SME

Učebnica TATRA SCOOL priblíži deťom svet peňazí modernou formou

Tatra banka prináša učebnicu TATRA SCOOL, ktorá rozvíja finančnú gramotnosť hravou formou

Bratislava, XX. september 2025 – Finančná gramotnosť detí dostáva modernú a hravú podobu. Tatra banka, ako digitálny líder a spoločensky zodpovedná firma, predstavuje učebnicu TATRA SCOOL, ktorá deťom vo veku od 8 rokov pomáha pochopiť svet peňazí zrozumiteľne, hravo a prakticky. Učebnica je dostupná bezplatne na stránke https://www.tatrascool.sk/ucebnica/ a nadväzuje na úspešnú aplikáciu TABI, ktorá učí deti hospodáriť s peniazmi.

Obsah, ktorý má zmysel

Učebnica TATRA SCOOL obsahuje 12 tematických kapitol, ktoré sa venujú oblastiam ako prvý zárobok, sporenie, darovanie, požičiavanie, rozpočet či rozumné míňanie. Každá kapitola je plná interaktívnych úloh – osemsmeroviek, tajničiek, párovačiek či slovných úloh, ktoré deti vedú k samostatnému uvažovaniu o peniazoch. Súčasťou sú aj QR kódy s video lekciami, ktoré vizuálne dopĺňajú učivo a robia ho ešte atraktívnejším.

„Sme nesmierne radi, že rozširujeme svet TABI-ho o výnimočnú učebnicu, ktorá deťom prináša finančnú gramotnosť hravou a zrozumiteľnou formou. Práve takýto prístup môže u detí už od útleho veku formovať uvedomelý vzťah k peniazom,“ hovorí Martin Benczy, manažér pre detský segment v Tatra banke.

Učebnica vznikla v spolupráci s organizáciou Junior Achievement Slovensko, ktorá je odborným garantom projektu. Táto nezisková organizácia už viac ako 30 rokov pomáha učiteľom rozvíjať podnikavosť, ekonomické myslenie a finančnú gramotnosť žiakov.

Dostupná pre každé dieťa

Učebnica je dostupná digitálne na webe pre každé dieťa a v tlačenej verzii na recyklovanom papieri, ktorá bude distribuovaná učiteľom zapojeným do vzdelávacích programov organizácie Junior Achievement Slovensko. Vďaka tomu sa môže stať súčasťou výučby na školách po celom Slovensku.

Na finančnom vzdelávaní záleží

Učebnica TATRA SCOOL prirodzene nadväzuje na mobilnú aplikáciu TABI, ktorú Tatra banka predstavila na jar 2024 ako prvú detskú aplikáciu svojho druhu. Aplikácia má výraznú vzdelávaco-hernú časť, ktorá je dostupná pre všetky deti – aj tie, ktoré nie sú klientmi banky. Deti sa učia o peniazoch prostredníctvom interaktívnych úloh, videí a výziev, ktoré rozvíjajú ich finančné myslenie.

Ak má dieťa aj Detský účet v Tatra banke, aplikácia mu umožňuje pracovať s reálnymi peniazmi – sledovať zostatok, nastavovať si ciele, šetriť na vlastné sny či platiť kartou. Rodičia majú k dispozícii rodičovskú zónu v aplikácii Tatra banka určenej dospelým klientom, kde môžu sledovať finančné správanie svojho dieťaťa, nastavovať limity pre platby kartou a kontrolovať transakcie. TABI tak spája svet hier a vzdelávania s praktickým narábaním s peniazmi – bezpečne, zrozumiteľne a pod dohľadom rodiča.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  2. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  3. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  6. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  7. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  8. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina
  2. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu
  3. Pranie a sušenie, ktoré ladí s vaším domovom
  4. Výnimočný víkend v Košiciach: Biela noc priniesla umenie aj chuť
  5. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  6. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  7. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  8. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  1. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 9 724
  2. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 9 521
  3. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 3 465
  4. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 3 455
  5. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 396
  6. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 3 057
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 573
  8. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu 1 998
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Rôzne potravinové intolerancie a alergie trápia množstvo Slovákov.

Pri jej hľadaní môžu pomôcť aj genetické testy.


INZERCIA 8 h
Čím viac prevádzok, tým efektívnejší marketing a silnejšia značka, myslí si podnikateľ Kallo.

Rozhovor o výhodách konceptu, ktorý odporúča aj ďalším podnikateľom.


INZERCIA 8 h

Ako zakomponovať spotrebiče potrebné na pranie a sušenie do dizajnového domova?


INZERCIA 13. okt

Košice sa počas víkendu od 10. do 12. októbra stali centrom súčasného umenia.


INZERCIA 13. okt
SkryťZatvoriť reklamu