SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček

O hokeji, online hejtoch aj otcovi, na ktorého radu nikdy nezabúda.

(Zdroj: Orange Slovensko)

Roman Kukumberg mladší je talentovaný slovenský hokejista a syn známeho reprezentanta Romana Kukumberga. S hokejom začal ako trojročný a aktuálne pôsobí v HC Slovan Bratislava. V rozhovore hovorí o hokeji, slávnom otcovi ale aj o hejtoch, s ktorými sa často stretáva. Akú otcovu radu si stále pripomína?

Ako sa začal tvoj príbeh s hokejom?

Začalo sa to v Rusku, môj otec tam vtedy hrával. Mal som tri roky, keď som sa prvýkrát postavil na korčule. Z toho obdobia mám len matné spomienky, ale viem, že ma hokej okamžite chytil za srdce. Keď sme sa vrátili na Slovensko, pokračoval som v mládežníckych kategóriách Slovana. V seniorskom tíme Slovana som prvýkrát nastúpil ako 17-ročný. Potom nasledoval rok v Kanade a teraz som opäť v Slovane.

Tvoj otec je známy hokejista. Je to skôr výhoda alebo tlak?

Určite oboje. Otec mi dáva výborné rady, ale priezvisko Kukumberg znamená aj väčšie očakávania. Uvedomujem si to, a snažím sa to brať skôr ako motiváciu než ako tlak.

Patríš k novej hokejovej generácii, ktorá vyrastá so smartfónmi a sociálnymi sieťami. Ako to zvládaš zladiť s tréningovým režimom?

Keď prídem na štadión, telefón ide bokom – sústredím sa na tréning či zápas. Keď potom prídem domov a mám čas, chytím mobil, niekomu zavolám alebo si píšem s kamarátmi. Je to taký prirodzený balans.

Sú sociálne siete pre mladých hokejistov skôr výhodou či nevýhodou?

Výhodou je, že si môžeme vybudovať vlastnú značku, ľudia nás sledujú, a to nám môže pomôcť v kariére, či nám priniesť rôzne spolupráce. Nevýhoda je, ak sa tímu nedarí – veľmi ľahko natrafíš na hejty či nepríjemné komentáre. Môže to podkopať psychiku. Vidím v tom však veľké pozitívum aj pre tímy, ktoré vedia vďaka sociálnym sieťam skvelo pracovať so svojimi fanúšikmi.

Ako zvládaš negatívne komentáre či hejty?

Zväčša to čakám, že raz za čas príde niekto, kto si potrebuje vyliať emócie. Snažím sa to neriešiť, neprilievať olej do ohňa a ísť ďalej. Niekedy to ľudia píšu v zápale hnevu, keď pozerajú zápas. Človek musí byť v online priestore ostražitý, no nemôže sa mu to dostať pod kožu.

Ako teda vyzerá ideálna mentálna príprava mladého hokejistu v dnešnej dobe?

Nikdy som nemal mentálneho kouča, ale povedal by som, že treba byť pripravený na všetko, nič nepodceniť a nečakať, že všetci budú vždy spokojní s tvojou hrou. Tiež netreba panikáriť, keď hráš menej. Je dôležité vydržať, trénovať naplno a počkať na svoju šancu.

Ako sa dnešná príprava mladých hráčov líši od čias tvojho otca?

Tá generácia bola asi celkom iná, vtedy sa riešili úplne iné veci. Dnes napríklad na mládežníckych majstrovstvách IIHF už povinne absolvujeme prednášky o integrite a na každom kroku sú QR kódy, prostredníctvom ktorých môžeme nahlásiť problémy, napríklad aj s hejtmi. Dnes sa všetko rieši otvorenejšie a do detailov, aby sme vedeli, čo môžeme na sociálnych sieťach očakávať a ako na to reagovať. V otcovej dobe to neexistovalo.

Nedávno si účinkoval v reklame Orangeu na Online ochranu. Ako vnímaš túto skúsenosť?

Páčilo sa mi, ako sa tam prepojil môj svet – hokej – s témou digitálnej bezpečnosti. Dnes mnohí žijeme veľkú časť dňa online, a mňa bavila myšlienka „obrany domácich“ nielen fyzicky, ale aj v digitálnom prostredí. V reklame som tak mal možnosť ukázať, že rovnako ako v hokeji, potrebuješ dobrú obranu proti nástrahám online sveta.

 (zdroj: Orange Slovensko) (zdroj: Orange Slovensko)

Máš mladšieho brata. Si preňho viac ochranca alebo parťák?

Z každého trochu. Usmerňujem ho, aby nevymýšľal hlúposti, no zároveň si spolu radi aj zasrandujeme. Občas je medzi nami cítiť ten šesťročný rozdiel, no teším sa, keď bude starší a budeme sa baviť aj o vážnejších veciach.

Keď už sme spomenuli digitálnu bezpečnosť – cítiš zodpovednosť aj v tom, ako narába s mobilom a internetom? Je niečo konkrétne, na čo ho v online priestore špeciálne upozorňuješ?

Vysvetľujem mu, že by mal rozlišovať, čo patrí len jemu a čo je v pohode ukázať svetu. Na sociálnych sieťach je veľa cudzích ľudí, netreba sa s nimi deliť o všetko. Nájsť si ten balans je podľa mňa kľúčové.

Čo by si odporučil svojim mladším spoluhráčom alebo fanúšikom, ktorí trávia veľa času online?

Určite by som im odporučil, aby občas jednoducho vypli telefón a vybehli von – s kamarátmi niečo podniknúť, zahrať si futbal, ísť na vzduch. Toto sú aktivity, z ktorých má potom mladý človek reálne spomienky a zážitky, nie z tých hodín strávených na mobile. Netreba byť stále zavretý doma, pozerať do displeja. Treba si užívať reálny život aj mimo online sveta.

Čo najdôležitejšie ťa naučil hokej?

Najmä disciplínu, to je najdôležitejšia vec. Disciplína udržuje štandard, keď človek stratí motiváciu. Keď to ide ťažšie, človek častokrát stráca motiváciu a nemá chuť niečo robiť a vtedy príde na rad disciplína, ktorá udržuje ten štandard, aby bol ten výkon taký, ako má byť.

Čo si na otcovi najviac vážiš a ako ťa ovplyvnil?

Otec a celá rodina mi dávajú obrovskú podporu, sledujú každý môj zápas. Odmalička som ho videl hrať, prežíval som s ním ten život hokejistu, čo ma motivovalo vydať sa rovnakou cestou. Pre mňa sú mnohé situácie nové, no on si tým už prešiel a vie mi skvelo poradiť. Často mi hovorí, že hokej mám robiť pre radosť. Aj keď sa začnete brať príliš vážne, je fajn spomenúť si, prečo ste ten šport milovali odmalička. Je to krásna robota a treba si to aj užívať.

Ovplyvňuje podľa teba digitalizácia aj hokejové prostredie?

Výrazne. V zahraničí každý tím využíva technológie, robia videá, analýzy, a to všetko pomáha hráčom rásť. Tiež používajú sociálne siete pre budovanie základne fanúšikov. Aj u nás v Slovane využívame digitálne technológie – od tímových skupín na WhatsAppe až po detailné video analýzy zápasov. Je to praktické a šetrí to čas, bez toho by to dnes asi išlo ťažšie.

Digitálna bezpečnosť aj podpora mladých hokejových talentov sú oblasti, ktorým sa Orange venuje dlhodobo. Novou iniciatívou, ktorá tieto témy prepája, je For Good Connections (v preklade Pre dobré spojenia) – platforma, ktorú skupina Orange prináša vo viac ako 20 krajinách, v ktorých pôsobí. V jej duchu bol Orange aj hlavným partnerom Orange Mládežníckych majstrovstiev Slovenska 2025, ktoré sa konali začiatkom apríla v Regionálnej hokejovej akadémii v Trenčíne.

 (zdroj: Orange Slovensko) (zdroj: Orange Slovensko)

„Podpora mladej generácie hokejistov je jedným z pilierov nášho dlhoročného partnerstva so slovenským hokejom. Zároveň vidíme veľký zmysel v tom, že popri športe prinášame mladým ľuďom aj poznatky z oblasti digitálnej bezpečnosti a budovania mentálnej odolnosti – na ľade aj mimo neho. Práve to je cieľ platformy For Good Connections,“ hovorí Tomáš Palovský, riaditeľ komunikácie a značky spoločnosti Orange Slovensko.

 (zdroj: Orange Slovensko) (zdroj: Orange Slovensko)

Advertisement

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  5. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  2. Čo vám nikto nepovedal o kráse, materstve a ADHD dospelých
  3. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať?
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  6. Príďte do Piešťan na oslavy 80. výročia víťazstva nad fašizmom
  7. Víno z LESOV SR žiari: Úspech na Vienale 2024
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 245
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 791
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 229
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 893
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 3 365
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 3 063
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 3 031
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 036
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Rastislav Schmieger vymýšľa stroje, ktoré formujú budúcnosť priemyslu.


INZERCIA 4 h

Nové číslo magazínu SME ženy je v predaji aj s kozmetickým darčekom.


INZERCIA 4 h

Darujte kúsok svojho času a zmeňte svet okolo seba.


INZERCIA 4 h

Špeciálnu prílohu k MS v hokeji 2025 nájdete v denníkoch SME a Korzár už dnes.


INZERCIA 4 h
SkryťZatvoriť reklamu