SME

Atos začína testovať olympijské aplikácie

Spoločnosť Atos začala s testmi viac ako 150 kritických IT aplikácií pre OH v Paríži 2024

Spoločnosť Atos začala s testmi viac ako 150 kritických IT aplikácií, určených na zaistenie chodu olympijských a paralympijských hier v Paríži 2024 a na ich vysielanie do celého sveta. Tieto testy vykonáva laboratórium Atos Integration Testing Lab (ITL) v Madride v spolupráci s Medzinárodným olympijským výborom (MOV), Organizačným výborom olympijských a paralympijských hier Paríž 2024, medzinárodnými športovými federáciami a technologickými partnermi.

Cieľom akcie je preveriť fungovanie systémov, ktoré sú kľúčové pre úspešné konanie budúcoročných olympijských a paralympijských hier v Paríži. Okrem toho sa testovacia kampaň snaží zaistiť, aby bola špičková úroveň služieb zachovaná v celom priebehu akcie bez ohľadu na typ scenára alebo vyťaženosť. Experti spoločnosti Atos z laboratórií ITL tiež overujú prevádzkové postupy a rozhrania s externými poskytovateľmi. O výsledkoch priebežne informujú MOV, organizátorov hier alebo technologických a športových partnerov.

Hry v Paríži 2024 budú digitálne najprepojenejšími hrami v histórii. Počas tejto kritickej testovacej fázy zo seba naše ITL tímy, i naši olympijskí kolegovia ako aj ich technologickí partneri vydávajú maximum. Budúci rok čakáme masívnu záťaž systémov. Preto ich testujeme s neustále sa zvyšujúcimi objemami dát, aby sme mali istotu, že na naše služby je spoľahnutie,“ povedal Patrick Adiba, Senior Executive Vice-President a Head of Major Events v spoločnosti Atos.

Do slávnostného začiatku olympijských hier v Paríži zostáva 15 mesiacov. Dovtedy vykoná ITL 250-tisíc hodín testovania. Aktuálne sa testy vykonávajú na základe skutočných dát a scenárov z predchádzajúcich olympijských hier. Od júla 2023 potom testeri prejdú na dáta z kvalifikácií na olympijské a paralympijské hry v roku 2024.

Čo sa týka intenzity a náročnosti, tak sa táto testovacia kampaň podobá tréningovému plánu vrcholového športovca. Organizátori hier v Paríži 2024 majú plnú dôveru v skúsenosti a technologické schopnosti spoločnosti Atos. Zo svojej základne ITL v Madride Atos už testuje všetky komponenty, ktoré majú počas budúceho leta prinášať nezabudnuteľné olympijské a paralympijské zážitky,“ povedal Bruno Marie-Rose, Chief Information and Technology Officer organizačného výboru letnej olympiády a paralympiády Paríž 2024.

V súčasnosti stojí na čele testovacích kampaní približne 60 odborníkov spoločnosti Atos. Vedú operačné jednotky vyčlenené nielen pre jednotlivé športy, ale i športoviská. V madridských laboratóriách je pre olympijských testerov vyhradená plocha s rozlohou 1000 m2.

Experti v ITL sú schopní presne replikovať IT prostredie, ktoré bude nasadené počas olympijských a paralympijských hier Paríž 2024. Testujú napríklad fungovanie olympijského riadiaceho (OMS) a informačného systému (ODS). Oba systémy poskytujú kľúčové služby všetkým zúčastneným stranám akcie – od organizátorov cez športovcov až po novinárov a fanúšikov.

  • OMS – Olympic Management System – je zodpovedný za 500-tisíc akreditácií, harmonogram súťaží, hlasovanie športovcov, ktorí sa zúčastňujú na rozhodovacích procesoch MOV v rámci komisie športovcov, portál dobrovoľníkov a riadenie operačných tímov.
  • ODS – Olympic Diffusion System – má za úlohu v reálnom čase oznamovať výsledky 50 disciplín a 878 akcií pre médiá a športovcov. Jeho súčasťou je Komentátorský informačný systém (CIS), ktorý poskytuje výsledky a štatistiky zo súťaží, ako aj základné informácie o športovcoch. Novinári, ktorí nepokrývajú súťaže priamo z Paríža, môžu sledovať olympijské a paralympijské dianie prostredníctvom aplikácie MyInfo. Webový výsledkový systém (Web Results System – WRS) a mobilná výsledková aplikácia (Mobile Results Application) poskytujú informácie o výsledkoch miliónom fanúšikov na celom svete. Ďalším kľúčovým zdrojom je olympijský dátový kanál (Olympic Data Feed – ODF), v ktorom sú na jednom mieste výsledky a štatistiky zhromažďované na jednotlivých športoviskách systémom OVR (On-Venue Results).

Už od hier v Pchjongčchangu 2018 zohľadňuje spoločnosť Atos v olympijských IT riešeniach otázku ekológie. Celá IT infraštruktúra je navrhnutá tak, aby mohlo dôjsť k výraznému zníženiu množstva serverov, a tým k zmenšeniu dopadu na životné prostredie. Napríklad hry v Tokiu 2020 mali necelú polovicu fyzických serverov v porovnaní s predchádzajúcou akciou. Tento prístup stojí na troch pilieroch, ktoré fungujú autonómne, ale pritom sa navzájom dopĺňajú. Ide o ITL v Madride, ďalej Ústredné centrum pre technologické operácie (CTOC), ktoré dozerá na prevádzku z Barcelony a treťou súčasťou je technologické riadiace centrum (TOC), ktoré sa počas súťaží nachádza v hostiteľskom meste.

Spoločnosť Atos je popredným dodávateľom informačných technológií pre olympijské hnutie už od roku 1989, keď pracovala pre organizačný výbor olympijských hier v Barcelone 1992. Od roku 2001 je potom Atos celosvetovým partnerom olympijských hier v oblasti informačných technológií. Spoločnosť Atos je aj oficiálnym partnerom pre digitálne technológie Európskeho olympijského výboru pre hry v rokoch 2023 a 2027. Do roku 2030 je oficiálnym technologickým partnerom futbalových reprezentácií UEFA.

Viac sa o riešeniach spoločnosti Atos pre významné akcie dozviete na webových stránkach spoločnosti, v sekcii Sports & major events – Atos.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 469
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 12 354
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 883
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 060
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 750
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 237
  7. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali? 2 216
  8. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 1 870
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Program digiPEERS podporuje u mladých ľudí kritické myslenie a odolnosť.

Podľa odborníčok z digiQ sa už hranica medzi online a offline zotrela.


INZERCIA 20 h

Nové číslo magazínu SME ženy je v predaji aj s darčekom.


INZERCIA 20 h

Októbrové číslo magazínu Index je už v predaji. Aké články si v ňom prečítate?


INZERCIA 20 h

Za firmou Riso-R stojí zohraná rodina Demeterovcov.


INZERCIA 20 h
SkryťZatvoriť reklamu