SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna

Vďaka Albertovi Bundalovi kozmetiku Panakeia kupujú desaťtisíce Slovákov.

Najväčším hitom Panakeia sú prípravky na krásu - proti vráskam, na biele zuby či krásne opálenie. Všetky receptúry sú prírodné. Najväčším hitom Panakeia sú prípravky na krásu - proti vráskam, na biele zuby či krásne opálenie. Všetky receptúry sú prírodné. (Zdroj: Panakeia)

Ľudia bojujúci s bolesťami skúšajú všeličo, len aby nepríjemné pocity ustali. Patrik Bundala bol na tom rovnako. Keď mu lekári nevedeli pomôcť s boľavými kolenami, spomenul si na svoju babičku a byliny, ktorými liečila rôzne neduhy.

Z kostihoja zo slovenských kopaníc si pripravil tinktúru a výsledok prekonal jeho očakávania. Bolesť naozaj ustúpila. Záujem o ňu mali aj ďalší členovia rodiny, známi a neskôr aj neznámi. Pripravovať začal ďalšie tinktúry zo slovenských bylín – z púpavy, lopúcha či pýru.

Keďže záujem o tieto prípravky stále rástol, rozhodli sa Bundalovci založiť firmu Panakeia a predávať ich ako certifikované výrobky každému, komu môžu pomôcť.

K bylinným tinktúram pribudla aj prírodná kozmetika

Manželov úspech povzbudil aj Eriku Bundalovú, ktorú trápila alergia na slnko. Skúsila viacero prírodných receptúr, až sa jej s pomocou výťažkov z orecha podarilo ťažkosti vyriešiť a naštartovala tak kozmetickú líniu firmy.

A zatiaľ čo manželia sa starali a dodnes starajú o vývoj a výrobu nových prípravkov pre zdravie a krásu, predaj si zobral na starosti ich syn Albert Bundala. Práve on mal zabezpečiť, aby sa ich prípravky dostali k zákazníkom, ktorým dokážu pomôcť.

„E-shop Panakeia.sk som založil v poslednom ročníku strednej školy a popri učení sa na maturity som už nasával čo najviac vedomostí aj z oblasti obchodu a marketingu,“ hovorí Albert Bundala.

Rodičia mu nič neuľahčili, všetky rozhodnutia musel mať podložené číslami. Jednoduché to nemal ani s obchodnými partnermi. „Videl som, že niektorí ma pre môj vek berú o niečo menej vážne. Ale myslím, že ma to z dlhodobého hľadiska posilnilo,“ spomína Albert Bundala.

Otec a syn - Patrik Bundala vyvíja prípravky TINC2, Albert sa stará o ich predaj. (zdroj: Panakeia) Otec a syn - Patrik Bundala vyvíja prípravky TINC2, Albert sa stará o ich predaj. (zdroj: Panakeia)

Hitom je prášok na biele zuby aj prípravky proti vráskam

Aktuálne Panakeia zamestnáva 11 ľudí. V roku 2023 už firma zaznamenala obrat viac ako pol milióna eur, v roku 2024 presiahla 850-tisíc eur. Len nedávno otvorili svoju vlajkovú loď – prvú kamennú predajňu v Trenčíne. A ktoré výrobky sa tešia najväčšej popularite?

„Naším najpredávanejším výrobkom je bieliaci zubný prášok Čjerny djabel. Používam ho aj ja sám, pretože ten pocit čistých zubov je po ňom oveľa výraznejší. Bieli zuby a niektoré zákazníčky nám dokonca písali, že im po čistení odpadol aj zubný kameň,“ hovorí Albert Bundala.

Väčšinu z ich kozmetických výrobkov si obľúbili najmä ženy, ktorým záleží tak na výsledkoch – napríklad na sviežej pleti bez vrások –, ako aj na zložení. Panakeia totiž aj po rokoch stále ostáva prírodnou značkou kozmetiky.

„S veľkým úspechom sme uviedli novinku – očné sérum s kofeínom. No a našou najdlhšie predávanou stálicou je Kopaničiarska žehlička na vyhladenie vrások.“

Na druhej strane však stále myslia aj na prípravky určené pre zdravie. Z tinktúr Tinc2 si Slováci obľúbili najmä koreň púpavy lekárskej na zdravie pečene či obličiek.

„Opakovane si ľudia objednávajú aj tinktúru Lymfa zameranú na podporu lymfatického systému a očistu tela. Obľúbený je takisto dvojitý extrakt čagy. Táto huba sa tradične používa v ľudovom liečiteľstve na zlepšenie celkového zdravia a vitality,“ hovorí Albert Bundala o najpredávanejších tinktúrach.

Čjerny djabel pre zdravie zubov aj ďasien obsahuje prášok z koreňa Salvadory perskej (zdroj: Panakeia) Čjerny djabel pre zdravie zubov aj ďasien obsahuje prášok z koreňa Salvadory perskej (zdroj: Panakeia)

Na slovenskom trhu chcú byť jedineční

V Panakeia neustále sledujú najnovšie výskumy, pretože vývoj v tejto oblasti ide veľmi rýchlo. Aj preto dokážu zákazníkom prinášať prípravky s jedinečným obsahom látok na Slovensku. Pomáhajú tak riešiť rôzne ťažkosti prírodnou cestou – či sú to vrásky, padanie vlasov alebo krásne opálenie.

„Ako prví sme uviedli prípravky podporujúce rast vlasov s látkou Regebasil. Veľkej obľube sa tešia aj krémy s aktívnou patentovanou látkou L22, ktorá napodobňuje lipidový profil pokožky zdravého 22-ročného človeka, a ponúkame ju ako jediní na slovenskom trhu.“

Špecialisti na opaľovanie

Prípravky spojené s opaľovaním považujú za svoju doménu – veď ich prvá kozmetika sa zameriavala práve na slnenie.

„Aj preto sme sa rozhodli vyhlásiť súťaž o dovolenku na Maldivy, kde výherca môže vyskúšať naše prípravky priamo v exotike. Stačí len nakúpiť v našom e-shope a mať trochu šťastia.“

Panakeia ponúka niekoľko prírodných aktivátorov, ktoré zaručia rýchlejšie opálenie. Navyše sa vďaka nim dohneda opália aj ľudia, ktorí sa zvyknú hneď spáliť alebo sčervenať.

„Tento rok k nim navyše pribudli aj prípravky s UV filtrom SPF 20 alebo SPF 30 obohatený o extrakt z tropickej rastliny urucum. Ten pokožku ochráni a zároveň podporuje rovnomerné opálenie,“ uzatvára Albert Bundala.

POZRITE SI VŠETKY PRÍPRAVKY PANAKEIA

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. KVITOK® – prírodná kozmetika zo srdca východného Slovenska
  2. Slovo HAUS znamená dom, budova, firma. Je to aj domov
  3. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  4. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  5. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  8. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 572
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 7 593
  3. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 7 510
  4. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 713
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 773
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 608
  7. Plátené tašky a opakované použitie 4 225
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 3 189
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Jej domovom je obec Udavské pri Humennom, kde denne vzniká takmer 350 produktov.


7 h

V nemčine napríklad haushalten znamená dobre gazdovať, hospodáriť.


7 h

Snažia sa prežiť od výplaty do výplaty – čo im bráni ušetriť si na horšie časy?


INZERCIA 22 h

Vyšlo júnové číslo obľúbeného magazínu.


INZERCIA 22 h
SkryťZatvoriť reklamu