SME

Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom

Za ich filantropiou nestojí sebaprezentácia, ale skutočná snaha pomôcť.

(Zdroj: Shutterstock)

Podľa najnovšieho J&T BANKA Wealth Reportu 2024 viac ako štvrtina z nich pravidelne prispieva na charitatívne účely, no až 58 % sa k tejto téme odmietlo vyjadriť. Tento postoj odhaľuje kultúrnu črtu slovenskej spoločnosti – dobročinnosť je často tichá, skrytá a vedená vnútorným presvedčením, nie potrebou publicity.

"Pre mnohých úspešných ľudí na Slovensku je pomoc druhým prirodzenou súčasťou života. Nevidia dôvod o nej hovoriť nahlas, pretože filantropia je pre nich viac hodnotou než nástrojom imidžu. Niekedy však má verejná forma pomoci svoj význam – napríklad ako pri projekte J&T GRANT Jeden Team, ktorého cieľom je inšpirovať a zapojiť čo najviac detí do športu. Aj v takýchto prípadoch zostáva podstata rovnaká: úprimná snaha zanechať po sebe pozitívnu stopu," hovorí Anna Macaláková, riaditeľka J&T BANKY na Slovensku.

Najčastejšie smeruje pomoc sociálne slabším rodinám – až 44 % slovenských milionárov zameriava svoju podporu práve týmto smerom, čo je dvojnásobok oproti Českej republike. Tento rozdiel môže súvisieť s väčšou mierou sociálnych rozdielov na Slovensku, ale aj so silným zmyslom pre komunitu a solidaritu, ktorý je pre našu krajinu typický.

Zaujímavým zistením je aj rastúci záujem o environmentálne témy. Takmer tretina opýtaných prispieva na ochranu prírody a udržateľnosť – viac než trikrát viac než v Česku. Ide o jasný signál, že uvedomenie si zraniteľnosti prírodných zdrojov a klimatických zmien sa stáva súčasťou hodnotového nastavenia slovenskej podnikateľskej elity.

Významnú časť podpory smerujú slovenskí milionári aj do nezávislej žurnalistiky, vzdelávania či zdravotnej starostlivosti. V porovnaní s českými kolegami sa teda menej orientujú na šport a viac na oblasti, ktoré priamo súvisia so spoločenskou stabilitou a kvalitou života.

Tieto výsledky ukazujú, že slovenskí milionári nevnímajú spoločenskú zodpovednosť len ako doplnok k svojmu podnikaniu, ale ako jeho prirodzené pokračovanie. Ich prístup je možno menej okázalý, no o to úprimnejší – založený na presvedčení, že pomáhať má zmysel aj bez potlesku.

Ak vás zaujíma viac zo sveta úspešných, pozrite si J&T BANKA Wealth Report 2024: https://www.jtbanka.sk/files/archiv/wealth-report/zaverecna-sprava-jt-banka-wealth-report-2024.pdf

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  2. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  3. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  4. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  8. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 12 337
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 218
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 207
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 649
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 5 412
  6. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 492
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 2 715
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 1 917
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Začiatky podnikania bývajú plné nadšenia aj nástrah, preto sa oplatí poznať rady, ktoré vám pomôžu vykročiť správnym smerom.


9 h

Za ich filantropiou nestojí sebaprezentácia, ale skutočná snaha pomôcť.


22. okt

Prílohu plnú švédskych krížoviek kúpite už dnes spolu s denníkmi SME a Korzár.


INZERCIA 22. okt

Chuť lesa prichádza do Bratislavy.


21. okt
SkryťZatvoriť reklamu