SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Ako titulkovať tlačové správy

Titulkujete správne tlačové správy?

PR články či tlačové správy mávajú na webe „dlhý život“, titulok je preto alfou a omegou ich efektivity. Viete titulkom vyvolať dopyt? Ktoré titulky sú efektívne a ktoré fádne? Ako zafixovať hlavné posolstvo PRr článku?

Prinášame pár odporúčaní servera Tlacovespravy.sme.sk.

  • Otázky sú takmer vždy dobrými titulkami- zaujmú čitateľa a nabádajú k prečítaniu správy (napríklad: „Ako je to s vitamínom D?“); podobne aj apelačné a upozorňujúce titulky vyvolávajúce dopyt, potrebu akcie či varovanie (napríklad „Kontrolujte si svoj tlak!“).
  • Efektívnymi titulkami sú často krátke vety obsahujúce slovesá (napríklad: „Ženy im nedokážu odolať...“), ktoré upútajú čitateľa istou tajuplnosťou.
  • Opakom sú fádne titulky, nevyvolávajúce zvedavosť, potrebu dozvedieť sa viac. Obvykle sú bez slovesa (napríklad „Konferencia a výstava Katedry stavebníctva“). Podobné titulky sú zväčša málo efektívne.
  • Ak obsahuje titulok kľúčové slovo komunikovaného produktu, či cieľovej webovej stránky (napríklad: „Ski amadé: najväčší lyžiarsky zážitok v Rakúsku“), ľudia sa preklikajú na cieľový web aj po ukončení primárnej životnosti tlačovej správy.
  • Nápaditý podtitul (perex) – úvodných pár viet rozširuje počet kľúčových slov obsiahnutých v titulku (napríklad dobre zvolený perex je: Slováci môžu získať „AMAZing job“ v článku s titulkom: „Amazon dá prácu ľuďom s jazykmi“.
  • Medzititulky - t.j. titulky rozčleňujúce text samotného článku, sú tiež dôležité. Tie dobre premyslené poslúžia na orientáciu v texte, a najmä dokážu u čitateľa fixovať hlavné posolstvo správy (viď napríklad článok Viete, na čo každý mesiac miniete najviac peňazí?
  • Nepíšte celé titulky veľkými písmenami. Väčšina webových stránok nepodporuje písanie titulku ani podtitulu veľkými písmenami (mimochodom - na účinnosť článku z pohľadu SEO veľké písmená nemajú vplyv).
  • Najčastejšie chyby: Titulky píšeme vždy bez bodky na konci; a naopak - podtitul píšeme vždy s bodkou na konci. Pred otáznikom, čiarkou, výkričníkom nikdy nie je medzera (za nimi je vždy).
  • Veľké písmená píšeme 
    - na začiatku jednoduchej vety a súvetia;
    - na začiatku vety alebo súvetia po predchádzajúcej vete zakončenej bodkou, výkričníkom alebo otáznikom;
    - po dvojbodke:
    a) na začiatku priamej reči,
    b) ak po nej nasleduje výpočet, v ktorom niektorý člen obsahuje aspoň jednu celú vetu.
  • Pozor na „hrubice" v titulku či perexe - sú zásadným prehreškom (jeden príklad za všetky: „Ženy ich milujú, muži sú k nim ľahostajný“.

Nemusíte ovládať pravopis dokonale, ale ak ho ignorujete, podobný postoj môžu zaujať čitatelia nielen k vašej správe, ale i vašej firme.

Tip: Neviete si rady s pravopisom? Skúste stránku Jazykovedného ústavu Ľ. Štúra.

O projekte

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 014
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 950
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 832
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 445
  5. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 337
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 252
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 116
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 407
SkryťZatvoriť reklamu