SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

H3KNISA je po prázdninách späť na školách

Známi influenceri a mladí ľudia hovoria študentom, aby nefajčili. Ale inak.

(Zdroj: PMI)

H3KNISA je inovatívny koncept prevencie závislostí na fajčení medzi stredoškolákmi, ktorý sa odlišuje od tradičných metód. Žiadne prednášky či zákazy, ale skôr motivujúce diskusie s inšpiratívnymi ľuďmi z generácie tretieho tisícročia (3K). Tento "deň bez vyučovania" študenti a pedagógovia prijímajú s nadšením. Po letných prázdninách tento týždeň odštartoval projekt H3KNISA nový školský rok na SOŠ Masmediálnych a informačných štúdií v Bratislave.

Na Slovensku fajčí zhruba pätina dospelej populácie, pričom až 90 % fajčiarov začína v tínedžerskom veku. Štatistiky hovoria, že na stredných školách pravidelne fajčí 26 % mladých vo veku 15 – 17 rokov. Projekt H3KNISA sa zameriava práve na tieto vekové skupiny, pretože ide o dôležitú prevenciu ešte počas ich štúdia.

"Preventívne projekty pre mladých sú výzvou, lebo téma musí byť atraktívna a vytvárať priestor pre diskusiu. H3KNISA je v tomto ohľade inovatívna a študenti na ňu reagujú veľmi pozitívne," uviedla Jana Mašlejová, riaditeľka SOŠ MIŠ v Bratislave. Táto škola je zároveň spolutvorcom projektu, ktorý vznikal v spolupráci s pedagógmi, odborníkmi na závislosti, komunikáciu, influencermi a mladými ľuďmi.

 (zdroj: PMI) (zdroj: PMI)

BEZ VYUČOVANIA, V MALÝCH KOMUNITÁCH A BEZ PEDAGÓGOV

H3KNISA pripravovala iniciatíva Na veku záleží niekoľko mesiacov s pedagógmi, odborníkmi na závislosti, influencermi, mladými ľuďmi a špecialistami na komunikáciu. "Z každodennej praxe s mladými vieme, že na nich nefungujú príkazy, zákazy, mentorovanie, ani ohľadom fajčenia. Fajčia a skúšajú fajčenie. Študenti však radi diskutujú, debatujú v malých komunitách, počúvajú a akceptujú prirodzené autority a ľudí, ideálne ich generácie, ktorí už niečo dosiahli," vysvetľuje koncepciu workshopov Peter Guldan, pedagóg zo SOŠ MIŠ a spolutvorca H3KNISA.

Koncept H3KNISA je pripravený podľa odporúčaní Európskej komisie a zakladá sa na piatich kľúčových princípoch prevencie:

  1. Atraktívne témy, ktoré študentov zaujímajú.
  2. Rovesnícky prístup zameraný na generáciu 3K.
  3. Workshopy v malých skupinách.
  4. Žiadni pedagógovia.
  5. Nenásilné zakomponovanie problematiky fajčenia.
 (zdroj: PMI) (zdroj: PMI)

PODNIKANIE, FINANCIE, SEBALÁSKA, EKOLÓGIA, STRES ČI SEXUÁLNA VÝCHOVA

Matúš Okajček, známy influencer a ambasádor H3KNISA, vysvetľuje, že témy workshopov sú priamo vybrané na základe prieskumu medzi študentmi. "Najväčší záujem je o témy ako podnikanie, financie, duševné zdravie, ekológia, sebaláska či sexuálna výchova," hovorí. Cieľom je priniesť relevantné témy, ktoré sú pre študentov dôležité, a ponúknuť im priestor na otvorené diskusie s rovesníkmi.

 (zdroj: PMI) (zdroj: PMI)

MLADÍ MLADÝM

Lektormi projektu sú známi influenceri a mladí ľudia, ktorých študenti poznajú a uznávajú. V rámci H3KNISA si môžu študenti vybrať 3 workshopy zo 17, na ktorých diskutujú v neformálnom prostredí s osobnosťami ako Bekim, Matúš Okajček, či influenceri ako LaFlorita alebo Filip Schlosser. Medziďalších lektorov patria Matej Pančík a Simi Jurovatá z OZ Mladí, Maroš Mušinka a Nikoleta Schillová z OZ Prima, Miška a Denis zo Sexuálnej výchovy, travel blogger Rado Hoppej Nie je túra bez Štúra, rapper Lyrik H, tréner Marek Keveš a Viliam Štaigár z Jovitepu a Martin Jakubis z Haluškárne, ktorí rozbehli podnikanie na strednej škole.

 (zdroj: PMI) (zdroj: PMI)

ZÁUJEM STREDNÝCH ŠKÔL

Projekt H3KNISA už navštívil 26 škôl po celom Slovensku, pričom na viac než 930 workshopoch sa zúčastnilo okolo 5 600 študentov. "Spätná väzba je skvelá, študenti oceňujú otvorené diskusie a možnosti sebareflexie," uzatvára riaditeľka Mašlejová s tým, že odporúča tento prístup aj ďalším školám.

Viac informácií a prihlášky pre školy sú dostupné na www.h3knisa.sk.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 940
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 071
  3. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 5 715
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 080
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 029
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 594
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 405
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 341
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Týždeň francúzskeho filmu v kinách po celom Slovensku.


INZERCIA 20 h

Dvaja oddaní psičkári už mali dosť krmív dostupných v obchodoch.


INZERCIA 20 h

Osobný bankár, špeciálne produkty a exkluzívne služby na mieru.


INZERCIA 20 h

Globálne trendy očami slovenských milionárov


INZERCIA 20 h
SkryťZatvoriť reklamu