SME

Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas

Tradičný český pivovar Budějovický Budvar mal historicky najúspešnejší rok. Dosiahol rekordný objem a rástol doma i vo svete.

Český národný pivovar Budějovický Budvar disponuje najväčšími ležiackymi tankami v Európe. Foto: Budweiser BudvarČeský národný pivovar Budějovický Budvar disponuje najväčšími ležiackymi tankami v Európe. Foto: Budweiser Budvar

Pod vedením Petra Dvořáka ide značka trpezlivo svojou cestou – bez skratky, bez kompromisov, bez zmeny receptúry.

Budvar v roku 2024 uvaril 1,927 milióna hektolitrov piva – najviac vo svojej 129-ročnej histórii. Tržby mu narástli o 11 %, export o 4 %. V čase, keď väčšina pivovarov čelí stagnácii alebo prepadu, ide o silný signál. „Tieto výsledky nie sú o tom, že by sme niečo prelomili. Sú výsledkom dlhodobého prístupu, ktorý je konzistentný, čitateľný a poctivý,“ hovorí riaditeľ Petr Dvořák, ktorý Budějovický Budvar vedie od roku 2017.

Pivo, ktoré sa nevyrába, ale zreje

Petr Dvořák nevníma Budvar ako značku, ktorá potrebuje na seba upozorňovať. Naopak. „Sme značka, ktorá nemá potrebu hľadať nové chute každú sezónu. Naše pivo chutí rovnako dnes, ako pred desiatimi či päťdesiatimi rokmi. A ľudia to oceňujú,“ hovorí. Budvar používa len prírodné suroviny – vodu z artézskej studne, celohlávkový žatecký chmeľ, jačmeň z Hané a vlastné kvasnice. Navyše ležiak má na zretie toľko času, koľko potrebuje. „Naša výroba sa nedá urýchliť, ani nad tým neuvažujeme. Ale v tom je naše pivo výnimočné – je stabilné, vyzreté a dôveryhodné,“ dodáva riaditeľ.

Budvar stojí na autentických surovinách od začiatku výroby až dodnes. Foto: Budweiser Budvar Budvar stojí na autentických surovinách od začiatku výroby až dodnes. Foto: Budweiser Budvar

Rastieme bez expanzie výroby. To je dnes vzácne

Aj keď Budvar exportuje do viac ako 70 krajín, vrátane Kanady, Vietnamu či Spojených arabských emirátov, pivo varí výlučne v Českých Budějoviciach. Nevyužíva licencie ani zahraničné pivovary. „Mohli by sme to robiť ako iní – rozdeliť výrobu na viac miest, šetriť na kvalite. Ale prišli by sme o niečo zásadné: o schopnosť zaručiť, že Budweiser Budvar chutí vždy rovnako,“ vysvetľuje Petr Dvořák.

Zisk ide späť do pivovaru. A do ľudí

Budvar plánuje zisky z rekordného roku investovať do rozšírenia výrobnej kapacity na 2,15 milióna hektolitrov ročne. Zároveň pripravuje zelené projekty – bioplynovú stanicu, fotovoltaiku aj nové návštevnícke centrum. „Budvar nie je len výrobný podnik. Je to kultúrne miesto. Chceme, aby ľudia chápali, čo za našim pivom naozaj je,“ hovorí Petr Dvořák. Pivovar chce ročne prilákať až 200-tisíc návštevníkov – a ukázať im, že aj tradičné remeslo môže byť živé, moderné a zrozumiteľné pre všetkých.

Dlhodobá vízia namiesto krátkodobej efektivity

Peter Dvořák vedie pivovar od roku 2017 s jasnou stratégiou – stabilita, dôslednosť, trpezlivosť: „Sme národný pivovar. A to so sebou nesie zodpovednosť – nielen voči histórii, ale aj voči tomu, čo chceme reprezentovať dnes. Našu hodnotu tvorí to, čo nerobíme narýchlo.“

Výsledok: Poctivá značka pre ľudí, ktorí nehľadajú skratky

Budweiser Budvar dnes na Slovensku patrí medzi najobľúbenejšie značky ležiaka. Je to výsledok toho, že značka nerobí kompromisy – vo výrobe, v kvalite, ani vo vzťahu k ľuďom. Ich prístup je dôkazom, že aj trpezlivosť a stabilita môžu byť v roku 2025 cestou k ďalšiemu rastu.

Nadmerné požívanie alkoholických nápojov môže byť zdraviu škodlivé. Osoby mladšie ako 18 rokov nesmú požívať alkoholické nápoje.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  2. Kto pomôže tým, čo pomáhajú?
  3. Na ako dlho majú mladí Slováci nasporené peniaze?
  4. Live: Známe mená aj objavy. Ktoré firmy získajú cenu FéliX 2025?
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  8. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  1. Live: Známe mená aj objavy. Ktoré firmy získajú cenu FéliX 2025?
  2. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  3. Na ako dlho majú mladí Slováci nasporené peniaze?
  4. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  5. Ako zistíte, že máte v tele zápal
  6. Kto pomôže tým, čo pomáhajú?
  7. Gazdovať sa dá aj na jalovej pôde
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 14 539
  2. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 5 931
  3. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 5 160
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 526
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 4 447
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 3 117
  7. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 064
  8. Keď sa z brigády stane kariéra 2 087
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Slovenská sporiteľňa a magazín INDEX ocenia najlepšie podnikateľské príbehy.


INZERCIA 7 h

Životné poistenie je najlacnejšie pre mladých ľudí.


INZERCIA 19 h
Dobrá flotila Slovenský skauting

Nadácia Volkswagen Slovakia odovzdala deväť automobilov neziskovým organizáciám.


INZERCIA 19 h

Už najbližšiu stredu.


INZERCIA 19 h
SkryťZatvoriť reklamu