SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Vybrala by si vaša hlava rodiny také auto ako väčšina vodičov?

Autá a vôňa benzínu jednoducho boli, sú a budú predovšetkým mužskou vášňou.

(Zdroj: AURES Holdings)

Autá a vôňa benzínu jednoducho boli, sú a budú predovšetkým mužskou vášňou. A pretože sme v nedeľu oslavovali Deň otcov, poďme sa spoločne pozrieť na to, aké autá sú u slovenských mužov tento rok v kurze. V slovenskej sieti autocentier AAA AUTO, ktorú prevádzkuje spolu so značkou Mototechna skupina AURES Holdings, si tento rok chlapi kupujú hlave kombíky českej značky Škoda v nenápadnej šedej farbe.

Väčšina mužov bola tento rok pri kúpe ojazdeného auta verná českej Škodovke, ktorú si tento rok v AAA AUTO kúpilo 31 % z nich. Za Škodou v obľúbenosti nasleduje Volkswagen so 17 % a pomyselnú bronzovú priečku obsadili s necelými 8 % vozidlá značky Ford. Z konkrétnych modelov si najväčšiu pozornosť získala Škoda Octavia, ktorú si odviezol každý jedenásty zákazník, 7 % patrí Škode Fabia a 5 % Volkswagenu Golf. Štvrtým najpredávanejším modelom je opäť Volkswagen, konkrétne model Passat, a prvú päticu uzatvára Kia Ceed. Z prémiových modelov vedú Škoda Kodiaq (25 %) a Škoda Superb (7 %).

"Mužská časť populácie všeobecne vyhľadáva silnejšie vozidlá, a to aj v prípade, že si kupuje rodinné auto. Tak nejako jednoducho potrebujeme mať tie kone pod kapotou, aj keď práve ako otcovia nemôžeme mať pred domom zaparkovaného športiaka. To je tiež dôvod, prečo sa muži vždy viac prikláňali k dieselovým autám. Zároveň ale rastie aj počet tých, ktorí sa neboja vyskúšať hybridný alebo čisto elektrický automobil. Nielenže tým šetria náklady pri prevádzke, ale tieto vozidlá mávajú aj veľmi dobré zrýchlenie," upozornil Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ skupiny AURES Holdings. Auto s dieselovým motorom si tento rok zaobstaralo 57 % mužov. Oproti minulému roku sa medzi nimi trojnásobne zvýšil záujem o elektromotory, aj keď ide stále o minoritný, no už významne rastúci segment.

Čo sa týka karosérií, páni preferujú hlavne vozidlá s veľkým batožinovým priestorom, a to práve preto, že veľká časť zákazníkov AAA AUTO sú práve otcovia rodín. Až 33 % z nich si kupuje priestranné kombíky, 18 % si zvolilo robustné SUV. "Skladnejší" a prevádzkovo úspornejší hatchback si tento rok kúpil každý štvrtý zákazník. Prevodovkám vládne stále klasický manuál, ale predaj áut s automatickou prevodovkou sa za posledné roky strojnásobil. Automat si kupuje takmer štvrtina mužov.

Pokiaľ ide o farby, muži si volia skôr monochromatické farby. Tento trend je dlhodobo viditeľný naprieč celoeurópskymi trhmi. Odtiene vozidiel, ktoré si tento rok páni najčastejšie zaobstarali, to len potvrdzujú. Patria medzi ne farby ako strieborno sivá, biela, čierna a modrá.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 253
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 12 811
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 678
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 154
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 873
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 458
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 253
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 206
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Historicky sa viac otváralo severu. Dodnes nesie jeho vizuálnu i mentálnu stopu.


INZERCIA 18. apr

Polyfunkčný dom na Južnej triede prinesie Košičanom aj malé námestie a moderný mestský priestor.


17. apr
Ilustračný obrázok výnimočných priestorov z Nivy Tower

Bratislava, marec 2025 - EQUILIBRIO sa etablovalo ako stabilný a hodnotovo ukotvený partner na realitnom trhu.


17. apr

Populárna doručovacia služba Wolt ocenila najúspešnejšie reštaurácie a obchody.


INZERCIA 17. apr
SkryťZatvoriť reklamu