SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Cestovný ruch v Bratislave: Aké sú jeho najväčšie výzvy a ciele?

Bratislava, hlavné mesto Slovenska, sa stáva čoraz populárnejšou turistickou destináciou.

(Zdroj: Bratislavská organizácia cestovného ruchu)

Predseda predstavenstva Bratislavskej organizácie cestovného ruchu, Vladimír Grežo, v rozhovore prezradil, ako cestovný ruch prispieva k ekonomickému rastu mesta, aké digitálne riešenia sú k dispozícii pre návštevníkov, a aké poklady Bratislava odhalí túto sezónu pre turistov.

Hlavné mesto Slovenska prináša i tento rok množstvo atrakcií, podujatí, festivalov, ktoré lákajú každý rok čoraz viac návštevníkov nielen počas leta. Podľa Vladimíra Greža, predsedu predstavenstva Bratislavskej organizácie cestovného ruchu, v roku 2019 Bratislavu navštívilo až 7 miliónov turistov, čo predstavuje obrovský ekonomický potenciál pre mesto. Najviac turistov prichádza z Česka, Nemecka, Rakúska, Poľska, Veľkej Británie či USA. Cestovný ruch v Bratislave zohráva významnú úlohu v ekonomike mesta. "Keď zoberieme objem návštevnosti a služieb, ktoré sa odohrávajú vďaka turistom, tak to číslo je pomerne veľké," vysvetľuje Grežo a dodáva, že jedným z hlavných zdrojov príjmov je daň z prenocovania, a preto je dôležité prilákať návštevníkov, ktorí v meste prenocujú. Mesto sa tak snaží zatraktívniť prostredníctvom rôznych spoluprác a ponúk pre turistov prichádzajúcich po rieke Dunaj, ktorí zväčša v Bratislave nenocujú.

Digitálne riešenia pre turistov

Umelá inteligencia zasahuje do každej oblasti nášho života vrátane cestovného ruchu. S nástupom digitálnej éry ani Bratislava nezaspala na vavrínoch a pre návštevníkov pripravila inteligentné riešenia. "Umelú inteligenciu využívame pri tvorbe obsahu, napríklad pri Bratislava CARD. Máme digitálnu podobu, ktorá funguje na platformách iOS a Android," hovorí Grežo. Bratislava CARD umožňuje turistom za výhodnú cenu spoznať a zažiť to najlepšie, čo mesto ponúka, vrátane mestskej dopravy a bezplatných vstupov do rôznych atrakcií. Okrem toho sú k dispozícii aj aplikácie hravého charakteru, ktoré sú obľúbené najmä medzi rodinami. Novinkou je aj digitálna mestská šifrovacia hra s názvom "Príbeh ukradnutej koruny". Turisti môžu využiť aj digitálneho sprievodcu s 11 trasami.

Bratislava – skrytý poklad Európy

Benátky, Amsterdam či Madrid patria medzi preplnené európske mestá, ktoré už prijali isté opatrenia, aby obmedzili počet turistov prichádzajúcich za atrakciami. Má tento potenciál i Bratislava a čo môže vlastne ponúknuť? Podľa Greža musí byť mesto atraktívne, zaujímavé a poskytovať kvalitné služby. "Budem hovoriť ako Bratislavčan, ktorý má svoje mesto rád, máte tu všetko a nie je toho vôbec málo. Máte tu výnimočné prírodné prostredie, rieku európskeho významu, máte pamäť mesta, ktorá siaha 1 000 rokov do histórie. Mesto, ktoré bolo a aj je na mape miest, ktoré sú korunovačné a 300 rokov zažívalo pozornosť Európy ako hlavné mesto Uhorska. Takže pre mňa je Bratislava výnimočné mesto a myslím si, že tento dar spojenia s prírodou Malých Karpát, významnou riekou a bohatou korunovačnou históriou predstavuje niečo, čo je vzácne. Návštevníci postupne objavujú tieto rozmery, keďže Bratislava nebola tak výrazne na mape ako sú veľké európske mestá. Takže trochu ťažíme z toho, že sme boli v tieni a je to teraz aj výhoda," hovorí predseda predstavenstva Bratislavskej organizácie cestovného ruchu.

Medzi najvýznamnejšie atrakcie patrí Dóm svätého Martina, najväčší kostol v Bratislave, Bratislavský hrad, UFO, ZOO alebo hrad Devín. "Okrem toho tu nájdete množstvo galérií, divadiel, múzeí, výborných reštaurácií, filharmóniu...," hovorí Grežo. Navyše sezóna prináša veľa kultúrnych podujatí a festivalov, vrátane Medzinárodného festivalu vedy, umenia a hudby STARMUS, ktorý sa konal v polke mája. "V Bratislave už začala festivalová sezóna. Podľa mňa naše hlavné mesto v tomto patrí do top ligy. Konajú sa tu veľmi kvalitné hudobné festivaly zamerané na rôzne žánre, ako aj divadelné, historické, kultúrne a rodinné festivaly. Tento rok je výnimočný v tom, že do Bratislavy prieišl Medzinárodný festival vedy, umenia a hudby STARMUS, ktorý sme tu ešte nemali. A osobnosti, ktoré prišli s týmto festivalom, to je niečo, čo naše hlavné mesto v takejto koncentrácii ešte nezažilo. Letná sezóna býva podľa mňa krásna. Prejdete sa mestom a vlastne len vyberáte hudobnú alebo divadelnú scénu, na ktorej sa môžete zastaviť," vysvetľuje Grežo. Podľa neho veľký potenciál predstavuje aj rieka Dunaj. "Hlavne nám prináša turistické lode a teda návštevníkov, ktorí prichádzajú po rieke. Tiež dopravuje turistov z Viedne pomocou rýchleho lodného spojenia, ktoré trvá len hodinu pätnásť minút. Málo však vieme využiť Dunaj ako miesto pre atrakcie," priznáva Grežo, a dodáva, že mesto plánuje na tomto potenciály rieky v budúcnosti pracovať.

Zelený cestovný ruch

V súčasnosti je udržateľnosť horúcou témou na celom svete. Ako reaguje cestovný ruch v Bratislave na tento trend? "Pripravujeme stratégiu udržateľného cestovného ruchu," hovorí Grežo. Ide o dokument, ktorý má pomôcť implementovať udržateľné praktiky v cestovnom ruchu.

Hlavné mesto tiež plánuje zaviesť nové projekty a iniciatívy na podporu cestovného ruchu. "Vznikne stratégia, ktorá musí vtiahnuť všetkých dotknutých cestovným ruchom," informuje Grežo. Cieľom je vytvoriť víziu, ktorá bude prínosná nielen pre návštevníkov a všetkých kľúčových hráčov v cestovnom ruchu, ale aj pre obyvateľov mesta. "Je dôležité nájsť naozaj spoločné benefity, v ktorých sa vidia ako mesto, mestské časti, podnikatelia tak obyvatelia Bratislavy a to si myslím, že ak sa podarí, tak to bude obrovský pokrok v cestovnom ruchu," dodáva na záver predseda predstavenstva Bratislavskej organizácie cestovného ruchu.

Bratislava ponúka bohaté historické dedičstvo, prírodné krásy a moderné digitálne riešenia pre turistov. Vďaka kontinuálnym snahám o zlepšenie a udržateľnosť má mesto potenciál stať sa jednou z najatraktívnejších destinácií v Európe. Navštívte Bratislavu a objavte jej skryté poklady!

Celý rozhovor s predsedom predstavenstva Bratislavskej organizácie cestovného ruchu Vladimírom Grežom nájdete TU.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 762
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 456
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 402
  4. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 845
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 562
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 351
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 250
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 1 979
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Chcete dovolenkovať v Egypte? Tento sprievodca vám pomôže vybrať správne miesto.


INZERCIA 20 h

Týchto 5 beauty trendov musíte vyskúšať


INZERCIA 22. máj

Magazín Leto v Rakúsku 2025 nájdete vložený v denníkoch SME a Korzár už dnes.


INZERCIA 21. máj

Vychováva mladé talenty a učí ich disciplíne.


INZERCIA 20. máj
SkryťZatvoriť reklamu