SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Vianoce spájame s pomocou druhým

Ľudia na Slovensku však radi pomáhajú počas celého roka.

Ľudia na Slovensku sa počas Vianoc zapájajú najmä do finančných a hmotných zbierok.Ľudia na Slovensku sa počas Vianoc zapájajú najmä do finančných a hmotných zbierok. (Zdroj: Adobe Stock)

Vianočné obdobie je späté s rôznymi finančnými a hmotnými zbierkami či benefičnými koncertmi. Prieskum spoločnosti Coca-Cola, ktorý realizovala agentúra MNFORCE ukázal, že ľudia na Slovensku sa do charitatívnych aktivít nezapájajú iba pred Vianocami, ale počas celého roka. Väčšina ľudí sa do dobročinných či dobrovoľníckych aktivít zapája niekoľkokrát ročne.

Vianočná roadshow Coca-Cola kamiónu, ktorá okrem detí a milovníkov Vianoc poteší najmä tých, ktorí to potrebujú je v plnom prúde. Táto vianočná aktivita spoločnosti Coca-Cola je už tradične naviazaná na partnerstvo so Slovenským Červeným krížom a celý výťažok z predaja občerstvenia a vianočných predmetov poputuje na jeho charitatívne projekty. Práve k tejto téme Coca-Cola pripravila prieskum, v ktorom zisťovala, aký majú ľudia na Slovensku vzťah k charitatívnym projektom.

Celý výťažok z predaja na vianočnej roadshow Coca-Cola kamiónu poputuje SČK. (zdroj: Coca-Cola) Celý výťažok z predaja na vianočnej roadshow Coca-Cola kamiónu poputuje SČK. (zdroj: Coca-Cola)

Podľa prieskumu sa až 75 % ľudí na Slovensku za posledné dva roky zapojilo do charitatívnych aktivít a viac ako 30 % uviedlo, že druhým pomáha aspoň raz za mesiac. Väčšina tých, ktorí sa do charitatívnych aktivít zapájajú uviedli, že obdobie v roku pre nich nie je dôležité a pomáhajú kedykoľvek počas roka, takmer 20 % však pomáha najmä pred Vianocami.

Vianoce sú obdobím, keď sa vo väčšej miere hovorí o pomoci iným. Ľudia na Slovensku sa v tomto období zapájajú do dobročinných aktivít najmä prispievaním do finančných zbierok (23 %) a prostredníctvom hmotných zbierok (20 %). Nasledujú aktivity ako príspevok na benefičnom koncerte a dobrovoľníctvo. Zaujímavým zistením je, že v otázkach, ktoré skúmali, do akých typov charitatívnych činností sa ľudia zapájajú prevažujú také, v ktorých je potrebné niečo nakúpiť, pripraviť alebo zaslať peniaze. Značne menej boli zastúpené aktivity dobrovoľníckeho charakteru, počas ktorých dochádza k väčšej sociálnej interakcii.

 (zdroj: Slovenský Červený kríž) (zdroj: Slovenský Červený kríž)

"Je povzbudzujúce vidieť, že ľuďom záleží na pomoci iným a stále čoraz viac z nich pomáha pravidelne. Pravidelná podpora je pre organizácie nenahraditeľná, pretože umožňuje pomáhať systematicky a dlhodobo. Činnosť Slovenského Červeného kríža je vo veľkej miere postavená na ochote a odhodlaní našich dobrovoľníkov. Sme vďační za každého z nich a za čas, ktorý venujú dobrovoľníckej činnosti. Veľmi dúfame, že ľudia budú mať aj naďalej záujem pomáhať a svojím konaním tak vyjadria podporu tým najzraniteľnejším," komentuje výsledky Coca-Cola prieskumu generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža Zuzana Rosiarová Kesegová.

Medzi najviac preferované aktivity, ktoré by si respondenti prieskumu vybrali, ak by mali práve tieto Vianoce spraviť niečo špeciálne, patrí príprava vianočnej krabice pre seniorov alebo deti z detského domova (53 %), finančný dar osobe v núdzi (49 %) a nákup granúl do psieho útulku (48 %).

"Otázky, ktoré sme do prieskumu zaradili, reflektujú našu globálnu vianočnú kampaň, ktorej hlavným posolstvom je, že Santa Clausom môže byť každý z nás. Zaujímalo nás preto, ako obdarúvanie a nezištnú pomoc vnímajú ľudia na Slovensku. To, že väčšina uviedla, že sa s rodinami zapájajú do vianočnej pomoci, ale zároveň to robia častejšie a kedykoľvek počas roka, nás veľmi milo prekvapilo," hovorí Veronika Němcová, riaditeľka komunikácie v spoločnosti Coca-Cola ČR/SR.

Vianočná kampaň Coca-Cola prináša posolstvo, že každý z nás môže byť Santa. (zdroj: Coca-Cola) Vianočná kampaň Coca-Cola prináša posolstvo, že každý z nás môže byť Santa. (zdroj: Coca-Cola)

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  2. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  3. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  4. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  5. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 101 974
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 480
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 240
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 474
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 445
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 172
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 723
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 504
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Prepojenie vzdelávania s praxou je kľúčovým prvkom prípravy novej generácie lesníkov.


7 h

Krížovkársky časopis Lišiak v predaji s novým špeciálom Slovenské NAJ.


INZERCIA 21 h

Nové číslo Historickej revue už v predaji aj s knižnou predplatiteľskou akciou.


INZERCIA 21 h

Prekážkou ich rozšírenia je úhradový mechanizmus.


9. apr
SkryťZatvoriť reklamu