SME

Firmy autá buď kupujú alebo prenajímajú cez operatívny lízing

Firmy sa pri zaobstarávaní áut do vozových parkov najčastejšie rozhodnú pre priamy nákup, druhou voľbou býva operatívny lízing.

Spoločnosti na Slovensku sa pri zaobstarávaní automobilov do svojich vozových parkov najčastejšie rozhodujú pre ich priamy nákup, druhou voľbou býva operatívny lízing. Konkrétne si priamu kúpu áut vyberá 41 % spoločností a operatívny lízing využíva 33 % firiem. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Arval Slovakia, do ktorého sa zapojilo 250 firiem na Slovensku.

„Ďalších približne 15 % spoločností financuje svoj vozový park cez finančný lízing a 11 % firiem využíva úvery na vozidlá,“ doplnil generálny riaditeľ Arval Slovakia Marian Burian.

Pri pohľade na európsky priemer, využívajú firmy v Európe prvé tri možnosti financovania vozidiel približne rovnako. Tretina (30 %) spoločností si vyberá priamy nákup áut, 29 % spoločností sa rozhoduje pre operatívy lízing a rovnako ďalších 29 % firiem využíva finančný lízing. Približne 9 % firiem financuje vozový park cez úver.

„V nasledujúcich troch rokoch pritom plánuje zaviesť alebo zvýšiť využívanie operatívneho lízingu 18 % firiem na Slovensku,“ dodal Marian Burian. V rámci Európy má takýto zámer 34 % spoločností.

Spoločnosti veria v budúcnosť vozových parkov

Prieskum tiež ukázal, že slovenské spoločnosti veria v budúcnosť svojich vozových parkov. „Deväť z desiatich firiem verí, že ich vozový park zostane v nasledujúcich troch rokoch stabilný alebo sa dokonca zvýši,“ vyčíslil Marian Burian. To je aj v súlade s európskym trendom.

Najčastejším dôvodom, pre ktorý firmy očakávajú rast svojho vozového parku, je to, že spoločnosť rastie alebo vyvíja novú aktivitu, ktorá si vyžaduje firemné vozidlá (54 %). Pre 51 % spoločností sú to dôvody, ktoré súvisia s ľudskými zdrojmi. Napríklad ide o nábor nových talentov, či zámer udržať si zamestnancov.

Podľa prieskumu majú slovenské spoločnosti v porovnaní s európskymi dlhší „životný cyklus“ vozidiel. Kým na Slovensku je priemerná dĺžka vlastníctva vozového parku 6,7 roka, v Európe je to 5,6 roka. Zároveň sa nezdá, že by malo na mobilitu zásadný vplyv zvýšenie možnosti práce z domu.

Viac informácií nájdete na: www.arval.sk

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  7. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  8. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 19 883
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 256
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 376
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 882
  5. Ľuboš Fellner otvorene 4 782
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 4 213
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 866
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 086
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ľuboš Fellner kompletne pretvoril už aj tak úspešnú cestu


INZERCIA 2 h

V Aliter Technologies nechceli robiť to, čo ostatní.


INZERCIA 2 h

O svojej investícii a o cestách od pólu k pólu


INZERCIA 13. sep

Slovenskí konzumenti vedia o pive viac ako zahraniční, pivu rozumejú a vedia ho aj oceniť


12. sep
SkryťZatvoriť reklamu