SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Odštartoval 6. ročník Čerstvých hlavičiek, už ste hlasovali?

Aj vy môžete rozhodnúť, ktoré školy a škôlky vyhrajú ovocie a zeleninu.

Kaufland sa prostredníctvom projektu  Čerstvé hlavičky snaží motivovať najmenších, aby si obľúbili ovocie aj zeleninuKaufland sa prostredníctvom projektu Čerstvé hlavičky snaží motivovať najmenších, aby si obľúbili ovocie aj zeleninu

Čerstvé hlavičky opäť čaká napínavý súboj. Do ďalšieho ročníka súťaže sa prihlásilo 326 materských a 254 základných škôl z celého Slovenska, ktoré na www.cerstvehlavicky.sk v termíne od 25.4. do 29.5. 2024 súťažia o pravidelné dávky čerstvého ovocia a zeleniny pre svojich žiakov. Tí pre zdravý vývin potrebujú aspoň päť porcií denne a že ide o výhru, ktorá stojí za to, potvrdzuje Marcela Skubanová, riaditeľka Materskej školy v Štefanove nad Oravou, kde si ju deti nadšene užívajú. „Keď sme sa vlani do Čerstvých hlavičiek zaregistrovali, naplno tým žila celá obec a každý deň sme deťom aj rodičom pripomínali, aby nám nezabudli poslať svoj hlas. A oplatilo sa, pretože pravidelné ovocno-zeleninové dni si naši škôlkari veľmi obľúbili. Vždy ich zaujíma, aké zdravé prekvapenie je schované v debničkách, ktoré si z Kauflandu každý týždeň privážame,“ vysvetľuje Marcela Skubanová.

Najlepšia motivácia, ako jesť zdravo

Vďaka projektu obchodného reťazca si poverení zástupcovia víťazných školských zariadení každý utorok v partnerskej predajni vyzdvihnú čerstvé ovocie alebo zeleninu pre svojich zverencov. Najmladšej generácii spestrujú desiatu nielen sezónne druhy ako jablká, hrušky, pomaranče či sladká mrkva, ale aj menej známe exotické plody ako marakuja či hurmikaki. „Spolu s nádielkou vitamínov dostávame aj informačné letáky, takže sa o ovocí a zelenine s deťmi veľa rozprávame,“ pokračuje riaditeľka Skubanová, podľa ktorej si malí škôlkari na takéto zdravé maškrtenie veľmi rýchlo zvykli. „Rodičia sú často prekvapení, že ich deti ochotne zjedia jablko alebo mrkvu, pretože doma to odmietali. Keď však vidia svojich kamarátov, s akým nadšením sa do zeleniny či ovocia zahryznú, skúsia to raz - dvakrát a postupne zistia, že im to chutí tiež. Je úžasné sledovať, ako sa ich stravovacie zvyklosti menia k lepšiemu.“

Vitamíny od reťazca deťom v školách aj škôlkach spestrujú desiatu Vitamíny od reťazca deťom v školách aj škôlkach spestrujú desiatu

Mrkva, jablká či exotické plody deťom chutia

Projektom Čerstvé hlavičky sa obchodný reťazec snaží deti motivovať k tomu, aby sa zdravá strava stala prirodzenou súčasťou ich jedálnička. Okrem pravidelných nádielok vitamínov však školské zariadenia využívajú aj možnosť zapájať sa do vzdelávacích workshopov o pestrej a vyváženej strave alebo získavajú pravidelné online newslettre či pracovné zošity, ktorými sa pri výchove a vzdelávaní inšpirujú.

Svoje o tom vie aj Lucia Húževková z púchovskej ZŠ s Materskou školou na Slovanskej ulici, ktorá sa do projektu zapája už štvrtý rok. „V Čerstvých hlavičkách za našu školu hlasujú celé rodiny. Deti si z každodenného posielania hlasov urobili pravidelný rituál, a tak si oveľa viac vážia ovocie a zeleninu, ktoré v súťaži získali.“ A verili by ste, že púchovským školákom najviac chutí mrkva? „Sama som bola prekvapená, s akou radosťou sa dokážu zahryznúť do sladkej baby karotky. Na hodinách prírodovedy si dokonca ovocie a zeleninu vystrihujú z kartónu a zisťujú, aké vitamíny obsahuje. Pre deti je to ten najlepší spôsob, ako sa prirodzene naučia jesť aj zdravé potraviny,“ hovorí vychovávateľka Lucia Húževková a oceňuje, že Čerstvé hlavičky sú dôležitou pomocou aj pre rodiny, ktoré si ovocno-zeleninovú desiatu pre svoje deti z rôznych dôvodov nemôžu dovoliť.

Jablká, banány, mrkvu či exotické plody od Kauflandu dostávajú deti počas celého školského roka Jablká, banány, mrkvu či exotické plody od Kauflandu dostávajú deti počas celého školského roka

Kto vyhrá? Aj váš hlas môže rozhodnúť

„O projekt Čerstvé hlavičky majú veľký záujem materské aj základné školy zo všetkých regiónov. Do hlasovania sa zapájajú rodiny, učitelia aj celé komunity, čo len dokazuje, že téma zdravej výživy je na Slovensku veľmi aktuálna. Teší nás, že inšpirujeme deti k tomu, aby ovocie aj zeleninu jedli pravidelne, pretože ak si ju obľúbia odmalička, prirodzene ju zaraďujú do jedálnička aj v neskoršom veku,“ vysvetľuje Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland, ktorý sa aj takto snaží pozitívne vplývať na správne stravovacie návyky svojich zákazníkov.

Prihlásila sa do projektu aj vaša škola či škôlka*? Máte šancu podporiť ju na www.cerstvehlavicky.sk , kde po jednoduchej registrácii hlasujete za 1 základnú a 1 materskú školu každý deň v termíne od 25.4. do 29.5.2024. Zoznam víťazov bude zverejnený koncom mája. V šiestom ročníku Čerstvých hlavičiek získa pravidelné zásoby vitamínov na celý školský rok 2024/25 79 materských a 79 základných škôl, pomôžete vyhrať tej svojej? Každý hlas sa počíta.

*Školské zariadenia zapojené do hlasovania sú rozdelené do veľkostných kategórií, pričom každá má pridelenú určitú váhu, ktorou sa prepočíta každý odovzdaný hlas. Šancu vyhrať tak majú školy a škôlky s väčším aj menším počtom detí či žiakov.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 542
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 502
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 252
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 807
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 759
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 705
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 891
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Historicky sa viac otváralo severu. Dodnes nesie jeho vizuálnu i mentálnu stopu.


INZERCIA 18. apr

Polyfunkčný dom na Južnej triede prinesie Košičanom aj malé námestie a moderný mestský priestor.


17. apr
Ilustračný obrázok výnimočných priestorov z Nivy Tower

Bratislava, marec 2025 - EQUILIBRIO sa etablovalo ako stabilný a hodnotovo ukotvený partner na realitnom trhu.


17. apr

Populárna doručovacia služba Wolt ocenila najúspešnejšie reštaurácie a obchody.


INZERCIA 17. apr
SkryťZatvoriť reklamu