SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy

CTP Slovakia buduje sieť 15 CTParkov s takmer miliónom m² plochy na prenájom

1. Ako dlho CTP Slovakia pôsobí na slovenskom trhu a v akých oblastiach?

CTP Slovakia pôsobí na slovenskom trhu viac ako 10 rokov. Počas tohto obdobia sme si vybudovali líderské postavenie v oblasti priemyselných a logistických nehnuteľností. V súčasnosti prevádzkujeme 15 CTParkov po celom Slovensku – od západu až po východ krajiny, s celkovou prenajímateľnou plochou takmer 1 000 000 m². Okrem Bratislavy pôsobíme v ďalších regiónoch a mestách ako Trnava, Žilina, Košice, Námestovo, Nitra, Prešov či Voderady..

Okrem industriálnych nehnuteľností máme pod svojimi krídlami aj pre mňa veľmi osobný projekt. Sú ním ikony bratislavského centra, a to Obchodný dom Dunaj a Dom odievania Brouk a Babka, Plánujeme ich citlivo zrekonštruovať a priniesť im nový život v súlade s modernými štandardmi a s rešpektom k ich historickému významu.

2. Aké faktory zohľadňujete pri výbere nových lokalít pre vaše projekty a prečo sa zameriavate viac na regióny ako na Bratislavu?

Veríme, že potenciál Slovenska sa neskrýva len v Bratislave a okolí. Výhodou našich regionálnych parkov je ich strategická poloha, keďže Slovensko je prirodzenou križovatkou medzi západnou a východnou Európou, s výbornou dostupnosťou do susedných krajín ako Rakúsko, Maďarsko, Česko a Poľsko.

Pri výbere lokalít zohľadňujeme dostupnosť pracovnej sily, infraštruktúru, dopravné napojenia a záujem investorov o konkrétny región. Vďaka tomu vieme prinášať nielen moderné parky, ale aj investície, pracovné miesta a ekonomický rozvoj pre miestne komunity. Sme na Slovensku zároveň developerom s najväčším počtom industriálnych parkov v regiónoch. Napríklad holandská spoločnosť DEJONG v priebehu niekoľkých rokov vytvorí v Prešovskom regióne viac ako 400 pracovných miest, čo výrazne zvýši kvalitu života obyvateľov. Takto by sme mohli pokračovať projekt za projektom v rámci celého Slovenska.

3. V čom je CTP ako developer špecifický?

Naša špecifickosť spočíva v niekoľkých oblastiach:

Park making concept, čo znamená budovanie / podpora ekonomického ekosystémuv rámci lokality, v ktorej pôsobíme tak, aby naši klienti benefitovali zo zdielaných služieb, zázemia, vybavenia alebo jednoducho z prítomnosti iných spoločností v blízkosti.

Silná prítomnosť v regiónoch: Rozvíjame lokality mimo hlavného mesta, čím podporujeme decentralizovaný ekonomický rast Slovenska.

Expanzia existujúcich parkov: Nestaviame len nové parky, ale rozširujeme aj existujúce, ako napríklad v Košiciach či Trnave, aby sme vyhoveli rastúcim požiadavkám nájomcov.

Vlastný construction management tím: Disponujeme vlastnými odborníkmi a profesionálmi na výstavbu, čo nám umožňuje flexibilne reagovať a dodávať projekty v požadovanom čase a kvalite.

Komplexné riešenia na mieru: Vieme uspokojiť aj najnáročnejších klientov, od bežnej logistiky až po technicky náročné prevádzky akou je napríklad špeciálne miestnosti bez kontaminantov na výrobu čipov, tvz. Clean room.

Sme najväčším verejne kótovaným developerom priemyselných nehnuteľností v Európe, čo nám poskytuje stabilitu a možnosti veľkých strategických investícií.

4. Jeden z vašich najnovších projektov je logistické centrum pre sieť Biedronka v CTParku Voderady. Bola táto stavba technicky náročná? Mali klienti špecifické požiadavky?

Áno, projekt pre Biedronku, najväčší poľský reťazec s potravinami, bol výnimočný svojou mierou prispôsobenia. Klient mal veľmi konkrétne požiadavky, ktoré vychádzajú z prevádzky ich 17 distribučných centier v Poľsku. Naša úloha bola tieto požiadavky preniesť do slovenského kontextu.

Distribučné centrum v CTParku Voderady má rozlohu 28 700 metrov štvorcových a sú tu chladiace priestory (1000 m²), mraziaca komora, plniacu stanicu CO₂ pre prenosné chladničky- to mimochodom špecifická technológia pre Biedronku - a kancelárie priamo v hale. Použité bolo vybavenie skladov najvyššej kvality, ako regály BITO, manipulačná technika Jungheinrich, či chladiace systémy Frioarte. V distribučnom centre bude do niekoľkých rokov pracovať okolo 500 ľudí, čo je pre trnavský región významný prínos.

5. Ako dlho ste toto logistické centrum pripravovali?

Projekt pre Biedronku sme pripravovali niekoľko mesiacov. Od prvotného návrhu, cez špecifikáciu požiadaviek, až po samotnú výstavbu a odovzdanie. Vďaka našim skúsenostiam a vlastnému tímu sme vedeli reagovať rýchlo a efektívne. Klient dostal presne to, čo potreboval, teda moderné distribučné centrum pripravené na prevádzku podľa najvyšších štandardov. Príprava, vyhotovenie, finalizácia a odovzdanie distribučného centra nám trvala približne jeden rok, čo je naozaj skvelá vizitka našej práce, ak zoberieme do úvahy celkovú náročnosť projektu.

A presne toto je jeden z kľúčových dôvodov, prečo si nás vyberajú klienti a sme jednotkou na trhu. Výstavba a vytvorenie priestoru presne podľa požiadaviek klienta. Dynamický, profesionálny a proklientský prístup, ktorý posúva hranice podnikania.

6. Máte ďalších veľkých klientov? Je Slovensko stále atraktívne pre zahraničných investorov?

Slovensko si stále drží pozíciu atraktívnej krajiny pre medzinárodných investorov, najmä vďaka svojej polohe, dostupnosti kvalifikovanej pracovnej sile a stabilnému podnikateľskému prostrediu. Dôkazom je 96 % obsadenosť našich priestorov.

Portfólio klientov CTP Slovakia je skutočne pestré a zahŕňa viacero významných medzinárodných aj lokálnych spoločností. Medzi našich nájomcov patria napríklad GymBeam, C&A, DPD, Ceva Logistics, Howe, DEJONG, Lear a mnoho ďalších.

7. Tento rok ste nastúpili ste na novú pozíciu, aké sú Vaše plány v CTP Slovakia?

Ako nový generálny riaditeľ CTP Slovakia chcem nadviazať na doterajšie úspechy a zároveň priniesť novú dynamiku a víziu pre budúcnosť. Mojím cieľom je ešte viac zvýrazniť našu prítomnosť v mimobratislavských regiónoch, budovať silnejšie vzťahy s lokálnymi samosprávami a klientmi a zintenzívniť zodpovedný rozvoj v súlade s ESG princípmi.

Zároveň chcem, aby sa CTP Slovakia stala prvým miestom, kam sa investori obrátia, keď zvažujú začať alebo rozvíjať podnikanie na Slovensku.

8. Aké má CTP Slovakia plány rastu prenajímateľných plôch?

Rok 2025 bude pre nás kľúčový. Sme na dobrej ceste dosiahnuť magický míľnik, konkrétne jeden milión metrov štvorcových prenajímateľnej plochy. Zároveň pokračujeme v investíciách v rámci rozšírenia našich parkov, modernizáciu infraštruktúry a výstavbu na mieru pre nových klientov.

Chceme nielen rásť, ale zároveň budovať naše parky zodpovedne, teda v duchu trvalej udržateľnosti, s dôrazom na architektúru, technológie a komunitu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 992
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 334
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 511
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 467
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 674
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 3 668
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 447
  8. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 368
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

First moment zmenil trh a zohnať výhodný last minute zájazd je čoraz ťažšie.


INZERCIA 27. jún

Špeciálne literárne vydanie Magazínu Víkend s ilustráciami od Kristíny Mésároš.


INZERCIA 27. jún

O Cyrilo-metodských oslavách s Karin Silberhorn.


INZERCIA 26. jún

Počuli ste už slovné spojenia „starnutie obyvateľstva“ alebo „demografia“?


INZERCIA 26. jún
SkryťZatvoriť reklamu