SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Palubná jednotka Shell EETS otvára európske hranice

Najbližšie na Slovensku, v Česku aj Slovinsku.

Slovensko, Česko a Slovinsko sú tri nové európske krajiny, ktoré Shell plánuje pripojiť do svojho univerzálneho EETS riešenia. Dopravcovia tak môžu pri platení mýta využívať jednu univerzálnu palubnú jednotku, ale aj ďalšie pokročilé služby prostredníctvom kartového online systému Shell Fleet Hub.

Nie je to tak dávno, keď vodiči kamiónov museli napriek jednotnému európskemu trhu používať pri prejazde každou krajinou iné zariadenie na úhradu mýtnych poplatkov. Nákladné automobily s niekoľkými palubnými jednotkami za čelným sklom boli bežným obrázkom. Európska únia preto prišla s riešením, ktoré to má zmeniť. Rozhodla o zavedení tzv. Európskej služby elektronického výberu mýta (EETS), ktorá najneskôr do roku 2024 umožní úhrady mýta v národných mýtnych systémoch prostredníctvom jednej zmluvy a jednej palubnej jednotky.

Univerzálne riešenie

Niektorí poskytovatelia služieb pre dopravcov sa rozhodli nečakať na zavedenie EETS do praxe v celej Európskej únii a v spolupráci s výrobcami palubných jednotiek a ďalšími partnermi priniesli na trh univerzálne zariadenia, ktoré dokážu technologicky pokryť viaceré mýtne systémy. Začali s procesom ich schvaľovania v jednotlivých štátoch a postupne navyšujú počty krajín, v ktorých má využitie takáto univerzálna palubná jednotka.

K tejto iniciatíve sa pripojila aj spoločnosť Shell, ktorá už niekoľko rokov buduje mýtny platobný systém postavený na univerzálnej palubnej jednotke EETS a palivovej karte. K doterajším štrnástim krajinám – Belgicku, Bulharsku, Dánsku, Francúzsku, Taliansku, Maďarsku, Nemecku, Nórsku, Poľsku, Portugalsku, Rakúsku, Španielsku, Švédsku a Švajčiarsku – najnovšie pribudnú Slovensko, Česko a Slovinsko. To znamená, že dopravcom využívajúcim riešenie spoločnosti Shell stačí na prejazd týmito krajinami už iba jediná palubná jednotka.

Všetko na jednej faktúre

Veľkou prednosťou palubnej jednotky EETS od spoločnosti Shell je, že dopravcom uľahčuje administratívu spojenú s prevádzkou automobilovej flotily. Vzhľadom na to, že je naviazaná na palivové karty, dopravná spoločnosť vidí na jednej vyúčtovacej faktúre všetky náklady za každé vozidlo, či už ide o platby za mýto, pohonné látky, parkovné či servisné zásahy. Všetko sa realizuje na faktúru, bez predplatených služieb.

V Európe existuje množstvo národných systémov výberu mýta. Niektoré sú založené na prejdenej vzdialenosti, iné používajú časové parametre. Do výpočtu poplatku navyše vstupuje i počet náprav a hmotnosť nákladného auta. To dopravcom komplikuje život a vyžaduje si enormné nároky na administratívu.

Palubné jednotky EETS od spoločnosti Shell nielenže umožňujú bezproblémový prechod medzi rôznymi mýtnymi systémami, ale sú plne integrované s najrozšírenejšími európskymi platobnými systémami Telepass a Toll4Europe. Okrem štandardných mýtnych úsekov pokrývajú aj osobitne spoplatňované tunely, mosty a parkoviská. „Naše EETS riešenie ponúka stabilné a dlhodobo overené služby. Poskytuje zrozumiteľné rozhranie vodičovi, rovnako ako zjednodušuje prácu pri riadení flotily a zúčtovaní všetkých nákladov,“ hovorí Daniel Vagaský, ktorý v Shell vedie aktivity Commercial Road Transport pre Českú a Slovenskú republiku.

Prepojenie s palivovou kartou

Dopravcovia môžu palubnú jednotku EETS využívať vo viacerých vozidlách. Palubné jednotky Shell EETS sú vybavené softvérom, ktorý možnosťami výrazne predčí lokálne palubné jednotky. Najvyužívanejšími pokročilými funkciami sú presun jednotiek medzi vozidlami, zmena ŠPZ, aktivácie krajín podľa potreby alebo aj objednávky online. A to všetko bez toho, aby dopravca vracal palubnú jednotku prevádzkovateľovi, bez úhrady depozitov a s dostupnosťou 24/7. Online systém Shell Fleet HUB ponúka komplexný prehľad o vozovom parku a umožňuje používateľom Shell EETS jednotiek komplexné služby kedykoľvek a kdekoľvek.

Prepojenie úhrad mýtnych poplatkov s palivovou kartou umožňuje optimalizovať plánovanie jázd a znižovať prevádzkové náklady. Manažéri flotíl majú cez Shell Fleet Hub prehľad o výdavkoch až na úroveň jednotlivých vozidiel, resp. vodičov, či už ide o platby mýta alebo úhrady za nákup pohonných látok. Súčasťou riešenia je aj automatické vracanie DPH a spotrebnej dane z palív pri tankovaní v zahraničí. V rámci portálu majú manažéri prístup aj k elektronickým faktúram, čo im zjednodušuje účtovníctvo.

Výhodou riešenia od spoločnosti Shell je jednoduché intuitívne rozhranie palubnej jednotky. Vodičovi stačí, ak sa naučí manipulovať iba s jedným zariadením, nie s piatimi, šiestimi či siedmimi. Ovládací panel obsahuje všetky lokálne jazyky používané v krajinách, ktoré akceptujú palubnú jednotku, teda aj vrátane slovenčiny. Ak dopravná spoločnosť zamestnáva vodičov z viacerých štátov, nie je nič jednoduchšie ako prepnúť rozhranie palubnej jednotky do jazyka, ktorému rozumejú.

Čas pripraviť sa

V druhej polovici tohto roka sa Slovensko, Česká republika a Slovinsko začnú postupne pripájať do systému EETS a palubné jednotky Shell EETS budú umožňovať platiť mýto hneď po pripojení.

Slovenská palubná jednotka od Skytoll bude funkčná minimálne do konca roka 2023.
Českú palubnú jednotku Czechtoll a taktiež slovinskú palubnú jednotku DARSGO bude možné používať aj po roku 2023. Na prechod do EETS je teda čas pripraviť sa.

Výhody mýtnej jednotky EETS od spoločnosti Shell

  • jedna palubná jednotka funkčná v kľúčových štátoch Európy
  • jednoduchá výmena jednotky medzi vozidlami
  • možnosť zmeniť ŠPZ na palubnej jednotke alebo cez online systém Shell Fleet HUB
  • pohodlná úprava vozidiel a krajín cez online platformu Shell Fleet HUB
  • jednoduchá aktivácia novej krajiny zaradenej do EETS
  • žiadna kaucia na jednotku
  • ovládací panel jednotky v lokálnom jazyku
  • maximálne pokrytie mýtnych úsekov, tunelov, mostov aj parkovísk
  • doručenie kuriérom do 5 dní

Pre viac informácií:

https://www.shell.sk/firemni-zakaznici/nase-cestne-sluzby/myto/slovenske-myto.html

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 003
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 496
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 946
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 811
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 882
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 601
  7. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 961
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 560
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

First moment zmenil trh a zohnať výhodný last minute zájazd je čoraz ťažšie.


INZERCIA 27. jún

Špeciálne literárne vydanie Magazínu Víkend s ilustráciami od Kristíny Mésároš.


INZERCIA 27. jún

O Cyrilo-metodských oslavách s Karin Silberhorn.


INZERCIA 26. jún

Počuli ste už slovné spojenia „starnutie obyvateľstva“ alebo „demografia“?


INZERCIA 26. jún
SkryťZatvoriť reklamu