SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Mrkva či cibuľa zo Slovenska? Poznáme miesto, kde ich nájdete

Kaufland svoju značku K – Z lásky k tradícii rozšíril o slovenskú zeleninu.

Kvalitnú slovenskú zeleninu hľadajte  pod logom  K- Z lásky k tradíciiKvalitnú slovenskú zeleninu hľadajte  pod logom  K- Z lásky k tradícii (Zdroj: Kaufland)

Tak si teraz predstavte, že ste dostali chuť na zdravú zeleninovú polievku. Uvarenú z dobrej slovenskej zeleniny, lebo takú majú u vás doma všetci najradšej. Mrkva, petržlen, zemiaky, cibuľa, cesnak, to všetko do nej potrebujete a máte v pláne kvôli tomu vyraziť na nákup. Vedeli ste, že čerstvú úrodu z domácich polí ponúkaKaufland najnovšie pod privátnou značkou K - Z lásky k tradícii ? Keď ju reťazec v roku 2018 uvádzal na trh, chcel ňou spotrebiteľom priniesť tradičné chute od slovenských výrobcov. Na začiatku ho tvorilo 17 produktov, dnes je ich na zozname vyše 90, od jogurtov, cez syry, bryndzu, tvaroh až po šunky, párky či mäso. „Privátna značka K- Z lásky k tradícii má medzi našimi zákazníkmi čoraz väčší úspech. Bryndzové pirohy so slaninkou a nízkotučný hrudkovitý tvaroh z tejto rady dokonca získali ocenenia v dvoch kategóriách vo Voľbe spotrebiteľov 2023. Sortiment značky sa snažíme neustále rozširovať, aktuálne do nej pribudla slovenská zelenina a čoskoro aj ovocie,“ vysvetľuje Lucia Vargová, hovorkyňa Kaufland Slovenská republika .Ten si aj podľa najnovších prieskumov za rok 2023, ktoré zverejnila renomovaná agentúra GfK*, drží prvenstvo v priemernom počte vystavení slovenských výrobkov a opäť sa stal lídrom medzi maloobchodnými reťazcami. To len pre pripomenutie, kde sa za domácimi potravinami naozaj oplatí ísť na nákup.

K -Z lásky k tradícii, znamenie kvality

Medzi pestovateľov, ktorí svoju úrodu ponúkajú pod značkou K - Z lásky k tradícii, patrí aj spoločnosť Zeleninárska z Kráľovej pri Senci. 10 tisíc hektárov, to je plocha, ktorú obhospodaruje na poliach v okolí Trnavy, Senca, Piešťan, Tomášova až po Ivanku pri Dunaji a vďaka nej majú slovenské domácnosti na svojich stoloch dostatok mrkvy, petržlenu, cibule, cesnaku či zemiakov. A aký je rozdiel medzi plodinami, ktoré Zeleninárska dodáva na pulty obchodov a tými, ktoré nesú označenie K -Z lásky k tradícii? „Rozdiel je najmä vo väčšej zodpovednosti poľnohospodárov, pretože táto značka má vyššie nároky na kvalitu," vysvetľuje Jozef Zruban, obchodný riaditeľ spoločnosti Zeleninárska. „Začína to výberom pozemku, voľbou odrody, prácou agronómov, pokračuje šetrným zberom, cez správne skladovanie, dôkladné triedenie až po agrotechniku. Pod tou sa rozumie jesenná orba, hnojenie maštaľným hnojom a tiež prísna kontrola pestovania, ktorá je dokonca prísnejšia ako normy, ktoré vyžaduje slovenská legislatíva." Aj vďaka tomu majú spotrebitelia, ktorí si do košíka vložia vrecko zemiakov s logom K - Z lásky k tradícii, istotu najlepšej chuti a kvality. To rovnako platí aj o slovenskej mrkve od pestovateľa Carrot či o paradajkách, ktoré pod privátnou značkou Kauflandu ponúkajú farmy Paradajkovo alebo Slnečné záhrady v Sľažanoch.

Privátna značka Kauflandu ponúka slovenské potraviny, najnovšie už aj zeleninu (zdroj: Kaufland) Privátna značka Kauflandu ponúka slovenské potraviny, najnovšie už aj zeleninu (zdroj: Kaufland)

Slovenské paradajky chutia lepšie

V Sľažanoch neďaleko Zlatých Moraviec stavili na unikátnu metódu pestovania v hydroponickom skleníku, kde teplotu aj vlhkosť vzduchu riadia najmodernejšie technológie, kvety tu opeľujú čmeliaky a proti škodcom farmári nasadzujú iné druhy hmyzu.„Aj pri výbere odrôd sme spolupracovali s najlepšími holandskými šľachtiteľmi. Našou pýchou sú najmä paradajky Adorion, ktoré zákazníci nájdu v balení pod značkou Kaufík. Sú extra sladké a deti si ich určite zamilujú. Majú okrúhly tvar, vážia osem až pätnásť gramov a vysoká cukornatosť do 12 brixov zabezpečí najvýraznejší pomer chutí kyselín a cukrov," hovorí Magdaléna Poláková z farmy Slnečné záhrady o paradajkách, ktoré celoročne chutia a voňajú ako z domácej záhrady.

Paradajky, ktoré chutia ako domáce, nájdete v reťazci pod značkou K- Z lásky k tradícii (zdroj: Paradajkovo) Paradajky, ktoré chutia ako domáce, nájdete v reťazci pod značkou K- Z lásky k tradícii (zdroj: Paradajkovo)

Vypestované s láskou a u nás doma

Aby si v reťazci na svoje prišli aj milovníci slovenského ovocia, čoskoro sa značka rozšíri aj o jablká z farmy Dobrý ježko. Svoje pestovateľské zázemie má najmä v okolí Žitného ostrova, ale tiež na Považí a do vrecúšok s označením K -Z lásky k tradícii balí obľúbené odrody Gala, Pinova, Jonagold, Red Delicious, Fuji či Golden Delicious.„Pri produktoch, ktoré Kaufland predáva pod značkou K - Z lásky k tradícii, sa sleduje dodržiavanie tých najprísnejších kritérií, a my tieto normy spĺňame," tvrdí Martin Dokupil, marketingový manažér Dobrého ježka a pripomína, že len čo jablká zo sadov zozbierajú, ihneď putujú do triedičky, potom sa zabalia a už na druhý deň sú v predajniach. „Najdôležitejšie je dôkladné triedenie, o ktoré sa starajú nielen optické kamery v automatickej triedičke, ale aj kontrolóri kvality, ktorí pozorne sledujú každý kus ovocia. Aj vďaka tomu sú v balíčku s logom K - Z lásky k tradícii zozbierané len tie najkvalitnejšie slovenské jablká." Ale pri obľúbenej privátnej značke Kauflandu sú na to zákazníci už zvyknutí. Že v nej nájdu to najlepšie z najlepšieho. Domáce potraviny vyrobené a vypestované s láskou.

*Štúdia Spotrebiteľského panelu GfK realizovaná v júli 2023 je výsledkom porovnania reťazca Kaufland s ostatnými reťazcami na slovenskom maloobchodnom trhu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 422
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 9 198
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 874
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 117
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 360
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 049
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Populárna doručovacia služba Wolt ocenila najúspešnejšie reštaurácie a obchody.


INZERCIA 7 h
Bc. Richard Gál, RSc. v oblakoch Nivy Tower

Bratislava, marec 2025 – Z nadhľadu vidieť nielen ďalej, ale aj jasnejšie. Nová éra rastu EQUILIBRIO.


18 h

Na veľkom plátne sme premiérovo videli prvú epizódu druhej série.


INZERCIA 16. apr

Podujatie sprevádzala jedinečná kampaň prerozprávaná cez audiokomentáre.


INZERCIA 16. apr
SkryťZatvoriť reklamu