SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Auto na dovolenku: „Kombíky“ si kupuje takmer tretina ľudí

Už pred prázdninami tradične rastie záujem o väčšie rodinné vozidlá.

(Zdroj: AURES Holdings)

Kombi, SUV alebo MPV si teraz kupuje 61 % zákazníkov AAA AUTO. Kombi v júni dokonca predbehli v predajoch doposiaľ najpredávanejšie hatchbacky.

S nastupujúcou letnou sezónou sa na Slovensku tradične zvyšuje záujem o veľké rodinné vozidlá. V sieti autocentier AAA AUTO a Mototechna, ktoré prevádzkuje skupina AURES Holdings, sa spolu predaj automobilov kombi, SUV, MPV alebo viacmiestnych dodávok vyšplhal už na 61 %. Nadpolovičná väčšina jazdí na diesel, 38% má automatickú prevodovku, štvrtina náhon na všetky štyri kolesá. Pri týchto väčších rodinných autách tvorí 11 % predajov Škoda Octavia kombi.

"Vždy s príchodom leta, rovnako ako neskôr aj s príchodom zimy, rastie dopyt po väčších rodinných vozidlách. Súvisí to s plánovanými cestami na dovolenku, keď mnoho ľudí rieši výmenu svojho vozidla za novšie a často priestrannejšie auto. Predaje väčších jazdených áut sa tento rok vyšplhali už na 61 % z celého objemu vozidiel, ktoré si od nás zákazníci už odviezli. V júni navyše kombíky predbehli v predajoch hatchbacky, čo sme naposledy mohli vidieť v čase pandémie, keď ľudia kupovali väčšie automobily, aby mohli bezpečne vyraziť práve na prázdniny. Tento rok zažívame všeobecne výnimočnú sezónu. Predaje v AAA AUTO a v Mototechne sú zatiaľ najvyššie v našej tridsaťdvaročnej histórii. Za prvých šesť mesiacov sme v skupine celkovo predali už 54-tisíc áut," uviedol Petr Vaněček, co-CEO (spoločný generálny riaditeľ) AURES Holdings, ktorá ročne predá takmer stotisíc ojazdených automobilov.

V posledných rokoch sa všeobecne oslabuje pozícia hatchbackov, a to aj napriek dočasnému nárastu dopytu po začiatku vojny na Ukrajine, kedy začali stúpať ceny palív a ľudia hľadali úspornejšie vozidlá na prevádzku. V roku 2019 tvorili tieto menšie vozidlá v AURES Holdings ešte 31 % všetkých predajov, tento rok v júni už iba 25,6 %. O svoje miesto sa postupne hlásia "kombíky", ktoré dlhodobo bojujú s kompaktnejšími hatchbackmi o prvenstvo. V júni dopyt po vozidlách kombi vzrástol na takmer 27 %. Na treťom mieste si stabilnú pozíciu s už štvrtinovým podielom držia mestské SUV. V roku 2019 si ich pritom kupovalo ani nie 17 % zákazníkov spoločnosti.

 (zdroj: AURES Holdings) (zdroj: AURES Holdings)

Pokiaľ ide o výbavu, potom 24,3 % veľkých rodinných áut má náhon na všetky štyri kolesá a dokonca 38 % automatickú prevodovku. Nadpolovičná väčšina rodinných áut je v dieselovom prevedení (52,9 %) a 40,7 % na benzín. "S ohľadom na všeobecne mierne rastúci dopyt po elektromobiloch stúpa podiel áut s elektromotorom aj medzi väčšími vozidlami. V tejto kategórii je ale ponuka stále skôr obmedzená. Aj preto je tak žiadaná Škoda Enyaq, ktorá si vďaka svojej veľkosti získava stále silnejšiu základňu fanúšikov," doplnil Petr Vaněček. Pre Slovákov je jednoznačnou jednotkou medzi rodinnými vozidlami Škoda Octavia kombi, potom jej menšia "sestra" Fabia kombi. Na treťom a na štvrtom mieste sú kombi verzie Volkswagenu Passat a Škody Superb.

Najpredávanejšie rodinné autá v roku 2024 v sieti autocentier AAA AUTO a Mototechna:

Poradie

Kombi

SUV

MPV

Viacmiestne dodávky

1.

Škoda Octavia

Hyundai Tucson

VW Touran

Ford Tourneo Custom

2.

Škoda Fabia

Škoda Kodiaq

Hyundai ix20

VW Multivan

3.

VW Passat

Škoda Karoq

Škoda Roomster

VW Transporter

4.

Škoda Superb

Kia Sportage

Ford S-Max

Toyota ProAce Verso

5.

Hyundai i30

Dacia Duster

VW Sharan

Renault Trafic

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 741
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 391
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 020
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 998
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 468
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 077
  7. Ísť do kúpeľov je IN 4 797
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 580
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Agresora najviac prekvapí, keď obeť neostane ticho.


INZERCIA 16 h

Realitný fond IAD IRF napreduje aj v prípade získavania nových nájomcov.


INZERCIA 16 h

Nové číslo Ona Vie plné praktických návodov je v predaji.


INZERCIA 16 h

Podnikatelia a živnostníci to dnes nemajú jednoduché.


INZERCIA 16 h
SkryťZatvoriť reklamu