SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom

Jej ovocnú chuť poznáš, no vieš, že skrýva aj zaujímavé tajomstvo?

Hlad často prichádza nečakane. Keď ti kolotoč pracovných stretnutí vyškrtne z programu obednú prestávku, cestou z tréningu či v škole, keď si zabudneš zabaliť desiatu. Vtedy sa oplatí mať poruke záchrancov. Malé šikovné cereálne tyčinky, ktoré dodajú energiu na počkanie. Tie od značky TEKMAR majú aj čosi navyše. Príbeh slovenskej rodiny, ktorá verí, že aj nenápadná pochúťka môže mať výnimočnú chuť.

S výrobou začali v spoločnosti oveľa skôr, než sa táto dobrota vhodná do kabelky stala populárnou. Pred tridsiatimi rokmi. Pôvodní zakladatelia mali na tie časy veľa odvahy aj jasný plán. Chceli na trh priniesť zdravú náhradu snacku, ktorú si so sebou môžete vziať kamkoľvek. „Naše tyčinky nepoznajú len na Slovensku, ale pochutili si na nich aj vrcholoví športovci, boli na dvoch olympiádach a dajú sa kúpiť aj v Mongolsku, Iraku či Líbyi,“ vymenúva úspechy značky Katarína Nitrayová, exportná riaditeľka spoločnosti.

Pri výrobe si dávajú záležať na kvalitných surovinách Pri výrobe si dávajú záležať na kvalitných surovinách

Značka, ktorá vznikla na zelenej lúke

Dcéra jedného z pôvodných zakladateľov chodievala do firmy odmalička. Spoločne s dvomi mladšími bratmi pomáhali na brigádach a krok za krokom sa učili, ako sa robia poctivé potraviny na svetovej úrovni. „Ja aj moji súrodenci vo firme stále pracujeme. Spolu s otcom, ktorý na všetko dohliada a s mamou, ktorá má pod palcom vývojové pracovisko,“ opisuje rodinnú dynamiku. Začiatky však boli náročné. TEKMAR vznikol doslova na zelenej lúke neďaleko Veľkého Krtíša. Štyria zakladatelia si bez podpory bánk museli vystačiť s vlastnými financiami a ich prvým pracoviskom bola bývalá materská škola. A dnes? Z výrobného závodu v Lužiankach pri Nitre ročne odíde vyše 35 miliónov müsli a proteínových tyčiniek, ktoré si získali fanúšikov od Portugalska cez Maroko až po Blízky východ. Samozrejme, u nás doma nechýbajú v Kauflande, kde majú potraviny vyrobené z lásky k Slovensku svoje čestné miesto.

„So spoločnosťou TEKMAR spolupracujeme už osemnásť rokov, vďaka čomu v regáloch ponúkame slovenské cereálne a proteínové tyčinky. Domáci dodávatelia pravidelne rozširujú náš sortiment, pretože dokážu prinášať kvalitné a chutné výrobky, ktoré si obľúbili aj zákazníci,“ vysvetľuje Eva Havelová z oddelenia nákupu trvanlivého sortimentu v spoločnosti Kaufland.

Ingrediencie prechádzajú miešacími a valcovacími fázami, chladia sa, krájajú a potom polievajú jogurtom alebo čokoládou Ingrediencie prechádzajú miešacími a valcovacími fázami, chladia sa, krájajú a potom polievajú jogurtom alebo čokoládou

V hre je 380 receptov

Jedinečnú chuť a čerstvosť výrobca stráži vďaka moderným technológiám. Nechýba im vývojové centrum aj laboratórium, ale tiež vločkáreň, kde ovos prechádza parením, žehlením a sušením. Všetko však začína v dennom sklade, kde sú pripravené ingrediencie podľa aktuálneho receptu. Mimochodom, tých má značka vyše 380. Sirupy, jablčná vláknina, sušené ovocie, oriešky a ovsené vločky prechádzajú miešacími a valcovacími fázami, chladia sa, krájajú a potom polievajú jogurtom alebo čokoládou. TEKMAR dokáže rýchlo reagovať na najnovšie trendy vo výžive a všetko, čo sa dostane na pulty, musí predovšetkým chutiť zamestnancom spoločnosti.

„Testujeme desiatky noviniek ročne, robíme veľa slepých testov, neustále inovujeme a porovnávame, aby sme na trh priniesli len tú najvyššiu kvalitu,“ pokračuje Katarína Nitrayová a dodáva, že hoci sa spoliehajú na špičkové technológie a používajú aj fotobunky či röntgen, ktoré dohliadajú na kvalitu, najviac si tu cenia zamestnancov. Mnohí z nich v spoločnosti pracujú 15 rokov. „Sme rodinná firma a každý, s kým spolupracujeme, je pre nás dôležitý, ale Kaufland je na vrchole pomyselného rebríčka. Až dvanásť percent z celkového množstva našich produktov, ktoré zákazníci na Slovensku nakúpia, sa predá v sieti jeho obchodov a je stabilným aj férovým partnerom, ktorý nás pravidelne podporuje.“

Katarína Nitrayová (vľavo) tvrdí, že prvými ochutnávačmi tyčiniek sú zamestnanci Katarína Nitrayová (vľavo) tvrdí, že prvými ochutnávačmi tyčiniek sú zamestnanci

Podpora, ktorá má zmysel

Široká ponuka tyčiniek, sypané müsli aj novinky, ktoré TEKMAR ešte len uvádza na trh, to všetko má svoje miesto na pultoch pod červenou strechou. „Trend zdravého životného štýlu sa prejavuje aj väčším záujmom o tento sortiment. Zvýšený nárast predaja si všímame najmä počas leta, kedy müsli tyčinky zákazníci nakupujú ako chutné snacky na cesty či na turistiku, ale aj začiatkom roka, kedy slúžia ako pochúťka pri tréningoch,“ zdôrazňuje Eva Havelová zo spoločnosti Kaufland, kde v rebríčku predajnosti vyhrávajú najmä tyčinky s jogurtovou polevou. „Čoraz väčšiu obľubu si získavajú aj funkčné proteínové výrobky. Spotrebiteľov však musia osloviť výnimočnou chuťou, čo pri tyčinkách TEKMAR určite platí. Takéto produkty si zaslúžia, aby v našich predajniach mali priestor a aby sme podporovali ich výrobcov.“

Lebo aj v malej tyčinke sa môže skrývať veľký spojenec hladného popoludnia, dlhej cesty či náročnej túry, kedy telo potrebuje energiu. A kto povedal, že hlavný záchranca nemôže mať vôňu orieškov a šťavnatú chuť ovocia s čokoládou?

Načítavam video...

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  7. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  8. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  1. TIPOS spustil novú kampaň
  2. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  3. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  6. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  7. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  8. Ku kybernetickej bezpečnosti prispejú aj dobrovoľné hlásenia
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 419
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 853
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 5 572
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 870
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 657
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 3 881
  7. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 288
  8. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké 3 207
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

TIPOS spustil v čase futbalových Majstrovstiev Európy hráčov do 21 rokov novú kampaň.


14 h

Prichádza nová séria HONOR 400.


INZERCIA 24 h

TN live prináša aktuálne správy, aj úplne nové publicistické relácie.


INZERCIA 24 h

Jej ovocnú chuť poznáš, no vieš, že skrýva aj zaujímavé tajomstvo?


INZERCIA 24 h
SkryťZatvoriť reklamu