Väčšina zdravých ľudí si nedokáže predstaviť, s čím všetkým sa musia vysporiadať slabozrakí a nevidiaci športovci, aby si mohli ísť zabehať. Hoci si nemôžu užívať výhľady, ktoré vidiacich bežcov a bežkyne poháňajú dopredu, vpred ich ženie rovnaká vášeň k behu a pocit slobody, ktorý beh prináša.
Práve na tento spoločný moment sa zameriava nová kampaň k 20. ročníku ČSOB Bratislava Marathonu, ktorá chce upozorniť na problémy nevidiacich a slabozrakých športovcov a vyjadriť im tak podporu. Beh totiž nemá hranice a mal by byť prístupný pre všetkých. Víťazom je každý, kto má odhodlanie, postaví sa na štart a prekoná sám seba.
Kampaň, ktorú neuvidíte, ale budete o nej hovoriť
ČSOB Bratislava Marathon bežcov a bežkyne s poruchami zraku podporuje už druhý rok. V blížiacom sa jubilejnom ročníku navyše pripravila jedinečnú audiokampaň, ktorá prepája svet vidiacich a nevidiacich športovcov. Kampaň je výnimočná tým, že ju neuvidíte na billboardoch ani v televízii. Nebudete ju vidieť vôbec, budete ju však počuť. Bude totiž fungovať v audiopriestore – na rôznych platformách, ako sú rádiá, outdoor plochy, podcasty, Spotify, YouTube a iné.
Nezvyčajný prístup spočíva v tom, že všetky vizuály a reklamné formáty budú vyhotovené formou audiokomentára - teda tak, aby boli prístupné v prvom rade pre nevidiacich a slabozrakých. Predstavte si kinospot, príbehy na sociálnych sieťach či citylighty, ktoré „uvidíte“ len vďaka zvuku. Aj takáto forma nám dokáže priblížiť svet a každodennú realitu nevidiacich.
Do kampane sa budete môcť započúvať pred a počas samotného ČSOB Bratislava Marathonu, ktorý sa bude v Bratislave konať už 5. a 6. apríla 2025. Spoty si môžete vypočuť aj na Soundcloude ČSOB.
Podpora, ktorá presahuje hranice kampane
Každý bežec, nech je jeho cesta akákoľvek, si zaslúži podporu a uznanie. Pretože beh nie je len o výkone, ale aj o slobode, prekonávaní vlastných limitov a vzájomnej podpore. „Beh si chcem užívať, preto nevidím dôvod riešiť, aké mám tempo. Nehľadím na to, či má najnovšie tenisky, ani či som mal náročný deň, týždeň či mesiac. Ja sa na výhovorky nepozerám, tak prečo by ste mali vy?“ hovorí v spote k minuloročnej kampani nevidiaci bežec Pavol Kéri, ktorý motivuje zdravých aj zdravotne znevýhodnených športovcov k behu.
Samotná kampaň, ktorú budeme môcť počuť, nie je len o zvyšovaní povedomia o problémoch nevidiacich a slabozrakých športovcov. ČSOB podporí nevidiacich športovcov aj finančne. Počas maratónu odovzdá Únii nevidiacich a slabozrakých Slovenska šek v hodnote 10 000 eur, ktorý pomôže pri zlepšovaní podmienok pre nevidiacich športovcov.
K podpore nevidiacich a slabozrakých ľudí sa môžete pripojiť aj vy – uviazaním špeciálnej symbolickej modrej šnúrky na viditeľné miesto. Šnúrku si môžete zakúpiť priamo počas maratónskeho víkendu (5. a 6. apríla 2025) v registračnom stane ČSOB Bratislava Marathon. Práve pomocou takejto šnúrky sú totiž nevidiaci a slabozrakí bežci a bežkyne spojení so svojím navigátorom, ktorého potrebujú počas behu a jej zakúpením podporíte Úniu nevidiacich a slabozrakých Slovenska aj vy.