Presne takých zákazníkov majú v obľúbenej expresnej darčekovej službe Chutné kytice. Pred pár rokmi spôsobili revolúciu v oslavovaní. Čo nám o podnikaní a klientoch prezradil skúsený manažér Ľuboš Bednár, ktorý pred 12 rokmi vymenil isté miesto v telekomunikačnom biznise za neistotu v netradičnom sladkom start-upe Chutné kytice, ktorá rozbehla donášku kytíc a bonboniér (nielen) z ovocia a čokolády?
Čo vás viedlo k tomu, aby ste opustili istotu telekomunikačného sektora a vydali sa na neistú cestu podnikania?
„Je pravda, že z telekomunikačného biznisu som odišiel v čase rozmachu internetu a ďalších dynamických zmien a nebolo to úplne ľahké rozhodnutie. Ale možnosť priniesť atraktívnu novinku, prakticky vytvoriť nový trh a byť sám sebe šéfom bola predsa len zaujímavejšia. Biznis som rozbiehal spolu s manželkou Janou. Ona vymyslela všetky produkty a ja finančný plán. Už po pár mesiacoch, keď som ho porovnával s realitou som vedel, že sme sa vydali správnou cestou.“
Prezradíte nám zaujímavosti zo sveta chutných darčekov?
„Boli sme naozaj úprimne a milo prekvapení, akí sú naši zákazníci prajní a vďační. Je pre nich veľmi dôležité, aby blízkym dali najavo, že im na nich záleží a že im doprajú pocit výnimočnosti a pevné zdravie. Možno nie vždy je ľahké si to všímať v bežnom živote, ale my naozaj denne vidíme, koľko je v ľuďoch prajnosti a je to niečo úžasné.“
Ak by mal niekto záujem vyskúšať to a potešiť blízkych, ako môže chutnú kyticu objednať?
„Jednoducho tak, ako mu najviac vyhovuje. Najpohodlnejšie všetko zariadi online na www.chutnekytice.sk, ale poradíme aj na Zákazníckej linke či priamo v obchode. V ovocnej cukrárni Chutnička spojenej s obchodom Chutné kytice na Páričkovej v Bratislave môže niektoré darčeky kúpiť aj hneď, alebo sem blízkeho pozvať na zdravé maškrtenie, spojené so sladkým ničnerobením. Čoskoro sa otvára pred našimi oknami krásny nový park, určite sa oplatí zastaviť.“
Spomeňme ešte podnikanie a trh. Od roku 2012 sa určite veľa vecí zmenilo. Čo vás najviac prekvapilo?
„Keď sa obzriem do rokov 2011, kedy vznikol nápad s chutnými kyticami z ovocia a čokolády, a rokom 2012, kedy sme ich začali predávať, došlo k obrovským zmenám. Iba veľmi málo zákazníkov vtedy bolo zvyknutých nakupovať a platiť online. Jedlé darčeky prakticky neexistovali. Za rýchlu darčekovú donášku sa považovalo dodanie o niekoľko dní. Jedlo dovážali staré osobné autá. Mal som dojem, že muži ovocie konzumujú ovocie iba vo vypálenej podobe a čokoláda je iba pre deti a ženy😊 Na trhu chýbali malé originálne lokálne značky s príbehom a dôrazom na kvalitu. Toto všetko sa aj nám podarilo zmeniť.“
Ako poznačili váš biznis posledné 3 roky – pandémia, inflácia, vojna?
„Máte pravdu, pandémiou začalo skutočne náročné obdobie. V našej firme sme sa však od vzniku snažili prispôsobovať aktuálnej situácii a vďaka tomu sme zvládli aj výzvy, ktoré ostatné roky priniesli. Naďalej sme prinášali zákazníkom nové možnosti v produktoch aj servise. V súčasnosti sa potvrdzuje, že prežijú iba najsilnejšie firmy a kríza ich dokáže ešte viac posilniť.“
Ďakujeme za rozhovor a prajeme, aby ste ešte dlho tešili svojimi produktami: ovocnými, čokoládovými, zeleninovými, syrovými a klobásovými kyticami, krásnymi bonboniérami, ale aj zdravými ovocnými šalátmi a smoothies. My už utekáme na www.chutnekytice.sk a Páričkovu 22 v Bratislave.