SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Nie je jedno, akú fóliu dať na auto. Cenový rozdiel je minimálny

Nanokeramické fólie sú špička. Odborník vysvetľuje, ako chrániť okná a karosériu vozidla.

Majiteľ firmy DAPEL Peter Štofaník pri práci. Majiteľ firmy DAPEL Peter Štofaník pri práci.

Dať si na okná v aute nalepiť fóliu je dobrý nápad, zvlášť v lete, keď praží slnko. Nie je však jedno, čo si na vozidlo nalepíte.

Mnohí motoristi poznajú čierne fólie, ktoré za pár rokov vybledli či sfialoveli a proti slnku priveľmi nechránili. Dnes existujú technológie, že farba vydrží, fólia odrazí veľa slnka, neprehrieva interiér a vo vozidle netreba intenzívne púšťať klímu, ktorá mnohým prekáža.

Pritom cenový odstup nie je vôbec výrazný. Rozdiel medzi najlacnejšou čiernou fóliou a nanokeramickou fóliou tvorí nanajvýš pár desiatok eur, no efekt je neporovnateľný.

„Najlacnejšie fólie sú čisto estetické. Neponúkajú žiadne blokovanie slnka. Ide o to, že máte čierne okná, nevidno dnu do auta. Iný efekt nemajú,“ hovorí odborník na autofólie Peter Štofaník, konateľ spoločnosti DAPEL Prešov. Tejto problematike sa venuje už dve desiatky rokov.

Nie je fólia ako fólia

Základné fólie neodporúča vôbec: „Ak vonku svieti slnko, taký istý pocit máte za fóliou. Tým, že je čierna, ešte viac priťahuje slnko. A keď nedokáže blokovať slnečné žiarenie, prehrieva sa.“

Všetky fólie blokujú ÚV žiarenie, ale tepelné IR žiarenie už nie. Metalické fólie dokážu odraziť okolo 40 - 50 percent tepla. „Už je to o niečo lepšie, ale nie je to ten najvyšší level. Technológie idú dopredu, aj vo fóliách. Už dva alebo tri roky sa ponúkajú nanokeramické fólie. Sú najlepšie, čo môže na trhu byť,“ vysvetľuje Štofaník.

Na čo sú nanokeramické fólie

Nanokeramické fólie dokážu blokovať od 75 percent po 98 percent tepla.

Ak si človek sadne do auta s takouto nanokeramickou fóliou najvyššej rady, ktorá blokuje 98 percent, má pocit, že slnko vôbec nehreje. Aj keby bolo auto zaparkované na slnku dlhší čas.

„Keď niekam idete, nemáte pocit, že by sa auto prehrievalo. Netreba ho tak klímovať, lebo vám ten interiér schladí skôr. Keď napríklad veziete dieťa, sedí vzadu, cestujete 3 - 4 hodiny na dovolenku a svieti slnko na jednu stranu, to dieťa je úplne spokojné, nie je spotené, rozhorúčené,“ opisuje výhody nanokeramických fólií. Keďže blokujú teplo, vhodné sú nielen pre jazdy s deťmi, ale aj domácimi miláčikmi a chránia veci v interiéri.

„Osobne by som si inú fóliu ako nanokeramickú do auta nedal,“ zdôrazňuje. „Nedáva mi zmysel, že ušetrím 30 alebo 50 eur pri investícii, ktorá je tam na roky.“

Jednorazová investícia

Životnosť takýchto fólií je prakticky neobmedzená. „Výrobcovia uvádzajú, že majú doživotnú záruku. Určite je od 15 rokov vyššie. Keď si ju raz dáte na auto, už ju máte. Je to ten typ investície, na ktorej by som neštetril. Zvlášť pri malých deťoch. Radšej investovať tú prvotnú investíciu do niečoho kvalitného a vráti sa vám to,“ tvrdí Štofaník, ktorého firma ani „lacné“ fólie nemontuje. Cenovo to až taký rozdiel nie je.

Kým obyčajné fólie niekde ponúkajú za sto eur, metalické za 150-160 eur, tak nanokeramické sa pohybujú od 160 eur, v závislosti od výrobcu.

Medzi zákazníkmi aj známe tváre

Vo firme Petra Štofaníka ponúkajú fólie Keetecfol, Skyfol, či Xpel nanokeramické fólie.

Spoločnosť DAPEL, so sídlom K Surdoku 4, Prešov, sa venuje fóliám na okná a karosérie osobných áut od roku 2004.

Zameriava sa na kvalitu. „Musím poklopať, žiadne reklamácie nemáme,“ vraví jej konateľ.

Fólie si k ním chodia dávať zákazníci z celého Slovenska. Medzi nich patrí napríklad automobilový publicista a YouTube-r - Garáž.tv, Rasťo Chvála, autá lepili aj Petre Vlhovej, Adamovi Žampovi či Stanovi Šestákovi.

V cenách za fólie nie je veľký rozdiel, navyše ide o jednorazovú investíciu, ktorá vydrží roky, no ľudia niekedy lamentujú nad desiatimi eurami. Chodievajú k nim aj prelepovať?

„Vieme to urobiť, ale nerád to robím po niekom. Raz keď za to niekto zoberie peniaze, nech si za to zodpovedá. Keď kúpite televízor v jednom elektre, tiež ho nepôjdete reklamovať do iného. Vidím na ľuďoch, že sú potom smutní, zainvestovali do polepu a často je to strašné,“ vraví Štofaník.

Na okná dáva nielen tmavé nanokeramické fólie, ale aj priesvitné na bočné sklá. Ich efekt proti teplu je podobný.

XPEL Dealer Conference, San Antonio TEXAS XPEL Dealer Conference, San Antonio TEXAS

Fólie na karosérie

Jeho firma DAPEL sa rovnako tak venuje polepu karosérií fóliami.

Vodiči ich ocenia nielen po zime, keď karosérie automobilov nie sú obité a poškrabané od kamienkov, ale celoročne.

„Technológie išli dopredu. Máme novú, veľmi kvalitnú fóliu od amerického výrobcu Xpel, ktorá ponúka ochranu a má na sebe aj keramickú vrstvu, takže to auto sa ľahšie umýva, nelepí sa tam hmyz, zvyšuje lesk auta.“

Nové technológie

Majú k tomu aj program na rezanie rôznych dielov, podľa typu auta. Všetko vyreže stroj a vo firme to už len aplikujú. Čas od času to ale stále robia ručne, na mieru. Nové technológie im skrátili čas práce.

„Každé jedno okno na aute je trošku zaoblené a vy tú fóliu mu musíte prispôsobiť. Niekedy to bolo komplikované, na hodiny práce. Napríklad pri octavii kombi trvalo jedno okno aj hodinu. Dnes, keď vezmem nanokeramickú fóliu, trvá mi to minimálne o polovičku kratšie,“ hovorí Štofaník.

Lepenie karosérií trvá dlhšie. Podľa toho, čo presne zákazník chce. Musí počítať s tým, že tam auto minimálne na dva dni nechá.

„Občas na nás zákazník tlačí, aby sme to spravili čím skôr, ale nie, my si stojíme za technologickým postupom, ktorý máme overený. Potom viem, že sa mi s tým zákazník nevráti. Radšej pomalšie a kvalitnejšie. Aj na tú reklamáciu treba mať priestor. Sme dosť vyťažení,“ podotýka.

Vášeň od detstva

Peter Štofaník je špecialistom na autofólie. V jeho firme robia aj iné veci, ako montáž alarmov a doplnkov do áut, ale prioritou sú fólie na karosériu a na okná.

On sám je odmala automobilovým nadšencom, štvornohým tátošom sa venuje celý život.

„Viete, ako to je, chlapci sa stále pozerajú na autá. Je to vášeň. Nejde len o to, žeby som mal prácu, ale vyslovene ma to baví. Našiel som sa v tom,“ vysvetľuje nadšene. „Veľmi rád mám hlavne fólie na karosériu. Je to práca, ktorú skrátka obľubujem.“

https://www.instagram.com/reel/CoO-hoLoCGC/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA==

https://www.dapel.sk/

http://www.xpel.sk/

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 531
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 410
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 062
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 629
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 588
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 024
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Historicky sa viac otváralo severu. Dodnes nesie jeho vizuálnu i mentálnu stopu.


INZERCIA 18. apr

Polyfunkčný dom na Južnej triede prinesie Košičanom aj malé námestie a moderný mestský priestor.


17. apr
Ilustračný obrázok výnimočných priestorov z Nivy Tower

Bratislava, marec 2025 - EQUILIBRIO sa etablovalo ako stabilný a hodnotovo ukotvený partner na realitnom trhu.


17. apr

Populárna doručovacia služba Wolt ocenila najúspešnejšie reštaurácie a obchody.


INZERCIA 17. apr
SkryťZatvoriť reklamu