SME

Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas

Tradičný český pivovar Budějovický Budvar mal historicky najúspešnejší rok. Dosiahol rekordný objem a rástol doma i vo svete.

Český národný pivovar Budějovický Budvar disponuje najväčšími ležiackymi tankami v Európe. Foto: Budweiser BudvarČeský národný pivovar Budějovický Budvar disponuje najväčšími ležiackymi tankami v Európe. Foto: Budweiser Budvar

Pod vedením Petra Dvořáka ide značka trpezlivo svojou cestou – bez skratky, bez kompromisov, bez zmeny receptúry.

Budvar v roku 2024 uvaril 1,927 milióna hektolitrov piva – najviac vo svojej 129-ročnej histórii. Tržby mu narástli o 11 %, export o 4 %. V čase, keď väčšina pivovarov čelí stagnácii alebo prepadu, ide o silný signál. „Tieto výsledky nie sú o tom, že by sme niečo prelomili. Sú výsledkom dlhodobého prístupu, ktorý je konzistentný, čitateľný a poctivý,“ hovorí riaditeľ Petr Dvořák, ktorý Budějovický Budvar vedie od roku 2017.

Pivo, ktoré sa nevyrába, ale zreje

Petr Dvořák nevníma Budvar ako značku, ktorá potrebuje na seba upozorňovať. Naopak. „Sme značka, ktorá nemá potrebu hľadať nové chute každú sezónu. Naše pivo chutí rovnako dnes, ako pred desiatimi či päťdesiatimi rokmi. A ľudia to oceňujú,“ hovorí. Budvar používa len prírodné suroviny – vodu z artézskej studne, celohlávkový žatecký chmeľ, jačmeň z Hané a vlastné kvasnice. Navyše ležiak má na zretie toľko času, koľko potrebuje. „Naša výroba sa nedá urýchliť, ani nad tým neuvažujeme. Ale v tom je naše pivo výnimočné – je stabilné, vyzreté a dôveryhodné,“ dodáva riaditeľ.

Budvar stojí na autentických surovinách od začiatku výroby až dodnes. Foto: Budweiser Budvar Budvar stojí na autentických surovinách od začiatku výroby až dodnes. Foto: Budweiser Budvar

Rastieme bez expanzie výroby. To je dnes vzácne

Aj keď Budvar exportuje do viac ako 70 krajín, vrátane Kanady, Vietnamu či Spojených arabských emirátov, pivo varí výlučne v Českých Budějoviciach. Nevyužíva licencie ani zahraničné pivovary. „Mohli by sme to robiť ako iní – rozdeliť výrobu na viac miest, šetriť na kvalite. Ale prišli by sme o niečo zásadné: o schopnosť zaručiť, že Budweiser Budvar chutí vždy rovnako,“ vysvetľuje Petr Dvořák.

Zisk ide späť do pivovaru. A do ľudí

Budvar plánuje zisky z rekordného roku investovať do rozšírenia výrobnej kapacity na 2,15 milióna hektolitrov ročne. Zároveň pripravuje zelené projekty – bioplynovú stanicu, fotovoltaiku aj nové návštevnícke centrum. „Budvar nie je len výrobný podnik. Je to kultúrne miesto. Chceme, aby ľudia chápali, čo za našim pivom naozaj je,“ hovorí Petr Dvořák. Pivovar chce ročne prilákať až 200-tisíc návštevníkov – a ukázať im, že aj tradičné remeslo môže byť živé, moderné a zrozumiteľné pre všetkých.

Dlhodobá vízia namiesto krátkodobej efektivity

Peter Dvořák vedie pivovar od roku 2017 s jasnou stratégiou – stabilita, dôslednosť, trpezlivosť: „Sme národný pivovar. A to so sebou nesie zodpovednosť – nielen voči histórii, ale aj voči tomu, čo chceme reprezentovať dnes. Našu hodnotu tvorí to, čo nerobíme narýchlo.“

Výsledok: Poctivá značka pre ľudí, ktorí nehľadajú skratky

Budweiser Budvar dnes na Slovensku patrí medzi najobľúbenejšie značky ležiaka. Je to výsledok toho, že značka nerobí kompromisy – vo výrobe, v kvalite, ani vo vzťahu k ľuďom. Ich prístup je dôkazom, že aj trpezlivosť a stabilita môžu byť v roku 2025 cestou k ďalšiemu rastu.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Tipy z Rakúska aj od hostí. Ako vybudovať úspešné hotely?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Tipy z Rakúska aj od hostí. Ako vybudovať úspešné hotely?
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 077
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina 6 899
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 966
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 654
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 922
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 431
  7. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 3 200
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 018
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Septembrové číslo magazínu Index je už v predaji. Aké články si v ňom prečítate?


INZERCIA 6 h

Septembrový magazín zdravia je už v predaji, noví predplatitelia dostanú darček!


INZERCIA 13 h

Žaloba bez finančného rizika: FameL GmbH pomáha firmám získať odškodnenie


INZERCIA 13 h

Roxor získal v Bratislave výnimočnú pozíciu.


INZERCIA 13 h
SkryťZatvoriť reklamu