SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Revolúcia vo svete motorizmu a reklamy. Prichádza Brand Riders

Startup Brand Riders vznikol v Českej republike a v týchto dňoch začína pôsobiť aj u nás.

Pavel Ciprys, zakladateľ startupu Brand Riders, a Štefan Panenka, zástupca investora a finančný riaditeľ, sprava.Pavel Ciprys, zakladateľ startupu Brand Riders, a Štefan Panenka, zástupca investora a finančný riaditeľ, sprava. (Zdroj: BRAND RIDERS)

Auto ako reklamný nosič a zároveň veľká komunita motoristov, ktorí môžu čerpať množstvo výhod a zliav.

Objednávateľovi reklamy vie dať Brand Riders jedinečnú informáciu - koľko ľudí reklamu videlo. Auto dokáže premeniť vďaka fóliám v plnohodnotnú reklamnú plochu a na autá vyobraziť čokoľvek, čo inzerent požaduje. Jedná sa o overený koncept reklamy, už bežne fungujúci v USA, Austrálii a Veľkej Británii. Autá priťahujú až 2,5-krát viac pozornosti ako statický billboard. A vďaka technológiám dokáže dať inzerentom real-time prehľad o ich reklame, heatmapy a presné sociografické a demografické dáta počtu impresií na mesačnej báze.

Inzerciu na aute majú polepenú bežní občania, donáškové firmy, taxislužby. Ak ich motorové vozidlá vyhovujú požiadavkám inzerenta, môže majiteľ zarábať na reklame, ktorú mu na auto Brand Riders polepí. Autá tak dostávajú pridanú hodnotu a ich majiteľom zarábajú.

A čo je rovnako dôležité: Ak majiteľ auta nechce využiť polepenie auta reklamou, aj tak môže čerpať množstvo zliav z členstva od našich partnerov v AutoMotive, ku ktorým sa ako jednotlivec nedostane:

  • Tankuje za nižšiu cenu, ako je vyhlásená cena pre veľkoodberateľov;
  • Získava najvýhodejšie poistenie s Broker Consulting;
  • Nakupuje pneumatiky za zvýhodnené ceny;
  • Nakupuje lacnejšie náhradné diely aj doplnky do auta na dennú potrebu;
  • Auto mu služba BrandWash umyje u neho doma alebo vo firme;
  • VIN print – pasívna ochrana pomocou leptania VIN kódu na sklá auta;
  • Mnoho ďalších partnerov bude pribúdať.

Tento koncept podnikania sa zrodil v hlave Pavla Ciprysa, českého startupistu, ešte počas štúdia na vysokej škole. „Na benzínovej pumpe v Spojených štátoch, uprostred pustiny, som videl, ako prišiel k šoférovi neznámy človek, nalepil mu na auto nálepku Coca-Coly, dal sto dolárov, a odišiel.“ S autom ako reklamným nosičom sa stretol prvý raz. Uvedomil si, že ide o skvelú pohyblivú podporu brandu a sily firmy.

Od nápadu k realizácii uplynuli roky. Pavel Ciprys sa venoval sprostredkovaniu obchodu v energetike. Už ako 22-ročný založil firmu a organizoval aukcie na výber dodávateľov energií pre domácnosti. „Združovali sme stovky domácností do jedného veľkého celku a spoločným dopytom vytvárali tlak na dodávateľov,“ vysvetľuje princíp úspechu, ktorý mal s podnikaním už počas štúdia na vysokej škole. „Ísť si nekompromisne za svojím a tvrdo pracovať ma naučili otec a závodné plávanie. Bez tréningu, sebazaprenia a driny nemožno vyhrať.“

To uplatňuje Pavel aj v podnikaní. Vrátil sa k myšlienke zo Spojených štátov a v Českej republike založil Brand Riders.

Pavel Ciprys, zakladateľ startupu Brand Riders. (zdroj: BRAND RIDERS) Pavel Ciprys, zakladateľ startupu Brand Riders. (zdroj: BRAND RIDERS)

VZNIK BRAND RIDERS

Myšlienku reklamy vs. zárobku Pavel zdokonalil. Rozhodol sa budovať komunitu vodičov s reklamami, ktorým vďaka združovaniu možno prinášať úspory v segmente automotive. „Vychádzame zo synergického efektu, keď jedna plus jedna je viac než dve.“

Prípravy a spustenie firmy v Českej republike trvali zhruba tri mesiace. Vývoj a zdokonaľovanie pokračovali ďalších dva a pol roka. Dnes už využívajú polymerické fólie a zapájajú do reklamy moderné technológie vrátane triangulácie mobilných telefónov. Sú plne pripravení pre vstup na Slovensko, kde našli skúseného investora. Jeho zástupca a finančný riaditeľ Štefan Panenka k motivácii vstupu do Brand Riders hovorí: „Rád robím veci, ktoré dávajú zmysel, majú nejaký rozmer a vedia ovplyvniť zásadným spôsobom správanie ľudí. Tento projekt všetky spomínané aspekty spĺňa. Od prvého momentu som vedel, že to je správna vec.“ Štefan vytváraním komunít žije a naviac myšlienku využitia karosérie auta na digitálne zobrazovanie reklamy a jeho externej komunikácie, rozpracoval až do formy patentu so svojim bývalým učiteľom fyziky už pred 20 rokmi. Tento patent nakoniec však zostal len v šuplíku, čo je veľká škoda, ako dodáva.

AKO NA TO

Jednoduchá online registrácia je kľúčom k tomu, aby sa motorista stal členom komunity Brand Riders. „Je úplne zdarma a nezáväzná, každý môže okamžite čerpať všetky bonusy, ale aj ju kedykoľvek zrušiť,“ hovorí o výhodách Pavel Ciprys.

V registrácii sa vypĺňajú informácie o svojom vozidle. Brand Riders zaujímajú údaje o tom kde klient parkuje, ako jazdí, či stojí v garáži alebo na ulici, farba auta, ako ho používa či jeho mesačný nájazd. „Zaujíma nás napríklad aj typ diskov, pretože auto je príťažlivejšie s peknými elektrónmi než s plechovými diskami, samo o sebe púta viac pozornosti,“ vyzdvihuje zaujímavosť z dotazníka Pavel Ciprys, ktorá má efekt pre inzerenta.

Ak konkrétne vozidlo vyhovuje nejakej reklamnej kampani a inzerent si ho chce objednať, Brand Riders o nej začne s klientom komunikovať. „Dozvie sa koľko by za ňu dostal peňazí, ako vyzerá jej vizuál a až keď s tým súhlasí, podpíšeme zmluvu o sprostredkovaní reklamnej plochy,“ približuje postupnosť krokov zakladateľ spoločnosti a ubezpečuje, že klient môže slobodne ponuku prijať alebo aj odmietnuť. „Je to teda bez rizika a bez záväzkov.“

KAMPANE A KOMUNITA

Prvým inzerentom v Českej republike bolo pražské divadlo, ktoré chcelo propagovať svoje hry. „Nám je úplne jedno ako má byť kampaň veľká, či je lokálna alebo celoštátna. Zatiaľ ich máme najmä vo väčších mestách. Môžeme mať napríklad tri mesiace väčší zásah na Morave a potom tri mesiace v Česku, záleží od toho aké sú požiadavky inzerentov,“ vysvetľuje Pavel Ciprys, čo vedia ponúknuť záujemcom o reklamnú plochu.

 (zdroj: BRAND RIDERS) (zdroj: BRAND RIDERS)

Motoristom na druhej strane nesľubujú, že každý dostane reklamu. „Ľudia ale registráciou nemajú čo stratiť. V ich prípade sa totiž sústredíme rovnakou mierou úsilia na benefity,“ dodáva.

Čo nimi bude? Napríklad lacnejší benzín, lacnejšie poistenie vozidla či náhradné diely. Všetko nájdete na www.brandriders.sk.

Prostredníctvom zliav a zvýhodnených cien produktov, ktoré súvisia s motorizmom plánuje Brand Riders vytvoriť najväčšiu komunitu ľudí v segmente automotive. „Zabezpečíme im výhody, ku ktorým sa oni samostatne nevedia dostať, pretože budeme najväčšou skupinou pre každú jednu oblasť, ktorú sa budeme našim klientom poskytovať,“ opisuje ciele firmy zástupca investora a finančný riaditeľ Štefan Panenka. „Vo finále budeme vedieť členom Brand Riders ukázať, koľko ročne ušetrili na poistení, na pneumatikách, sumárne im to narátať, a to je správa, ktorú človek potrebuje počuť a vidieť. Pochopí, že sa mu to oplatí a zároveň sa cíti byť súčasťou nejakej komunity.“

CIELE A ROZVOJ

Brand Riders chce na Slovensku dosiahnuť do jedného roka cieľ 100-tisíc zaregistrovaných motoristov a 300-tisíc do troch rokov od príchodu na trh. „Nik na Slovensku nevytvára podobnú platformu pre vodičov, ktorou im dávame možnosť šetriť na produktoch v segmente automotive a zároveň zarábať bežnou jazdou vďaka reklame na aute,“ zdôrazňuje Pavel Ciprys a dodáva, že potenciál na slovenskom trhu sú takmer tri milióny vozidiel vo vlastníctve jednotlivcov. „Nikto nechce zbytočne preplácať a každý si rád privyrobí, preto som si istý úspechom,“ verí myšlienke aj už vytvorenému úspešnému modelu v Česku zakladateľ Brand Riders.

Českou republikou a Slovenskom sa pritom príbeh Brand Riders ani zďaleka nekončí. „Tento model je prenositeľný kdekoľvek na svete. Ani jeden z nás dvoch (Pavel Ciprys, Štefan Panenka) nemá problém sa otvoriť svetu, ani komunikačne, ani svojim nastavením. Skúsenosť z trhov mimo Európy máme, takže vieme Brand Riders spustiť kdekoľvek,“ pozerá sa do budúcnosti zástupca investora Štefan Panenka. Zakladateľ firmy Pavel Ciprys potvrdzuje, že ich ambíciou je mať platformu minimálne v Európe a uzatvára: „Môj otec hovorieval, že ak niečo nechceš robiť poriadne, nerob to vôbec. A nám sa darí.“

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 323
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 937
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 435
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 342
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 036
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 105
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 913
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Skontrolujte stav motorky a vyberte kvalitné palivo pre výkon.


INZERCIA 15 h

Kto sa nevzdá, má šancu uspieť.


INZERCIA 15 h

Agresora najviac prekvapí, keď obeť neostane ticho.


INZERCIA 31. mar

Realitný fond IAD IRF napreduje aj v prípade získavania nových nájomcov.


INZERCIA 31. mar
SkryťZatvoriť reklamu