Originálne nápady pretavili do reality, šikovne prepojili online a offline obchod do sveta nového, moderného maloobchodu. No a teraz majú šancu získať prestížne ocenenie.
Na tomto linku si môžete pozrieť záznam z vyhlasovania víťaza v kategórii Mastercard Obchodník roka 2023: Inovácia roka, v programe najväčšej obchodnej konferencie na Slovensku New Retail Summit. Víťazom kategórie sa stala spoločnosť Martinus.
O víťazovi kategórie Mastercard Inovácia roka dnes rozhodli účastníci konferencie New Retail Summit. Finalisti kategórie - spoločnosti Alza.sk, Kaufland a Martinus - súťažili o prvé miesto na verejnej prezentácii. Víťazom kategórie sa stal Martinus s projektom Dostupnosť knihy v knižnici v detaile produktu, jehož cieľom je podpora čítania bez ohľadu na biznisový rozmer.
„Princíp výberu víťaza kategórie Inovácia roka je kombináciou expertného názoru a voľby profesionálov z odvetvia obchodu,“ uviedol Martin Dolejš, riaditeľ rozvoja obchodu pre Akceptáciu spoločnosti Mastercard.
Spresnil, že do súťaže bolo celkovo prihlásených dvadsať inovácií, pokrývajúcich širokú škálu oblastí maloobchodu, od technologických vylepšení, cez nové prístupky k predaju až po iniciatívy, zamerané na sociálnu zodpovednosť a udržateľnosť.
„Odborná porota rozhodla, že do finále postúpia projekty Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš od spoločnosti Alza, Na ceste k nulovému odpadu od Kauflandu Slovenská republika a firma Martinus zaujala Dostupnosťou knihy v knižnici priamo v detaile produktu,“ konkretizoval Dolejš.
O víťazovi kategórie rozhodli účastníci konferencie prostredníctvom hlasovania. Cenu za inovácie, ale aj ďaľšie sortimentné kategórie si obchodníci prevezmú počas spoločenského večera, ktorý priamo nadväzuje na konferenciu New Retail Summit. Špeciálnym hosťom večera bude známa kapela Korben Dallas. Prebiehať bude od 19.00 do 20.30 hod.
Projekty, ktoré najviac zaujali
Prvým z trojlístka finalistov v kategórii Inovácii roka, nominovaným na ocenenie Mastercard Obchodník roka 2023, bola spoločnosť Alza.sk s projektom Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš.
Zákazníkom ponúka možnosť objednať si tovar až do polnoci a vyzdvihnúť si ho na druhý deň ráno v jednom z vyše 670 AlzaBoxov, rozmiestnených po celom Slovensku. Rýchle a pohodlné doručenie tovaru k zákazníkom navyše znižuje uhlíkovú stopu.
Jedným z benefitov služby je aj možnosť reklamácie tovaru 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Projekt predstavili v decembri 2022 a postupne sa rozširuje do ďalších krajín.
Odborníkov zaujal aj projekt Na ceste k nulovému odpadu. Je za ním spoločnosť Kaufland Slovenská republika, ktorá je prvou a zatiaľ jedinou maloobchodnou spoločnosťou, ktorej sa podarilo opätovné využitie a recykláciu vlastného vyprodukovaného odpadu dotiahnuť až na úroveň 94 percent.
Ako prvá na Slovensku získala aj strieborný certifikát Road to zero waste od TÜV SÜD na základe auditu. Až 10 percent vyprodukovaného odpadu tvorili znečistené plasty a fólie z obslužných pultov. Vďaka unikátnemu projektu s jednou slovenskou spoločnosťou, ktorá je
schopná vyčistiť fólie od zvyškov potravín s pomocou larvy Muchy čiernej, sa jej podarilo znížiť množstvo komunálneho odpadu až o 1 500 ton ročne.
Konferencia silných hráčov na trhu
Prestížny New Retail Summit organizujú v susednom Česku už vyše 30 rokov. Na Slovensku si odkrútil premiéru v roku 2020. Zahŕňa špeciálne workshopy, hlavný program a spoločenský večer. Pravidelne sa na ňom zúčastňuje vyše 400 ľudí. Obchodníkom v kamenných predajniach alebo online prináša nielen nové trendy aj príležitosť nadväzovať nové kontakty a spoluprácu. Aktuálne bude jej dejiskom DoubleTree by Hilton v Bratislave.