SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Auto na dovolenku: „Kombíky“ si kupuje takmer tretina ľudí

Už pred prázdninami tradične rastie záujem o väčšie rodinné vozidlá.

(Zdroj: AURES Holdings)

Kombi, SUV alebo MPV si teraz kupuje 61 % zákazníkov AAA AUTO. Kombi v júni dokonca predbehli v predajoch doposiaľ najpredávanejšie hatchbacky.

S nastupujúcou letnou sezónou sa na Slovensku tradične zvyšuje záujem o veľké rodinné vozidlá. V sieti autocentier AAA AUTO a Mototechna, ktoré prevádzkuje skupina AURES Holdings, sa spolu predaj automobilov kombi, SUV, MPV alebo viacmiestnych dodávok vyšplhal už na 61 %. Nadpolovičná väčšina jazdí na diesel, 38% má automatickú prevodovku, štvrtina náhon na všetky štyri kolesá. Pri týchto väčších rodinných autách tvorí 11 % predajov Škoda Octavia kombi.

"Vždy s príchodom leta, rovnako ako neskôr aj s príchodom zimy, rastie dopyt po väčších rodinných vozidlách. Súvisí to s plánovanými cestami na dovolenku, keď mnoho ľudí rieši výmenu svojho vozidla za novšie a často priestrannejšie auto. Predaje väčších jazdených áut sa tento rok vyšplhali už na 61 % z celého objemu vozidiel, ktoré si od nás zákazníci už odviezli. V júni navyše kombíky predbehli v predajoch hatchbacky, čo sme naposledy mohli vidieť v čase pandémie, keď ľudia kupovali väčšie automobily, aby mohli bezpečne vyraziť práve na prázdniny. Tento rok zažívame všeobecne výnimočnú sezónu. Predaje v AAA AUTO a v Mototechne sú zatiaľ najvyššie v našej tridsaťdvaročnej histórii. Za prvých šesť mesiacov sme v skupine celkovo predali už 54-tisíc áut," uviedol Petr Vaněček, co-CEO (spoločný generálny riaditeľ) AURES Holdings, ktorá ročne predá takmer stotisíc ojazdených automobilov.

V posledných rokoch sa všeobecne oslabuje pozícia hatchbackov, a to aj napriek dočasnému nárastu dopytu po začiatku vojny na Ukrajine, kedy začali stúpať ceny palív a ľudia hľadali úspornejšie vozidlá na prevádzku. V roku 2019 tvorili tieto menšie vozidlá v AURES Holdings ešte 31 % všetkých predajov, tento rok v júni už iba 25,6 %. O svoje miesto sa postupne hlásia "kombíky", ktoré dlhodobo bojujú s kompaktnejšími hatchbackmi o prvenstvo. V júni dopyt po vozidlách kombi vzrástol na takmer 27 %. Na treťom mieste si stabilnú pozíciu s už štvrtinovým podielom držia mestské SUV. V roku 2019 si ich pritom kupovalo ani nie 17 % zákazníkov spoločnosti.

 (zdroj: AURES Holdings) (zdroj: AURES Holdings)

Pokiaľ ide o výbavu, potom 24,3 % veľkých rodinných áut má náhon na všetky štyri kolesá a dokonca 38 % automatickú prevodovku. Nadpolovičná väčšina rodinných áut je v dieselovom prevedení (52,9 %) a 40,7 % na benzín. "S ohľadom na všeobecne mierne rastúci dopyt po elektromobiloch stúpa podiel áut s elektromotorom aj medzi väčšími vozidlami. V tejto kategórii je ale ponuka stále skôr obmedzená. Aj preto je tak žiadaná Škoda Enyaq, ktorá si vďaka svojej veľkosti získava stále silnejšiu základňu fanúšikov," doplnil Petr Vaněček. Pre Slovákov je jednoznačnou jednotkou medzi rodinnými vozidlami Škoda Octavia kombi, potom jej menšia "sestra" Fabia kombi. Na treťom a na štvrtom mieste sú kombi verzie Volkswagenu Passat a Škody Superb.

Najpredávanejšie rodinné autá v roku 2024 v sieti autocentier AAA AUTO a Mototechna:

Poradie

Kombi

SUV

MPV

Viacmiestne dodávky

1.

Škoda Octavia

Hyundai Tucson

VW Touran

Ford Tourneo Custom

2.

Škoda Fabia

Škoda Kodiaq

Hyundai ix20

VW Multivan

3.

VW Passat

Škoda Karoq

Škoda Roomster

VW Transporter

4.

Škoda Superb

Kia Sportage

Ford S-Max

Toyota ProAce Verso

5.

Hyundai i30

Dacia Duster

VW Sharan

Renault Trafic

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 002
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 510
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 416
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 578
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 902
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 428
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 910
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 690
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Júnový magazín zdravia je už v predaji, noví predplatitelia dostanú darček!


INZERCIA 6. jún

Testovali sme rezorty v letoviskách Kemer, Antalya, Side, Alanya a Belek.


INZERCIA 6. jún

Na akciu prídu aj futbalisti Spartaka.


INZERCIA 6. jún
Klinika ponúka komplexné služby od gynekológie, urológie, psychológie, výživového poradenstva, imunológie až po genetické vyšetrenia.

Umelá inteligencia, genetika, špecialisti na jednom mieste. Pozrite, ako vyzerá.


INZERCIA 5. jún
SkryťZatvoriť reklamu