SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Kratšie dovolenky sú na vzostupe

Dve tretiny klientov si uzatvára poistenie online doslova pred odletom

Najnovšie údaje poisťovne Wüstenrot ukazujú, že klienti stále častejšie uzatvárajú cestovné poistenie na poslednú chvíľu. Zároveň sa zvyšuje aj záujem o kratšie pobyty, ktoré trvajú menej než 7 dní, pričom krátkodobé poistenie sa stáva preferovanou voľbou pre mnohých dovolenkárov.

V období január až september 2024 sa online uzatvorilo až 71 percent zmlúv v deň odchodu na dovolenku alebo deň predtým. Rovnako sme zaznamenali 18-percentný nárast záujmu o uzatvorenie krátkodobého cestovného poistenia práve v deň odchodu, čo odzrkadľuje, že cestovatelia vnímajú online poistenie ako rýchlo dostupnú službu, ktorú môžu vyriešiť kdekoľvek a kedykoľvek, dokonca aj priamo na letisku tesne pred odletom,“ informuje Zuzana Adamcová, analytička poisťovne Wüstenrot.

Zmeny v cestovateľskom správaní

Od pandémie sa výrazne zmenilo aj cestovateľské správanie dovolenkárov a cestovné návyky sa od tohto obdobia úplne nevrátili na pôvodnú úroveň. „V roku 2024 si krátkodobé cestovné poistenie vybralo takmer 88 percent klientov, čo je výrazný nárast oproti predpandemickému roku 2019, kedy ho využívalo 73 percent klientov. V poslednom období výrazne stúpa aj záujem o kratšie pobyty, ktoré nepresiahnu viac ako 7 dní, pričom záujem o ne vzrástol až o 23 percent,“ dodáva Z. Adamcová.

V dôsledku vysokej inflácie ľudia čoraz viac zvažujú, ako často si môžu dovoliť vycestovať na dovolenku alebo či vôbec vycestujú. Túto situáciu odrážajú aj informácie zo Štatistického úradu Slovenskej republiky, ktoré poukazujú na to, že na aktivitách cestovného ruchu sa v minulom roku nezúčastnilo až 1,9 milióna osôb vo veku nad 15 rokov. Tento jav bol najčastejšie spôsobený finančnými či zdravotnými dôvodmi. Mnohí uprednostňujú vycestovanie na dovolenku spontánne počas roka podľa toho, ako im to aktuálny rozpočet dovolí. To sa, samozrejme, odráža aj v trende krátkodobého poistenia, ktoré poskytuje flexibilitu pri neplánovaných cestách.

Septembrové dovolenky na vzostupe

Výrazným trendom posledných rokov je rastúci záujem o cestovanie mimo hlavnej sezóny.Vplyvom klimatických zmien sú jesenné mesiace oveľa teplejšie ako v minulosti. „Zaznamenali sme až 23-percentný nárast záujmu o krátkodobé cestovné poistenie v septembri,“ dodáva Z. Adamcová. Rodiny s deťmi už ukončili svoje letné výlety a dovolenky a september sa tak stáva ideálnym mesiacom pre pokojnejšie cestovanie najmä z hľadiska menšieho počtu turistov, príjemného počasia a nižších cien ubytovania či leteniek.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 9 270
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 8 134
  3. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 652
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 6 460
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 402
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 681
  7. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 4 095
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 288
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

First moment zmenil trh a zohnať výhodný last minute zájazd je čoraz ťažšie.


INZERCIA 53m

Špeciálne literárne vydanie Magazínu Víkend s ilustráciami od Kristíny Mésároš.


INZERCIA 53m

O Cyrilo-metodských oslavách s Karin Silberhorn.


INZERCIA 18 h

Počuli ste už slovné spojenia „starnutie obyvateľstva“ alebo „demografia“?


INZERCIA 26. jún
SkryťZatvoriť reklamu