SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?

Juraj Nedeliak v rozhovore o expanzii PLANEO a phygital retaile.

Planeo sa v máji púšťa do najväčšej expanzie svojej histórie. K sieti 62 predajní pribudne naraz 9 nových obchodov, čím nielen upevní svoju pozíciu dvojky na trhu, ale stane sa aj najdostupnejšou sieťou elektropredajní na Slovensku. O tom, čo táto expanzia znamená pre značku aj zákazníkov, ako sa kamenné predajne prispôsobujú digitálnej dobe a aké sú ďalšie plány značky PLANEO, sme sa rozprávali s Jurajom Nedeliakom, country manažérom a podpredsedom predstavenstva spoločnosti Fast Plus, ktorá značku PLANEO prevádzkuje.

PLANEO čaká v máji najväčšia expanzia v histórii – naraz preberáte deväť predajní a rastiete na 70 predajní. Prečo ste sa rozhodli ísť práve teraz touto cestou?

Rozhodovanie o expanzii v neistých časoch je vždy na veľké zváženie. No stála tu príležitosť posilniť svoju pozíciu najdostupnejšej siete elektropredajní prevzatím predajní od NAY. A my sme sa rozhodli ísť touto cestou. PLANEO expanduje v podstate neustále, každý rok sme otvorili niekoľko predajní v rámci celej krajiny, a ani touto expanziou nekončíme. Vnímame totiž, že zákazníci sa aj napriek digitalizácii chcú fyzicky stretnúť so značkou, pozrieť si produkty naživo, poradiť sa s odborníkom. Kamenná predajňa zostáva silným miestom interakcie a dôvery. Našou stratégiou je byť čo najbližšie k ľuďom – dnes sme dostupní v priemere každých 30 kilometrov. Týmto krokom teda nielen upevňujeme našu pozíciu dvojky na trhu, ale jasne ukazujeme odvahu a vieru v kamenný retail ako silnú súčasť moderného nákupného správania. Že to funguje, dokazuje aj fakt, že až 80 % online objednávok je vyzdvihnutých osobne.

PLANEO sa situovalo predovšetkým do retailových parkov, v obchodných centrách bol len zlomok predajní.

Obchodné centrá sú dnes miestom, kde ľudia trávia voľný čas, vybavujú nákupy, stretávajú sa. Pre nás je prirodzené byť tam, kde sú naši zákazníci. Vstup do veľkých obchodných centier otvára nové príležitosti pre pohodlné nakupovanie spojené s voľnočasovými aktivitami. Navyše prinášame do týchto centier to, čo tam doteraz chýbalo. Na jednom mieste si zákazníci zaobstarajú veľké aj malé spotrebiče, prémiové technológie, notebooky, smartfóny, kuchynské potreby, hračky aj kosačku.

 „Stále tu bude časť zákazníkov, ktorí si chcú tovar obzrieť, poradiť sa alebo si vyzdvihnúť ho v čase, keď to vyhovuje im. Preto majú kamenné predajne stále zmysel,“ vysvetľuje Juraj Nedeliak. Foto: Fast Plus „Stále tu bude časť zákazníkov, ktorí si chcú tovar obzrieť, poradiť sa alebo si vyzdvihnúť ho v čase, keď to vyhovuje im. Preto majú kamenné predajne stále zmysel,“ vysvetľuje Juraj Nedeliak. Foto: Fast Plus

Ako na túto expanziu reaguje infraštruktúra PLANEO – logistika, skladové kapacity, ľudské zdroje?

V minulom roku sme úspešne presunuli náš logistický sklad zo západu Slovenska do Šášovského Podhradia, čím sme dosiahli strategickú polohu uprostred krajiny. Tým sa zrýchlilo zásobovanie, znížila uhlíková stopa a vytvorili sme základ pre ďalšiu expanziu.. Aj v oblasti ľudských zdrojov sme pripravení – dnes PLANEO a centrála Fast Plus zamestnávajú okolo tisíc ľudí a nový rast prináša ďalšie pracovné príležitosti v regiónoch.

Digitálna éra tlačí na online predaje. Prečo sa PLANEO naďalej tak silno opiera o kamenné predajne?

Aj keď online predaj výrazne rastie, sme presvedčení, že phygital model – kombinácia online a offline sveta – je budúcnosťou. Nakupovanie v PLANEO je rýchle, jednoduché a pohodlné: tovar si zákazník objedná na e-shope a už do 30 minút si ho môže vyzdvihnúť na predajni. Alebo si ho nechá doviezť so službou Doprava Premium, vrátane inštalácie a ekologickej likvidácie starého spotrebiča. Kamenné predajne so službou doručenia na druhý deň zdarma sú zároveň veľké výdajné boxy, čo je pre mnohých ľudí rýchlejšie a komfortnejšie ako čakať na kuriéra. Navyše výhodu našich predajní je to, že si u nás na druhý deň zdarma zákazník vyzdvihne aj spotrebiče veľkých rozmerov ako sú televízory, či chladničky, ktoré sa do výdajných boxov nezmestia.

Súčasťou ponuky PLANEO je aj záhradná technika Fieldmann. Foto: Fast Plus Súčasťou ponuky PLANEO je aj záhradná technika Fieldmann. Foto: Fast Plus

Ako sa PLANEO vyrovnáva s novými očakávaniami zákazníkov na personalizáciu, rýchlosť a zážitok?

Dôraz kladieme na kvalitu servisu. Všetci naši predajcovia prechádzajú pravidelným školením, aby vedeli zákazníkom odborne poradiť. Rozvíjame zákaznícky program PLANEO+, ktorý ponúka extra zľavy aj na akciový tovar, exkluzívne ponuky a ďalšie výhody. Rýchlosť v oblasti služieb, najmä v doručení tovaru, je dnes jedným z najväčších rozhodovacích faktorov pri nákupe elektroniky a my si to veľmi dobre uvedomujeme. Pre nás nie je dôležité len predať produkt, ale poskytnúť riešenie, ktoré zákazníkovi uľahčí život.

Ako vyzerá vízia PLANEO na najbližšie roky?

Naším cieľom je expandovať aj naďalej a posilňovať značku ako synonymum dostupnosti, kvality, odbornosti a cenovej dostupnosti. Chceme rozvíjať phygital retail, využívať možnosti umelej inteligencie a stále prinášať zákazníkom nové produkty, služby a benefity. Svet sa mení rýchlo, ale my veríme, že kombinácia inovácie a osobného prístupu je cestou, ktorá nás udrží medzi lídrami slovenského elektro retailu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  2. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  7. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  2. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  3. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  5. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  6. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  8. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 036
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 824
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 093
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 712
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 916
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 197
  7. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 992
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 1 981
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Green Corner ponúka bývanie s unikátnou architektúrou a súkromným vnútroblokom.


INZERCIA 25m

Huštáky prinesú do centra Košíc exkluzívne byty s privátnym vstupom do parku.


INZERCIA 25m

Juraj Nedeliak v rozhovore o expanzii PLANEO a phygital retaile.


INZERCIA 25m

Nič od neho nečakáte, a práve preto vám vyrazí dych.


INZERCIA 2. máj
SkryťZatvoriť reklamu