové fólie na hrdle fliaš za papier a pivá Budweiser Budvar nikdy neplnil do plastových fliaš. Tento trend je tiež už na ústupe,“ hovorí Ivan Schwarz, Regional director EMEA Budweiser Budvar. Ďalšiu príležitosť videl ambasádor českej pivnej kultúry v spotrebiteľských baleniach.
„Udržateľné, efektívne a atraktívne riešenie sme našli vo výmene plastovej fólie za papier a v máji sme naň prešli globálne vo všetkých našich takmer 80 exportných krajinách, kam ročne vyvezieme vyše 1,3 milióna hektolitrov piva,“ hovorí Schwarz.
Nový spôsob balenia umožňujenová linka. „50-tisíc plechoviek naplní za hodinu a namiesto LDPE fólie používa na skupinové balenie papier. Takto pivovar ušetrí ročne až 85 ton plastu. Technológia linky efektívnejšie využíva aj vodu, teplo a elektrinu,“ vysvetľuje.
Napriek koronakríze Budvar rástol
V papierovom 6-balení plechoviek sa predáva Budweiser Budvar Original, druhý najpredávanejší ležiak na Slovensku, a obľúbený horký Budvar 33. „Slováci sú výborní znalci piva so vzťahom k tradíciám. Niet divu, že pivo, varené len z prírodných surovín a najnovšie aj v ekologickom balení, im chutí a postupne sa presúvajú k prémiovým produktom. Pozitívne tiež vnímajú fakt, že Budějovický Budvar nie je nadnárodný korporát, ale český národný podnik a desať miliónov akcionárov zaručuje zachovanie tradičnej receptúry z lokálnych surovín. Poznateľnosti značky určite prispela aj jej minuloročná reaktivácia, čo vnímame aj na predajoch. Budvar však chutí aj ďaleko za hranicami, pretože v uplynulom roku sme na exportných EMEA trhoch aj napriek koronakríze medziročne dosiahli rekordné predaje,“ uzatvára Schwarz.
Foto: Budějovický Budvar