SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Manažéri na Slovensku odrobia z auta až štvrtinu svojho času

Manažéri na Slovensku odrobia z auta až štvrtinu svojho pracovného času, ukázal reprezentatívny prieskum.

Ako ďalej ukázal exkluzívny prieskum pre spoločnosť Škoda Auto Slovensko, ktorý realizovala agentúra Focus*, až sedem z desiatich manažérov je presvedčených, že prácou v aute ušetria čas, ktorý by museli práci obetovať následne v kancelárii.Ako ďalej ukázal exkluzívny prieskum pre spoločnosť Škoda Auto Slovensko, ktorý realizovala agentúra Focus*, až sedem z desiatich manažérov je presvedčených, že prácou v aute ušetria čas, ktorý by museli práci obetovať následne v kancelárii. (Zdroj: Škoda Auto)
  • Prieskum agentúry Focus pre Škoda Auto Slovensko potvrdil pokračujúci trend, že moderní manažéri často pracujú mimo kancelárie, veľa krát z auta
  • Priemer pracovného času odpracovaného vo vozidle počas bežného týždňa predstavuje až 13 hodín
  • Až sedem z desiatich opýtaných manažérov je presvedčených, že prácou v automobile ušetria čas, ktorý by musel inak dohnať v kancelárii
  • Najčastejšie uvádzanou pracovnou aktivitou v aute je telefonovanie, nasleduje vyhľadávanie informácií či posielanie emailov

Manažéri v súkromných firmách na Slovensku priemerne počas bežného týždňa odpracujú 50 hodín, z toho v aute 13 hodín, čo je až štvrtina z celkového odpracovaného času. Ako ďalej ukázal exkluzívny prieskum pre spoločnosť Škoda Auto Slovensko, ktorý realizovala agentúra Focus*, až sedem z desiatich manažérov je presvedčených, že prácou v aute ušetria čas, ktorý by museli práci obetovať následne v kancelárii. Väčšina sa pritom stotožňuje s tým, že trendom moderných manažérov je čoraz častejšia práca mimo kancelárie. Najčastejšie v aute pritom vybavujú pracovné telefonáty, vyhľadávajú informácie či posielajú emaily. O tom, že má veľmi dobre pripravené vozidlo na prácu z neho, je presvedčená štvrtina opýtaných (27%), ďalších 47% hodnotí jeho pripravenosť ako "celkom dobrú".

Najnovší prieskum v prostredí manažérov súkromných firiem nad 20 zamestnancov v SR odhalil, že až štvrtinu zo svojho bežného pracovného týždňa odpracujú v aute či z auta, v priemere až 13 hodín.

"Pre šesť z desiatich opýtaných je dôležité mať možnosť pracovať v aute, respektíve z auta (60 %). V prostredí tých, ktorí odpracujú v aute týždenne 11 a viac hodín tento podiel predstavuje dokonca 89 %. Až sedem z desiatich manažérov je presvedčených, že prácou v aute ušetrí čas, ktorý by musel dohnať prácou v kancelárii. S týmto tvrdením určite alebo skôr súhlasí 70 % opýtaných. V prostredí tých, ktorí odpracujú v aute týždenne 11 a viac hodín je podiel súhlasných odpovedí až 92 %," približuje Martin Slosiarik, riaditeľ agentúry Focus.

Väčšina sa pritom stotožňuje s tým, že trendom moderných manažérov je čoraz častejšia práca mimo kancelárie. (zdroj: Škoda Auto) Väčšina sa pritom stotožňuje s tým, že trendom moderných manažérov je čoraz častejšia práca mimo kancelárie. (zdroj: Škoda Auto)

Moderní manažéri pracujú aj mimo office

Väčšina oslovených súhlasí s tvrdením, že "vo svete je trend, kde moderní manažéri čoraz častejšie pracujú mimo kancelárie". Určite alebo skôr s tým súhlasilo osem z desiatich opýtaných (84 %). O rozšírenosti práce moderných manažérov mimo kancelárie na Slovensku je presvedčených šesť z desiatich respondentov (62 %).

Vysokú mieru podpory má v prieskume aj tvrdenie, že "mimo kancelárie - teda zmenou prostredia, napr. na chate, v parku, v kaviarni, alebo inom mieste - sa dá prísť na lepšie riešenia ako v kancelárii". Určite alebo skôr s ním súhlasí 61 % opýtaných. V prostredí tých, ktorí odpracujú v aute týždenne 11 a viac hodín je podiel súhlasných odpovedí až 73 %.

"Aj dáta z najnovšieho prieskumu nám jasne ukazujú, aké dôležité je v dnešnej dobe pre manažérov byť flexibilným a samozrejme dostatočne mobilným presunúť sa na pracovné stretnutia alebo aj na inšpiratívne miesta, kde dokážu byť napríklad ešte tvorivejší. Je preto veľmi podstatné, aby mali pre tento účel k dispozícii prostriedky, samozrejmosťou by malo byť moderné, spoľahlivé, bezpečné, pohodlné, priestranné a technologicky výborne vybavené vozidlo," komentuje Jaroslav Hercog, riaditeľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko.

O tom, že má veľmi dobre pripravené vozidlo na prácu z neho, je presvedčená štvrtina opýtaných (27%), ďalších 47% hodnotí pripravenosť vozidla ako "celkom dobrú".

Najčastejšie v aute pritom vybavujú pracovné telefonáty, vyhľadávajú informácie či posielajú emaily. O tom, že má veľmi dobre pripravené vozidlo na prácu z neho je presvedčená štvrtina opýtaných (27%), ďalších 47% hodnotí jeho pripravenosť ako „celkom dobrú“. (zdroj: Škoda Auto) Najčastejšie v aute pritom vybavujú pracovné telefonáty, vyhľadávajú informácie či posielajú emaily. O tom, že má veľmi dobre pripravené vozidlo na prácu z neho je presvedčená štvrtina opýtaných (27%), ďalších 47% hodnotí jeho pripravenosť ako „celkom dobrú“. (zdroj: Škoda Auto)

Vo vozidle riešia primárne hovory, často si sami aj šoférujú

Najčastejšie uvádzanou aktivitou manažérov v aute je telefonovanie (s jedným človekom). Veľmi často resp. často to robia v aute viac ako tri štvrtina opýtaných (77 %). Nasledujú pracovné činnosti ako vyhľadávanie informácií (v celej vzorke 38 %), posielanie emailov (26 %), konferenčné hovory s viacerými ľuďmi (v celej vzorke 23%), príprava dokumentov a podkladov (20 %).

Väčšina opýtaných sama šoféruje počas práce v aute/ z auta. Konkrétne, až šesť z desiatich opýtaných (60 %) si vždy alebo takmer vždy sami šoférujú auto počas práce v aute/ z auta. Ďalšia štvrtina opýtaných (27 %) si ho sama šoféruje väčšinou. Takmer tretina (29 %) musí veľmi často alebo často počas šoférovania odstaviť auto na benzínke alebo odpočívadle, aby si urobili nejakú prácu, ktorú nevedia urobiť počas šoférovania - veľmi často takúto situáciu zažíva 8 % opýtaných, dosť často ďalšia pätina (21 %). Ďalšia takmer polovica manažérov (46 %) to robí aspoň z času na čas.

* Reprezentatívny prieskum exkluzívne pre Škoda Auto Slovensko realizovala agentúra Focus medzi manažérmi súkromných firiem nad 20 zamestnancov v SR. Dotazovaných bolo 319 respondentov formou osobných rozhovorov v období 7. 8. – 15. 8. 2024.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 937
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 068
  3. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 5 521
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 069
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 193
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 593
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 390
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 341
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Týždeň francúzskeho filmu v kinách po celom Slovensku.


INZERCIA 20 h

Dvaja oddaní psičkári už mali dosť krmív dostupných v obchodoch.


INZERCIA 20 h

Osobný bankár, špeciálne produkty a exkluzívne služby na mieru.


INZERCIA 20 h

Globálne trendy očami slovenských milionárov


INZERCIA 20 h
SkryťZatvoriť reklamu