SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Nie je jedno, akú fóliu dať na auto. Cenový rozdiel je minimálny

Nanokeramické fólie sú špička. Odborník vysvetľuje, ako chrániť okná a karosériu vozidla.

Majiteľ firmy DAPEL Peter Štofaník pri práci. Majiteľ firmy DAPEL Peter Štofaník pri práci.

Dať si na okná v aute nalepiť fóliu je dobrý nápad, zvlášť v lete, keď praží slnko. Nie je však jedno, čo si na vozidlo nalepíte.

Mnohí motoristi poznajú čierne fólie, ktoré za pár rokov vybledli či sfialoveli a proti slnku priveľmi nechránili. Dnes existujú technológie, že farba vydrží, fólia odrazí veľa slnka, neprehrieva interiér a vo vozidle netreba intenzívne púšťať klímu, ktorá mnohým prekáža.

Pritom cenový odstup nie je vôbec výrazný. Rozdiel medzi najlacnejšou čiernou fóliou a nanokeramickou fóliou tvorí nanajvýš pár desiatok eur, no efekt je neporovnateľný.

„Najlacnejšie fólie sú čisto estetické. Neponúkajú žiadne blokovanie slnka. Ide o to, že máte čierne okná, nevidno dnu do auta. Iný efekt nemajú,“ hovorí odborník na autofólie Peter Štofaník, konateľ spoločnosti DAPEL Prešov. Tejto problematike sa venuje už dve desiatky rokov.

Nie je fólia ako fólia

Základné fólie neodporúča vôbec: „Ak vonku svieti slnko, taký istý pocit máte za fóliou. Tým, že je čierna, ešte viac priťahuje slnko. A keď nedokáže blokovať slnečné žiarenie, prehrieva sa.“

Všetky fólie blokujú ÚV žiarenie, ale tepelné IR žiarenie už nie. Metalické fólie dokážu odraziť okolo 40 - 50 percent tepla. „Už je to o niečo lepšie, ale nie je to ten najvyšší level. Technológie idú dopredu, aj vo fóliách. Už dva alebo tri roky sa ponúkajú nanokeramické fólie. Sú najlepšie, čo môže na trhu byť,“ vysvetľuje Štofaník.

Na čo sú nanokeramické fólie

Nanokeramické fólie dokážu blokovať od 75 percent po 98 percent tepla.

Ak si človek sadne do auta s takouto nanokeramickou fóliou najvyššej rady, ktorá blokuje 98 percent, má pocit, že slnko vôbec nehreje. Aj keby bolo auto zaparkované na slnku dlhší čas.

„Keď niekam idete, nemáte pocit, že by sa auto prehrievalo. Netreba ho tak klímovať, lebo vám ten interiér schladí skôr. Keď napríklad veziete dieťa, sedí vzadu, cestujete 3 - 4 hodiny na dovolenku a svieti slnko na jednu stranu, to dieťa je úplne spokojné, nie je spotené, rozhorúčené,“ opisuje výhody nanokeramických fólií. Keďže blokujú teplo, vhodné sú nielen pre jazdy s deťmi, ale aj domácimi miláčikmi a chránia veci v interiéri.

„Osobne by som si inú fóliu ako nanokeramickú do auta nedal,“ zdôrazňuje. „Nedáva mi zmysel, že ušetrím 30 alebo 50 eur pri investícii, ktorá je tam na roky.“

Jednorazová investícia

Životnosť takýchto fólií je prakticky neobmedzená. „Výrobcovia uvádzajú, že majú doživotnú záruku. Určite je od 15 rokov vyššie. Keď si ju raz dáte na auto, už ju máte. Je to ten typ investície, na ktorej by som neštetril. Zvlášť pri malých deťoch. Radšej investovať tú prvotnú investíciu do niečoho kvalitného a vráti sa vám to,“ tvrdí Štofaník, ktorého firma ani „lacné“ fólie nemontuje. Cenovo to až taký rozdiel nie je.

Kým obyčajné fólie niekde ponúkajú za sto eur, metalické za 150-160 eur, tak nanokeramické sa pohybujú od 160 eur, v závislosti od výrobcu.

Medzi zákazníkmi aj známe tváre

Vo firme Petra Štofaníka ponúkajú fólie Keetecfol, Skyfol, či Xpel nanokeramické fólie.

Spoločnosť DAPEL, so sídlom K Surdoku 4, Prešov, sa venuje fóliám na okná a karosérie osobných áut od roku 2004.

Zameriava sa na kvalitu. „Musím poklopať, žiadne reklamácie nemáme,“ vraví jej konateľ.

Fólie si k ním chodia dávať zákazníci z celého Slovenska. Medzi nich patrí napríklad automobilový publicista a YouTube-r - Garáž.tv, Rasťo Chvála, autá lepili aj Petre Vlhovej, Adamovi Žampovi či Stanovi Šestákovi.

V cenách za fólie nie je veľký rozdiel, navyše ide o jednorazovú investíciu, ktorá vydrží roky, no ľudia niekedy lamentujú nad desiatimi eurami. Chodievajú k nim aj prelepovať?

„Vieme to urobiť, ale nerád to robím po niekom. Raz keď za to niekto zoberie peniaze, nech si za to zodpovedá. Keď kúpite televízor v jednom elektre, tiež ho nepôjdete reklamovať do iného. Vidím na ľuďoch, že sú potom smutní, zainvestovali do polepu a často je to strašné,“ vraví Štofaník.

Na okná dáva nielen tmavé nanokeramické fólie, ale aj priesvitné na bočné sklá. Ich efekt proti teplu je podobný.

XPEL Dealer Conference, San Antonio TEXAS XPEL Dealer Conference, San Antonio TEXAS

Fólie na karosérie

Jeho firma DAPEL sa rovnako tak venuje polepu karosérií fóliami.

Vodiči ich ocenia nielen po zime, keď karosérie automobilov nie sú obité a poškrabané od kamienkov, ale celoročne.

„Technológie išli dopredu. Máme novú, veľmi kvalitnú fóliu od amerického výrobcu Xpel, ktorá ponúka ochranu a má na sebe aj keramickú vrstvu, takže to auto sa ľahšie umýva, nelepí sa tam hmyz, zvyšuje lesk auta.“

Nové technológie

Majú k tomu aj program na rezanie rôznych dielov, podľa typu auta. Všetko vyreže stroj a vo firme to už len aplikujú. Čas od času to ale stále robia ručne, na mieru. Nové technológie im skrátili čas práce.

„Každé jedno okno na aute je trošku zaoblené a vy tú fóliu mu musíte prispôsobiť. Niekedy to bolo komplikované, na hodiny práce. Napríklad pri octavii kombi trvalo jedno okno aj hodinu. Dnes, keď vezmem nanokeramickú fóliu, trvá mi to minimálne o polovičku kratšie,“ hovorí Štofaník.

Lepenie karosérií trvá dlhšie. Podľa toho, čo presne zákazník chce. Musí počítať s tým, že tam auto minimálne na dva dni nechá.

„Občas na nás zákazník tlačí, aby sme to spravili čím skôr, ale nie, my si stojíme za technologickým postupom, ktorý máme overený. Potom viem, že sa mi s tým zákazník nevráti. Radšej pomalšie a kvalitnejšie. Aj na tú reklamáciu treba mať priestor. Sme dosť vyťažení,“ podotýka.

Vášeň od detstva

Peter Štofaník je špecialistom na autofólie. V jeho firme robia aj iné veci, ako montáž alarmov a doplnkov do áut, ale prioritou sú fólie na karosériu a na okná.

On sám je odmala automobilovým nadšencom, štvornohým tátošom sa venuje celý život.

„Viete, ako to je, chlapci sa stále pozerajú na autá. Je to vášeň. Nejde len o to, žeby som mal prácu, ale vyslovene ma to baví. Našiel som sa v tom,“ vysvetľuje nadšene. „Veľmi rád mám hlavne fólie na karosériu. Je to práca, ktorú skrátka obľubujem.“

https://www.instagram.com/reel/CoO-hoLoCGC/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA==

https://www.dapel.sk/

http://www.xpel.sk/

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 925
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 486
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 445
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 364
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 390
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 896
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 577
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 217
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo Ona Vie plné praktických návodov je v predaji.


INZERCIA 9. máj

Niektoré stoja priamo pri mori, iné sú ukryté v zeleni s výhľadom na pobrežie.


INZERCIA 9. máj

Malí futbalisti a futbalistky z Vranova nad Topľou opäť mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj

Sečovce ovládli Košice a mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj
SkryťZatvoriť reklamu