SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým

Podujatie sprevádzala jedinečná kampaň prerozprávaná cez audiokomentáre.

Ľudia so zrakovým znevýhodnením majú ťažšiu štartovaciu pozíciu v bežnom živote – o to viac to platí na bežeckej trati. Pri behu ich síce nemôžu motivovať výhľady, chuť športovať a užívať si pocit z behu, majú s ostatnými bežcami spoločné. Práve táto myšlienka inšpirovala ČSOB, aby okrúhly 20. ročník ČSOB Bratislava Marathon venovala podpore Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska. Hoci sa jedného z najväčších športových podujatí na Slovensku dlhodobo zúčastňujú aj bežci so zrakovým znevýhodnením, nie všetci si dokážu predstaviť, čo všetko musia prekonať, aby maratón zabehli.

Populárne športové podujatie sa už druhý rok za sebou nesie v duchu myšlienky férovosti a tolerancie voči nevidiacim a slabozrakým. „Tiež sme týmto chceli podporiť nevyhnutnú väčšiu mieru tolerancie v rámci celej spoločnosti, ktorá v našej polarizovanej krajine veľmi chýba. Priznám sa, že to vnímam pomerne citlivo, nie je mi to jedno, ako sa naša krajina mení, o to viac mám radosť z pohľadu na vás a z tej energie pred štartom, ktorá ma nenormálne nabíja,“ povedal generálny riaditeľ ČSOB Daniel Kollár.
V tomto ročníku však so šírením osvety zašlo ešte ďalej. Celá kampaň bola koncipovaná tak, aby ľudí viac priblížila ku skúsenosti, s ktorou sa nevidiaci a slabozrakí stretávajú denne.

Kampaň, ktorú bolo počuť

Cieľom kampane bolo prostredníctvom audiokomentárov sprostredkovať autentickú skúsenosť zo života ľudí so zrakovým obmedzením. Komentáre nahral PhDr. Alexander Gerič, ktorý ich už niekoľko rokov nahráva napríklad pre vysielanie STVR. Vďaka jeho cenným radám boli všetky vytvorené tak, aby sa zabezpečila ich vysoká kvalita a autentickosť pre vidiacich aj nevidiacich. Na nahrávkach sa ako odborný garant podieľala aj Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska.

Kampaň využívala rôzne médiá – od TV spotov cez billboardy, až po bannery a príspevky na sociálnych sieťach – pričom všetky nosiče kampane boli prerozprávané audiokomentármi. Zvukové komentáre v podobe, ako ich poznajú práve nevidiaci, zaznievali v rámci kampane v rádiách a podcastoch, alebo si ľudia mohli načítať QR kód na citylightoch rozmiestnených po Bratislave. Kódy ich presmerovali na všetky audiokomentáre a sprostredkovali im kampaň, ktorej hlavnými postavami boli práve nevidiaci a slabozrakí bežci. Kampaňové spoty si môžete vypočuť na ČSOB Soundcloud.
Kampaň sa nevenovala iba maratónu a športu, ale aj edukácii o problémoch nevidiacich a o tom, ako im dokážu zdraví ľudia poskytnúť pomoc a správať sa k nim s rešpektom. ČSOB svojim sledovateľom na sociálnych sieťach prinášala odporúčania (tiež prostredníctvom audionahrávok), ako sa s rešpektom zachovať voči nevidiacemu, ak ho stretnú na prechode, v električke alebo v obchode.

Solidarita vyjadrená aktivitami aj symbolom nevidiacich bežcov

Aktivity na podporu nevidiacich športovcov vyvrcholili počas maratónskeho víkendu. V nedeľu 6. apríla si mohli bežci aj nebežci v jednom z ČSOB stanov priamo na podujatí vyskúšať aktivity, ktoré simulovali život v koži človeka so zrakovým znevýhodnením. Zoznámili sa s Braillovým písmom a mohli si vyskúšať ich abecedu, knižky či učebné pomôcky. Všetky aktivity boli navrhnuté tak, aby ľuďom pripomenuli, aké zložité môžu byť každodenné maličkosti, od nakupovania v obchode až po orientáciu na prechode, keď sa človek nemôže spoľahnúť na svoj zrak. Tieto aktivity zaujali všetky vekové kategórie a aj takýmto spôsobom pomohli k zvýšeniu povedomia o zrakovom znevýhodnení a k zvýšeniu tolerancie.

Aktivity zo strany ČSOB však v rámci zvyšovania povedomia a podpory neboli posledné. Už druhý rok po sebe počas podujatia ČSOB Bratislava Marathon prispela ČSOB Únii nevidiacich a slabozrakých Slovenska aj finančne, a to venovaním šeku v hodnote 10 000 €. Financie majú pomôcť pri zlepšovaní podmienok pre nevidiacich športovcov. Vyjadrenie solidarity pritom mohli Úniu nevidiacich a slabozrakých Slovenska počas celého maratónskeho víkendu podporiť aj ostatni bežci či návštevníci, a to zakúpením a nosením modrej šnúrky, ktorá symbolizuje spojenie nevidiaceho bežca a jeho spolubežca.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 902
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 767
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 760
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 5 061
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 5 054
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 714
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 416
  8. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 318
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

First moment zmenil trh a zohnať výhodný last minute zájazd je čoraz ťažšie.


INZERCIA 27. jún

Špeciálne literárne vydanie Magazínu Víkend s ilustráciami od Kristíny Mésároš.


INZERCIA 27. jún

O Cyrilo-metodských oslavách s Karin Silberhorn.


INZERCIA 26. jún

Počuli ste už slovné spojenia „starnutie obyvateľstva“ alebo „demografia“?


INZERCIA 26. jún
SkryťZatvoriť reklamu