SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas

Tradičný český pivovar Budějovický Budvar mal historicky najúspešnejší rok. Dosiahol rekordný objem a rástol doma i vo svete.

Český národný pivovar Budějovický Budvar disponuje najväčšími ležiackymi tankami v Európe. Foto: Budweiser BudvarČeský národný pivovar Budějovický Budvar disponuje najväčšími ležiackymi tankami v Európe. Foto: Budweiser Budvar

Pod vedením Petra Dvořáka ide značka trpezlivo svojou cestou – bez skratky, bez kompromisov, bez zmeny receptúry.

Budvar v roku 2024 uvaril 1,927 milióna hektolitrov piva – najviac vo svojej 129-ročnej histórii. Tržby mu narástli o 11 %, export o 4 %. V čase, keď väčšina pivovarov čelí stagnácii alebo prepadu, ide o silný signál. „Tieto výsledky nie sú o tom, že by sme niečo prelomili. Sú výsledkom dlhodobého prístupu, ktorý je konzistentný, čitateľný a poctivý,“ hovorí riaditeľ Petr Dvořák, ktorý Budějovický Budvar vedie od roku 2017.

Pivo, ktoré sa nevyrába, ale zreje

Petr Dvořák nevníma Budvar ako značku, ktorá potrebuje na seba upozorňovať. Naopak. „Sme značka, ktorá nemá potrebu hľadať nové chute každú sezónu. Naše pivo chutí rovnako dnes, ako pred desiatimi či päťdesiatimi rokmi. A ľudia to oceňujú,“ hovorí. Budvar používa len prírodné suroviny – vodu z artézskej studne, celohlávkový žatecký chmeľ, jačmeň z Hané a vlastné kvasnice. Navyše ležiak má na zretie toľko času, koľko potrebuje. „Naša výroba sa nedá urýchliť, ani nad tým neuvažujeme. Ale v tom je naše pivo výnimočné – je stabilné, vyzreté a dôveryhodné,“ dodáva riaditeľ.

Budvar stojí na autentických surovinách od začiatku výroby až dodnes. Foto: Budweiser Budvar Budvar stojí na autentických surovinách od začiatku výroby až dodnes. Foto: Budweiser Budvar

Rastieme bez expanzie výroby. To je dnes vzácne

Aj keď Budvar exportuje do viac ako 70 krajín, vrátane Kanady, Vietnamu či Spojených arabských emirátov, pivo varí výlučne v Českých Budějoviciach. Nevyužíva licencie ani zahraničné pivovary. „Mohli by sme to robiť ako iní – rozdeliť výrobu na viac miest, šetriť na kvalite. Ale prišli by sme o niečo zásadné: o schopnosť zaručiť, že Budweiser Budvar chutí vždy rovnako,“ vysvetľuje Petr Dvořák.

Zisk ide späť do pivovaru. A do ľudí

Budvar plánuje zisky z rekordného roku investovať do rozšírenia výrobnej kapacity na 2,15 milióna hektolitrov ročne. Zároveň pripravuje zelené projekty – bioplynovú stanicu, fotovoltaiku aj nové návštevnícke centrum. „Budvar nie je len výrobný podnik. Je to kultúrne miesto. Chceme, aby ľudia chápali, čo za našim pivom naozaj je,“ hovorí Petr Dvořák. Pivovar chce ročne prilákať až 200-tisíc návštevníkov – a ukázať im, že aj tradičné remeslo môže byť živé, moderné a zrozumiteľné pre všetkých.

Dlhodobá vízia namiesto krátkodobej efektivity

Peter Dvořák vedie pivovar od roku 2017 s jasnou stratégiou – stabilita, dôslednosť, trpezlivosť: „Sme národný pivovar. A to so sebou nesie zodpovednosť – nielen voči histórii, ale aj voči tomu, čo chceme reprezentovať dnes. Našu hodnotu tvorí to, čo nerobíme narýchlo.“

Výsledok: Poctivá značka pre ľudí, ktorí nehľadajú skratky

Budweiser Budvar dnes na Slovensku patrí medzi najobľúbenejšie značky ležiaka. Je to výsledok toho, že značka nerobí kompromisy – vo výrobe, v kvalite, ani vo vzťahu k ľuďom. Ich prístup je dôkazom, že aj trpezlivosť a stabilita môžu byť v roku 2025 cestou k ďalšiemu rastu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  3. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  4. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  6. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  1. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  3. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  7. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  8. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 11 255
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 115
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 9 243
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 8 931
  5. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 486
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 493
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 959
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 3 147
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Český národný pivovar Budějovický Budvar disponuje najväčšími ležiackymi tankami v Európe. Foto: Budweiser Budvar

Tradičný český pivovar Budějovický Budvar mal historicky najúspešnejší rok. Dosiahol rekordný objem a rástol doma i vo svete.


INZERCIA 3 h

Metropolis predstavuje vďaka materiálom a technológiám bývanie budúcnosti.


INZERCIA 3 h
Na Harmincovej ulici v Dúbravke pribudla prvá zastávka MHD vytvorená pomocou 3D tlače. 

Bratislava má prvú zastávku MHD na Slovensku, ktorá vyšla z 3D tlače z betónu.


INZERCIA 3 h

Medzinárodná kariéra nečaká na diplom – u nás začína hneď od prvého ročníka.


INZERCIA 3 h
SkryťZatvoriť reklamu