SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým

Podujatie sprevádzala jedinečná kampaň prerozprávaná cez audiokomentáre.

Ľudia so zrakovým znevýhodnením majú ťažšiu štartovaciu pozíciu v bežnom živote – o to viac to platí na bežeckej trati. Pri behu ich síce nemôžu motivovať výhľady, chuť športovať a užívať si pocit z behu, majú s ostatnými bežcami spoločné. Práve táto myšlienka inšpirovala ČSOB, aby okrúhly 20. ročník ČSOB Bratislava Marathon venovala podpore Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska. Hoci sa jedného z najväčších športových podujatí na Slovensku dlhodobo zúčastňujú aj bežci so zrakovým znevýhodnením, nie všetci si dokážu predstaviť, čo všetko musia prekonať, aby maratón zabehli.

Populárne športové podujatie sa už druhý rok za sebou nesie v duchu myšlienky férovosti a tolerancie voči nevidiacim a slabozrakým. „Tiež sme týmto chceli podporiť nevyhnutnú väčšiu mieru tolerancie v rámci celej spoločnosti, ktorá v našej polarizovanej krajine veľmi chýba. Priznám sa, že to vnímam pomerne citlivo, nie je mi to jedno, ako sa naša krajina mení, o to viac mám radosť z pohľadu na vás a z tej energie pred štartom, ktorá ma nenormálne nabíja,“ povedal generálny riaditeľ ČSOB Daniel Kollár.
V tomto ročníku však so šírením osvety zašlo ešte ďalej. Celá kampaň bola koncipovaná tak, aby ľudí viac priblížila ku skúsenosti, s ktorou sa nevidiaci a slabozrakí stretávajú denne.

Kampaň, ktorú bolo počuť

Cieľom kampane bolo prostredníctvom audiokomentárov sprostredkovať autentickú skúsenosť zo života ľudí so zrakovým obmedzením. Komentáre nahral PhDr. Alexander Gerič, ktorý ich už niekoľko rokov nahráva napríklad pre vysielanie STVR. Vďaka jeho cenným radám boli všetky vytvorené tak, aby sa zabezpečila ich vysoká kvalita a autentickosť pre vidiacich aj nevidiacich. Na nahrávkach sa ako odborný garant podieľala aj Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska.

Kampaň využívala rôzne médiá – od TV spotov cez billboardy, až po bannery a príspevky na sociálnych sieťach – pričom všetky nosiče kampane boli prerozprávané audiokomentármi. Zvukové komentáre v podobe, ako ich poznajú práve nevidiaci, zaznievali v rámci kampane v rádiách a podcastoch, alebo si ľudia mohli načítať QR kód na citylightoch rozmiestnených po Bratislave. Kódy ich presmerovali na všetky audiokomentáre a sprostredkovali im kampaň, ktorej hlavnými postavami boli práve nevidiaci a slabozrakí bežci. Kampaňové spoty si môžete vypočuť na ČSOB Soundcloud.
Kampaň sa nevenovala iba maratónu a športu, ale aj edukácii o problémoch nevidiacich a o tom, ako im dokážu zdraví ľudia poskytnúť pomoc a správať sa k nim s rešpektom. ČSOB svojim sledovateľom na sociálnych sieťach prinášala odporúčania (tiež prostredníctvom audionahrávok), ako sa s rešpektom zachovať voči nevidiacemu, ak ho stretnú na prechode, v električke alebo v obchode.

Solidarita vyjadrená aktivitami aj symbolom nevidiacich bežcov

Aktivity na podporu nevidiacich športovcov vyvrcholili počas maratónskeho víkendu. V nedeľu 6. apríla si mohli bežci aj nebežci v jednom z ČSOB stanov priamo na podujatí vyskúšať aktivity, ktoré simulovali život v koži človeka so zrakovým znevýhodnením. Zoznámili sa s Braillovým písmom a mohli si vyskúšať ich abecedu, knižky či učebné pomôcky. Všetky aktivity boli navrhnuté tak, aby ľuďom pripomenuli, aké zložité môžu byť každodenné maličkosti, od nakupovania v obchode až po orientáciu na prechode, keď sa človek nemôže spoľahnúť na svoj zrak. Tieto aktivity zaujali všetky vekové kategórie a aj takýmto spôsobom pomohli k zvýšeniu povedomia o zrakovom znevýhodnení a k zvýšeniu tolerancie.

Aktivity zo strany ČSOB však v rámci zvyšovania povedomia a podpory neboli posledné. Už druhý rok po sebe počas podujatia ČSOB Bratislava Marathon prispela ČSOB Únii nevidiacich a slabozrakých Slovenska aj finančne, a to venovaním šeku v hodnote 10 000 €. Financie majú pomôcť pri zlepšovaní podmienok pre nevidiacich športovcov. Vyjadrenie solidarity pritom mohli Úniu nevidiacich a slabozrakých Slovenska počas celého maratónskeho víkendu podporiť aj ostatni bežci či návštevníci, a to zakúpením a nosením modrej šnúrky, ktorá symbolizuje spojenie nevidiaceho bežca a jeho spolubežca.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 478
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 330
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 702
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 555
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 182
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 019
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 2 011
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Snažia sa prežiť od výplaty do výplaty – čo im bráni ušetriť si na horšie časy?


INZERCIA 7 h

Vyšlo júnové číslo obľúbeného magazínu.


INZERCIA 7 h
Nové byty v Dubovej aleji na predmestí Bratislavy so zvýhodneným financovaním

Zabudnite na bratislavské ceny. Komfortné bývanie nájdete za hranicou mesta.


INZERCIA 7 h
Vyskúšajte tipy od šéfkuchára svetových hviezd

Peter Varga už varil pre Beyoncé, Justina Biebera aj pre Jennifer Aniston.


INZERCIA 7 h
SkryťZatvoriť reklamu