Ako získať prístup do služby Tlačové správy
- Ak u nás chcete uverejňovať komerčné správy (PR články, tlačové správy) je potrebné zaregistrovať sa a uhradiť poplatok za používanie služby tlacovespravy.sme.sk (ďalej len Služba). Pre registráciu je potrebné vybrať si balík predplatného, vyplniť všetky povinné údaje v registračnom formulári, a súčasne akceptovať Podmienky používania Služby. Po odoslaní registrácie obdrží Zadávateľ email potvrdzujúci registráciu do Služby.
- Prihlásenie do Služby bude registrovanému Zadávateľovi sprístupnené po úhrade poplatku za Službu. Poplatok za Službu je Zadávateľ povinný uhradiť v lehote splatnosti zálohovej faktúry, ktorú obdrží v krátkom čase na emailovú adresu ním uvedenú v registrácii.
- Po úhrade zálohovej faktúry (suma musí byť pripísaná na účet Petit Press, a.s. ako prevádzkovateľa stránky) bude registrovanému Zadávateľovi doručený email potvrdzujúci aktiváciu konta.
Ako uverejniť tlačovú správu, úprava správy
- Po zadaní prihlasovacích údajov v prihlasovacom boxe vpravo hore na hlavnej stránke sa Zadávateľ môže prihlásiť do systému, a používať Službu (publikovať a editovať svoje správy, resp. pozastaviť publikovanie svojich správ etc.).
- Pre pridanie novej správy kliknite na odkaz Spravovať správy. Otvorí sa Vám redakčný systém Artemis. V ľavo hore sa nachádza modrý obdĺžnik “+ Vytvoriť nový článok TS”. Po kliknutí je potrebné zadať rubriku a autora článku a potvrdiť kliknutím na ďalší modrý obdĺžnik “+ Vytvoriť nový článok”. Vyplňte povinné údaje o správe: nadpis (titulok), perex (podtitul), a následne text samotnej správy.
Pozor na najčastejsie chyby pri publikovaní tlačovej správy / PR článku.
Pozor na autorské práva: Za autorské práva k vkladaným textom je plne zodpovedný registrovaný Zadávateľ. - Pre vkladanie textu správy môžete použiť jeden z nástrojov editora „Vložiť prostý text“ alebo „Vložiť z Wordu“ – podľa toho, či chcete vložiť neformátovaný (prostý), alebo formátovaný text. Prípadne ho môžete jednoducho nakopírovať do okna určeného na text a upravovať ho tam.
- Na pravej lište sa nachádzajú možnosti Publikovať, Hlavné fotografie, Autor, Zdroj, Rubrika, téma,
V časti Publikovať, uvediete dátum publikácie (hneď pod týmto políčkom môžete uviesť aj dátum dokedy bude správa publikovaná).
Titulnú fotografiu nahráte v časti Hlavné fotografie a to tak, že kliknete na Zmeniť, otvorí sa Vám nové okno. Vpravo kliknete pod šípkou v modrom obláčiku na Pridať obrázok. Optimálne je vložiť fotografiu - obrázok - na šírku, o pomere strán 4:3 (napr. 640x480). Po jeho výbere sa vám otvorí možnosť Pokračovať v editácii alebo Preskočiť editáciu. Vyberte si Preskočiť editáciu. Následne kliknete na fotografiu a potvrdíte to kliknutím na Zvoliť. UPOZORNENIE: Za autorské práva k vkladaným textom, fotografiám a videám je plne zodpovedný registrovaný Zadávateľ.
Rubrika, téma ak ste si v prvom kroku vybrali nesprávnu rubriku, tu ju môžete zmeniť. - Editovať správy môžete v redakčnom systéme Artemis a to tak, že na ľavej lište kliknete na Tlačové správy - PR články. Otvorí sa vám zoznam všetkých vami uverejnených tlačových správ. A iba kliknete na tlačidlo upraviť pri predmetnej tlačovej správe. Zmenu uložíte vpravo v Publikovať zeleným tlačidlom Publikovať.
Dôrazne odporúčame neprehliadnuť:
- Nepíšte celé titulky veľkými písmenami. Väčšina webových stránok nepodporuje písanie titulku ani podtitulu veľkými písmenami (mimochodom - na účinnosť článku z pohľadu SEO veľké písmená nemajú vplyv).
- Najčastejšie chyby: Titulky píšeme vždy bez bodky na konci; a naopak - podtitul píšeme vždy s bodkou na konci. Pred otáznikom, čiarkou, výkričníkom nikdy nie je medzera (za nimi je vždy).
- Veľké písmená píšeme:
- na začiatku jednoduchej vety a súvetia;
- na začiatku vety alebo súvetia po predchádzajúcej vete zakončenej bodkou, výkričníkom alebo otáznikom;
- po dvojbodke:
a) na začiatku priamej reči,
b) ak po nej nasleduje výpočet, v ktorom niektorý člen obsahuje aspoň jednu celú vetu. - Pozor na „hrubice" v titulku či perexe - sú zásadným prehreškom ( jeden príklad za všetky: „Ženy ich milujú, muži sú k nim ľahostajný “
- Čítajte po sebe a dávajte pozor na neukončené a nezmyselné vety. Príklad nezmyselného podtitulu, ktorý editor článku po sebe neprečítal: "V našej firme sa stávate súčasťou úspešnej spoločnosti, v ktorej vám spolu so zaujímavým finančným ohodnotením a motivujúcim.“
Ak k vášmu textu pristupujete povrchne, robíte firme/službe, ktorú článkom propagujete, medvediu službu.
Čítajte viac: Ako titulkovať tlačovú správu