SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Ilustrácie výtvarníka Mateja Maturkaniča zdobia predajne IQOS

Matej Maturkanič predstavil jedinečné ilustrácie, ktoré vytvoril špeciálne pre dve nové IQOS predajne.

(Zdroj: PMI)

Nachádzajú sa v bratislavskom nákupnom centre NIVY a v košickom obchodnom centre Optima. Zobrazujú známe stavby a taktiež abstraktný pohľad umelca.

K svojim zákazníkom opäť bližšie

Philip Morris sa približuje svojim dospelým zákazníkom aj prostredníctvom ďalších nových prevádzok, ktoré otvoril počas letných mesiacov a to konkrétne v dvoch mestách – v Bratislave a Košiciach. Pri tejto príležitosti oslovila spoločnosť Philip Morris Slovakia s.r.o. aj talentovaného výtvarníka Mateja Maturkaniča, ktorý vytvoril grafické ilustrácie špeciálne pre novo otvorené predajne IQOS v obchodnom centre Optima v Košiciach a nákupnom centre NIVY v Bratislave. Ilustrácie znázorňujú obe mestá svojimi charakteristickými stavbami a umelec ich prepojil s farebnosťou, ktorá je príznačná pre bezdymové výrobky IQOS. Vznikli tak originálne diela, ktoré si dospelí návštevníci môžu pozrieť v priestoroch spomínaných predajní IQOS.

 (zdroj: PMI) (zdroj: PMI)

Dospelí návštevníci a užívatelia si počas slávnostného otvorenia prevádzok navyše odniesli aj pozornosť v podobe zmenšeniny spomínanej ilustrácie.

Matej Maturkanič sa vo svojej tvorbe zaoberá abstraktnou maľbou. Často sú výsledkom jeho práce veľkoformátové maľby na plátne, zobrazujúce jeho pohľad na rôzne témy, ktoré skoro vždy úzko súvisia s verejným priestorom mesta. "Či už vo verejnom priestore nachádzam zaujímavé objekty a situácie, ktorým priradzujem vlastné príbehy, alebo pracujem už s reálnou situáciou, ktorej v maľbe pridávam abstraktnú podobu prenosom na maliarske plátno. Moja tvorba je úzko spojená s mestským prostredím, z ktorého vychádzam a v ktorom žijem každodenný život," približuje svoju tvorbu Matej Maturkanič, talentovaný umelec, ktorý pochádza z Košíc, ale aktuálne žije v Bratislave.

 (zdroj: Archív M.M.) (zdroj: Archív M.M.)

"Ilustrácie, vytvorené pre spoločnosť Philip Morris v rámci nových IQOS predajní, sú rozdelené pre dve prevádzky, pričom každá z nich zobrazuje mesto na Slovensku, pre ktoré bola vytvorená," pokračuje ďalej Maturkanič. Podľa neho bolo hlavným zámerom u oboch ilustrácii autorským výtvarným spôsobom spracovať charakteristické črty daného mesta a jeho známe pamiatky, ktoré divák na ilustrácii môže vidieť. "Pri tvorbe grafického návrhu nachádzajúceho sa na stene predajne pre bratislavskú prevádzku som zvolil najviac typické objekty hlavného mesta. Napríklad Bratislavský hrad, Most SNP alebo Autobusovú stanicu Nivy, ktorá je zároveň miestom, kde sa IQOS predajňa nachádza. Významné stavby mesta sú vyobrazené štylizovanou lineárnou kresbou a sú v bielej farbe doplnené o farebnú škálu spoločnosti Philip Morris, ktorá na svojich produktoch používa aj túto farebnosť," hovorí umelec.

Podľa neho bola farebná paleta určená už od začiatku spolupráce, keďže práve farebnosť použitá v grafike je farebnosť, ktorú používa spoločnosť Philip Morris aj na svojich produktoch. "Kombinácie farebných plôch a prechodov, aké som dosiahol za pomoci digitálnych technológií, ma občas prekvapili, keďže častejšie farebné kombinácie vytváram miešaním farieb na palete. Tvorenie v digitálnej podobe mi nie je cudzie, no pre moju tvorbu nie je vyslovene charakteristické," priznáva ďalej. Podobným spôsobom bol vytvorený aj návrh pre košickú predajňu. Na tomto návrhu sa nachádza najznámejšia pamiatka z centra Košíc a to Dóm sv. Alžbety.

 (zdroj: PMI) (zdroj: PMI)

Výtvarník zachytil známe stavby, ktoré sú všeobecne príznačne pre dané mesto. "Graficky návrh je prispôsobený tak, aby bol dostatočne čitateľný a aby si divák prechádzajúci okolo neho hneď všimol známe stavby, okolo ktorých prechádza v každodennom ruchu mestského života a spozná ich aj na ilustrácii avšak inou formou, ako je bežne zvyknutý s mini prichádzať do kontaktu. Veľmi často využívam práve opačný proces, keď reálne veci deformujem a snažím sa ich zobraziť tak, aby neboli čitateľné hneď na prvý pohľad. V tejto spolupráci však bolo podstatné práve to, aby divák rýchlo a jasne rozpoznal zobrazované objekty," uzatvára výtvarník Matej Maturkanič.

Bezdymová alternatíva IQOS

Spoločnosť Philip Morris Slovakia prišla s bezdymovým zariadením IQOS na slovenský trh v roku 2017. Za ten čas oslovila u nás viac ako 300 000 dospelých užívateľov, ktorí prešli z klasických cigariet na tieto menej rizikové bezdymové alternatívy.

Bezdymové zariadenia IQOS nie sú bez rizika. Dodávajú nikotín, ktorý je návykový. Sú však lepšou alternatívou ku klasickým cigaretám a sú určené len pre dospelých, ktorí by inak pokračovali vo fajčení cigariet. Vďaka inovatívnym technológiám neprodukujú dym a nepríjemný cigaretový zápach, ktorý by sa držal na pokožke, oblečení, vo vlasoch alebo v interiéroch.

IQOS prevádzky po celom Slovensku

Dospelí fajčiari a užívatelia bezdymových zariadení si môžu v štýlovom IQOS boutique tento produkt nielen vyskúšať a prezrieť, ale sa aj poradiť s vyškoleným personálom, ktorý vysvetlí podstatu zariadenia a pomôže s prechodom na tento bezdymový produkt. Dospelí užívatelia tu nájdu široký výber zariadení a príslušenstva IQOS, akými sú limitované edície výrobkov, elegantné puzdrá či farebné náhradné kryty. Atmosféru prevádzky zvýrazňuje čistý, elegantný dizajn, ktorý je príznačný pre IQOS.

Dospelí užívatelia bezdymových zariadení nájdu IQOS predajne nielen v Bratislave a v Košiciach, ale v mestách po celom Slovensku.

Dôležitá informácia: Vstup do prevádzky IQOS je len nad 18+.
*Bezdymové zariadenia IQOS nie sú bez rizika. Dodávajú nikotín, ktorý je návykový. Sú určené len pre dospelých, ktorí by inak pokračovali vo fajčení alebo užívaní iných nikotínových výrobkov.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 130
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 447
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 933
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 660
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 436
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 373
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 041
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 034
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Aj vy môžete rozhodnúť, ktoré deti získajú ovocie a zeleninu od Kauflandu.


INZERCIA 11 h

Remeslo kachliara sa Ľubomírovi Gunišovi nezunovalo ani po 25 rokoch.


INZERCIA 13. máj

Zistite, ktoré potraviny a doplnky najlepšie doplnia železo v tele.


INZERCIA 13. máj

Majiteľ penthousu v Neste Patrik Nagy: Štvrť Nesto dnes považujem za nevybrúsený diamant, ktorý po dokončení získa na hodnote


INZERCIA 13. máj
SkryťZatvoriť reklamu